[6N2] biegi ciężko wchodzą... zgrzytają...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

mam jeszcze pytanie dotyczące skrzyni biegów... jak okaże się, że to skrzynia nawala to mniej więcej jaki koszt naprawy będzie? gdzie skrzynie mogę naprawić? zregenerować? jak to wszystko wygląda? trochę zielony w tym temacie jestem dlatego pytam... z góry dzięki za odp.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote="kolasek"]mam jeszcze pytanie dotyczące skrzyni biegów... jak okaże się, że to skrzynia nawala to mniej więcej jaki koszt naprawy będzie? gdzie skrzynie mogę naprawić? zregenerować? jak to wszystko wygląda? trochę zielony w tym temacie jestem dlatego pytam... z góry dzięki za odp.[/quote]

Ja pytałem się o regenerację mojej skrzyni i powiedzieli mi 1500zł. Łożyska i uszczelnienia 1000zł + 500zł robocizna.
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

teraz zaplacisz za wymiane sprzegla czyli wyjecie skrzyni ok 400zl,a jak sie okaze ze to skrzynia jednak to koszt znow taki sam;-( za wyjecie nie liczac skrzyni
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

wymiana sprzęgła i linki koszt 200 pln (robi mi zaufany mechanik u kumpla w firmie, ale jest to usługa jednorazowa)


rozumiem, że najlepiej przy wymianie sprzęgła byłoby od razu zrobić skrzynie, żeby dwa razy nie płacić za rozbieranie?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Odpowiedz z zakładu zajmującego się regeneracja:
Witam.
Cena pełnej regeneracji tej skrzyni biegów to 1600 zł netto. Czas regeneracji 1 dzień roboczy.
Do 200 km dostawa gratis!
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

znając życie okaże się, że skrzynia jest do regeneracji... :(

zaraz poszukam jakiś warsztatów które zajmują się regeneracją i popisze maile... może ktoś zna jakiś dobry i tani w Warszawie?
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

No to cena z kosmosu! Do mojego zregenerowana skrzynia z Internetu to 1200-1400zł. Ja mam fajny zakład Autoservice na Grzybowskiej 51 w Warszawie. U nich właśnie będę robił moją. Kupiłem używkę za 350 zł. Skrzynia ma urwany uchwyt łapy więc przełoży bebechy do mojej. Wyjęcie i włożenie skrzyni 350 zł. Robocizna jakieś 600 zł. Zakład bardzo polecam.
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

na razie wymienię linkę i sprzęgło i zobaczymy co będzie dalej... liczę po cichu, że będzie ok :)

ostatnia rzecz jaka mi została do zrobienia to regeneracja szczęk hamulcowych, wymiana tarcz i klocków... zna ktoś jakiś warsztat w Warszawie gdzie zrobią mi to dobrze i tanio?
c
combo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 08 cze 2009, 12:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: combo »

Powiem Ci, że w Warszawie byłem u 5-6 mechaników z moim Polo i u każdego się naciąłem. Aktualnie robię wszystko na Grzybowskiej 51. Robiłem u nich regenerację turbiny, wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów, wymiana końcówek drążków, łączników stabilizatora, wymiana gum na przegubach, wymiana płynu hamulcowego, naprawa wszystkich klamek po zimie, naprawa sterowania szyb elektrycznych. To co mi tam odpowiada to, że robią Ci oględziny i wyceniają robociznę i części więc wiesz ile zapłacisz. Nawet na wydruku dają nr katalogowe części więc możesz sobie w necie sprawdzić ile te części kosztują. Nie robią Swojego narzutu na części jak inni "mechanicy". Możesz też Swoje części przywieźć bo np amory i tarcze mają drogo ale wtedy nie masz gwarancji na robotę. Jak się nie zdecydujesz na robienie u nich bo np wycena Ci nie odpowiada to nic nie płacisz. Możesz wejść na warsztat i zobaczyć jak robią, co jest do wymiany i w jakim jest stanie. Co do ceny robocizny to nie są najtańsi taka średnia warszawska albo lekko powyżej ale jakoś czuję, że wiem za co płacę.
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

ok dzieki, bede musiał tam podjechać i porozmawiac...
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

wczoraj dzwoniłem po mechanikach w Warszawie i znalazłem samą wymianę sprzęgła najtaniej za 250 pln więc cena rewelacyjna, zakład wydaję się OK :) były ceny 500, 600 itp naciągacze maksymalni... tak wszystko przeanalizowałem i chyba wybiorę opcję za 300 pln... przy okazji powiedzieli mi, że jakieś uszczelki czy coś podobnego będzie do wymiany i jeszcze tam coś innego... no ale to pewnie chcą naciągnąć...
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

dzisiaj odebrałem auto od mechanika wymienili mi sprzęgło z dociskiem i łożyskiem, dodatkowo linkę od sprzęgła, po wymianie sprzęgło chodzi jak marzenie :) tak jak w nowym aucie 1-2 letnim, biegi wchodzą idealnie, jednym palcem można wrzucać :) no coś pięknego :) wcześniejsza diagnoza była przerażająca, że oprócz sprzęgła, skrzynia do wymiany i jeszcze nie wiadomo co, koszt miał być 2000 pln wyszedł 300 pln :)
t
terzek
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2011, 23:57

Post autor: terzek »

[quote="kolasek"]Witam,

Mam następujący problem z wrzucaniem biegów. Gdy wsiadam do zimnego auta jest wszystko OK, ale w miarę jazdy (nagrzewania się auta) biegi zaczynają wchodzić z oporem albo zgrzytać, wchodzą bardzo ciężko z siłą jak w starym jelczu :)

Miał ktoś podobny problem? Jak na razie nie chce stawiać do mechanika, bo wiadomo wiąże się to z wysokimi kosztami... tym bardziej, że mechanik znajdzie milion przyczyn i wyceni naprawę na wartość samochodu :)

przebieg 140 tys, rocznik 2000, od początku (mam go od nowości) nie był wymieniany olej w skrzyni, nic nie było robione ze sprzęgłem, nic z linką od sprzęgła, nic ze skrzynią biegów, do tej pory działało wszystko elegancko, no może czasami 1 i 2 bieg ciężko wchodził, zacinał się, no ale za bardzo to mi nie przeszkadzało...

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam[/quote]


No to zaczynamy dedukcję! Biegi wchodzą z oporem...lub zgrzytają!? Jeżeli z oporem .....problem ze sprzęgłem - zużyte panewki 085 141 715 lub urwane zaczepy 085 141 181. Nie wylewajmy dziecka z kąpielą- :agree: - demontaż skrzyni tak - ale nie wymiana skrzyni biegów czy sprzęgła. Ludzie sprzęgło w samochodach VW wymienia się co najmniej po 150 tyś. km, a skrzynia biegów ... po skasowaniu auta!!! :beg: Nie jestem mechanikiem ale oceniam to po moich doświadczeniach z VW Polo 14 16 V rocznik 2000 r. Ten samochód jest stworzony do zarabiania ...pieniędzy..ale nie przez właścicieli!
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

kolasek, napisz do sakosg40 z tego forum. on zrzucał skrzynię w moim i wymieniał łożyska.
t
terzek
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2011, 23:57

Post autor: terzek »

W zależności od typu skrzyni w VW - u mnie jest ETD - polecam wymianę tulejek jak w temacie poniżej link:
http://www.klubseatibiza.pl/forum/naped ... 2-200.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”