[6N] Bierze olej, spadek mocy, biały dym...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vento9
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 12 sty 2013, 22:00

[6N] Bierze olej, spadek mocy, biały dym...

Post autor: vento9 »

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Polo z 96r z silnikiem 1.6 AEE. Samochodzik zbierał się niesamowicie, tuż po zakupie czyli w styczniu. Od samego początku kopcił na biało (myślałem że to przez zalegającą wodę w tłumiku), jednak po zrobieniu 4 tyś km, bez zmian nadal kopci. Co gorsze na te 4 tyś km, musiałem dolać aż 1l oleju - jeżdżę dziennie ok 120 km, z czego 100 km po trasie ok 100 km/h. Płynu chłodniczego nie ubywa, jednakże ostatnio zmienił swoją barwą na ciemniejszą. Próbowałem sobie wytłumaczyć biały dymek tym że w aucie jest sekwencyjna instalacja gazowa, jednak na przeglądzie gazu wybili mi to z głowy. Autko ma na gazie dopiero 17 tyś km zrobione. W ostatnich dniach wydaje mi się że minimalnie stracił moc, jego prędkość max to 150 km/h. Mam teraz ogromną rozterkę ponieważ nie wiem co mu dolega?
O i gdy odpalę rano gdy jest zimny to chodzi jak Diesel, wydaje mi się że to popychacze, albo zawory...?
Zagłębiałem się w temat na forum jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi i przede wszystkim chciałbym wiedzieć czy to bardziej: uszczelka głowicy + uszczelniacze zaworów + gniazda zaworów czy może pierścienie? ?

Z góry dziękuje za pomoc i wyrozumiałość...
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

jedź na diagnostykę zrobić analizę spalin (10-15zł) od razu powinien Ci diagnosta powiedzieć co może być powodem Twoich problemów, przy okazji weź wydruk. Typowy ubytek oleju dla AEE to ok 100ml na 1000km więc u Ciebie jest trochę przy duży, mogą być już zużyte szklanki, stąd dźwięk pracy podobny do diesla jednak ubytek oleju najbardziej może być spowodowany zużytymi uszczelniaczami zaworowymi jak i prowadnicami zaworów. Jako że auto pracuje na gazie mogą być również nadpalone gniazda zaworowe, stąd spadek mocy (niższe sprężanie). Ogólnie wygląda mi to na kpl regenerację głowicy.
v
vento9
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 12 sty 2013, 22:00

Post autor: vento9 »

[quote=""Jabolek""]jedź na diagnostykę zrobić analizę spalin (10-15zł) od razu powinien Ci diagnosta powiedzieć co może być powodem Twoich problemów, przy okazji weź wydruk. (...)[/quote]

Niestety u mnie w okolicy ciężko z takim diagnostom, po 2 nie mam kata więc wynik analizy spalin będzie zafałszowany....

A jeżeli zmierzę ciśnienie sprężania i będzie dobre to oznacza że pierścienie są w dobrym stanie i pozostaje tylko głowica ?
Awatar użytkownika
polakotek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 19 mar 2012, 23:02
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: polakotek »

moze trzasniecie mnie w glowe, ale bialy dym to dla mnie uszczelka pod glowica
Nie ma Polo, jest Skoda :(
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

tak może być to uwalona uszczelka głowicy, jednak ja tu i tak widzę tylko jedną możliwość ze zdjęciem głowicy a co za tym idzie to wymiana uszczelki, a co d opierścieni to są one ostatecznością, kiedy masz nadpalone zawory to też nie będzie prawidłowego sprężania.
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

uszczelka pod glowica,spaliny dostaja sie do plynu chlodzacego stad zmienil barwe na ciemniejsza.rozgrzej auto tak jak podczas jazdy po czym delikatnie otworz zbioriczek plynu tylko uwazaj zeby sie nie sparzyc.jesli plyn nie tylko bedzie sie przelewal a beda widoczne babelki to sa wlasnie spaliny a co za tym idzie uszczelka pod glowica
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
v
vento9
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 12 sty 2013, 22:00

Post autor: vento9 »

To tak, ze zbiorniczka, rzeczywiście czuć spalinami i trochę bombluje na ciepłym silniku. Byłem dzisiaj zbadać sytuację cenową w zakładzie regeneracji głowic i powiedzieli mi że jeżeli na 4 tyś km dolałem 1 l oleju to bankowo będą do wymiany pierścienie...

Moja decyzja jest taka, że jeżeli to sama głowica to naprawiam autko, jeżeli jeszcze pierścienie to wolę się go pozbyć. Więc teraz nasuwa się pytanie jak sprawdzić pierścienie. Autko nie jest jeszcze rozebrane tylko na chodzie. Czy jeżeli zrobię badanie kompresji w cylindrach i ciśnienie będzie dobre to pierścienie nie będą do wymiany?

Muszę jeszcze dodać iż dzisiaj zauważyłem że pod korkiem wlewu oleju mam ,,masło"- na forum wyczytałem że to wina nie dogrzanego silnika, choć wydaje mi się że w przypadku moich przebiegów to raczej mało możliwe.
E
Emejcz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 31 mar 2013, 15:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Emejcz »

Jeżeli chodzi o kompresję to jej zmierzenie może cię naprowadzić na uszkodzenie. Tylko nie zapominaj, żeby auto było ciepłe przy pomiarze to raz a dwa, że jak ci wyjdzie pierwszy pomiar dobrze, to zrób kolejny z próbą olejową (dolej 5-10ml oleju takiego na jakim jeździ do każdego cylindra po kolei) i wtedy zobacz czy są różnice w wynikach. Jeżeli z próbą olejową sprężanie będzie wyższe niż bez to uszkodzone są najprawdopodobniej pierścienie ale mogą być także o ile dobrze pamiętam tłoki itp. Jeżeli zaś wynik wyjdzie niższy to wskazuje on na zawory, uszczelniacze itp.

Nie przesądzałbym tak tej uszczelki, bo gdyby ona była aż tak wypalona to brało by ci raczej płynu. Mój kopci na biało (no dla mnie to białe) od lat czy zimny czy ciepły a płynu mu nie ubywa, a oleju tak, ponadto uszczelkę pod głowicą miał wymienianą.
A jak ci falują obroty to może lambda też coś nie halo?
Awatar użytkownika
Adzio
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2012, 23:07

Post autor: Adzio »

Panowie, falują obroty ? Jak to dokładniej wytłumaczyć ? O co chodzi ?
Szukasz sposobu na zarobek ? Napisz do mnie ! :)

Obrazek NSR 125
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/56475][img]ht
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""vento9""]po 2 nie mam kata [/quote]
bez kata będzie bardziej dymił
zrób próbę olejową ale ja bym obstawiał czapkę + uszczelka
z bagnetu Ci nie dymi?
Awatar użytkownika
Adzio
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2012, 23:07

Post autor: Adzio »

[quote=""murzyn""][quote=""vento9""]po 2 nie mam kata [/quote]
bez kata będzie bardziej dymił
zrób próbę olejową ale ja bym obstawiał czapkę + uszczelka
z bagnetu Ci nie dymi?[/quote]

Jak dymi z bagnetu lub z pod korka olejowego to uszczelka ? :shock: I czy na ciepłym czy zimnym czy bez różnicy ?
Szukasz sposobu na zarobek ? Napisz do mnie ! :)

Obrazek NSR 125
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/56475][img]ht
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

uszczelka, i nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
btw. z pod korka zawsze jakieś opary się wydobywają.
Awatar użytkownika
Adzio
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2012, 23:07

Post autor: Adzio »

To akurat wiadomo. Zrobiłem 100km i nic nie ubyło ze zbiorniczka więc mam nadzieję,że u mnie wszystko OK i na szczęście moje przewidywania się nie sprawdziły.
Szukasz sposobu na zarobek ? Napisz do mnie ! :)

Obrazek NSR 125
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/56475][img]ht
v
vento9
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 12 sty 2013, 22:00

Post autor: vento9 »

Autko u mechanika - jest już powoli składane. W płynie chodzącym był olej.

Okazało się że:
- w głowicy do wymiany dwa zawory na 2 cylindrze i walnięte uszczelniacze zaworów + kompletna naprawa (planowanie, uszczelniacze, docieranie, polerowanie wałka, ...)
- popychacze w stanie agonalnym więc nowe
- brak kompresji na 2 cylindrze więc doszły pierścienie na wszystkie tłoki
- olej mobil półsyntetyk, płyn chłodniczy, wszystkie uszczelki, uszczelniacze itp

Całkowity koszt naprawy wraz z mechanikiem ok 1300 zł

Wszystko jest naprawiane na oryginalnych podzespołach ponieważ robię to u pracownika ASO.

Teraz tylko mam pytanie co do docierania, bo czytałem o tym wiele na forum i im więcej czytam to mniej wiem :)
1. Jaki czas mam jeździć ,,delikatnie" - do 2 tyś obrotów? czy tysiąc kilometrów wystarczy?
2. Czy warto dolać czegoś do benzyny jak np olejek rycynowy, albo mixol ?
3. Po przejechaniu ilu kilometrów mogę zacząć jeździć na gazie? Bo robię ok 130 km dziennie i jazda na benzynie może mnie zrujnować..
4. Wymianę oleju zrobić po tysiącu czy po 5 tyś ?

Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”