instalacja radiowa, głośniki

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

To:
a) dociągnąć CAN do radia (najpierw sprawdź co tam się we wtyczce dzieje)
b) zakupić adapter CAN
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1

Z tego co kojarzę w 9N nie ma dociągniętego CAN do radia.
Ktoś wsadził radio od 9N3 i takie masz przeboje.
Zazwyczaj w 9N była Beta z lub bez CD playera.
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

Tak radio było zmieniane z modelu wyższego.
Do czego sluzy ten moduł CAN? Poza tym wylaczaniem działa ok.
Zastanawia mnie jaki jest sens tego wylaczania - czemu ma sluzyc?
Dodam, że radio nie wyłącza mi się z kluczykiem, tylko recznie musze wcisnac przycisk
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""aviator""]Tak radio było zmieniane z modelu wyższego.
Do czego sluzy ten moduł CAN? Poza tym wylaczaniem działa ok.
Zastanawia mnie jaki jest sens tego wylaczania - czemu ma sluzyc?
Dodam, że radio nie wyłącza mi się z kluczykiem, tylko recznie musze wcisnac przycisk[/quote]
CAN to linia cyfrowa wymiany informacji w pojeździe. Dzięki niej urządzenia komunikują się ze sobą. Umożliwia diagnostykę radia przez interfejs OBD.

Jak widzisz bez niego radio nie kapuje tzw logiki zapłonu.
k
kubso
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 17 gru 2012, 20:43

Post autor: kubso »

Wczoraj zamontowałem radio w aucie (wszystko zgodnie z instrukcją) ale pojawiają się pewne problemy, a mianowicie:

1.radio po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie zapamiętuje wpisanych ustawień.
2.wyłącza się gdy naciskam przycisk eject w momencie gdy gra z płyty (płyta się wysuwa) lub gdy wyjmuje pendrive gdy z niego gra, jezeli wyjmę płyte gdy ustawione jest granie z czegokolwiek innego to radio się nie wyłącza tak samo jeżeli chodzi o pendrive.

Domyślam się ze chodzi tutaj o złe podłączenie kabli.
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

viewtopic.php?f=33&t=33656&p=424483&hilit=%C5%BC%C3%B3%C5%82ty+czerwony#p424483

powinieneś mieć w radio szybkozłączki, wiec przepinasz je sobie tak aby wszystko chodziło tak jak chcesz.
Czyli ma zapamietywać ustawienia i według Twoich własnych preferencji:
- działać dopiero po kluczyku
- działać niezależnie od przekręconego kluczyka

Wszystko to ustawiesz wlasnie przy pomocy szybkozłączek.


temat wielokrotnie poruszany w dziale car audio. Wpisz w wyszukiwarkę żółty i czerwony, ewentualnie szukaj informacji o problemach z podłączeniem radia.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
A
Aurokk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 gru 2012, 14:38

Post autor: Aurokk »

Witam serdecznie
Szukałem na wielu forach i wielu stronach rozwiązania do mojego problemu ale niestety nic nie moge znaleźć, sprawę utrudnia fakt ze nie jestem jakimś specjalistą w tej dziedzinie i tym bardziej jest jeszcze ciężej znaleźć sensowne rozwiązanie, liczę na waszą pomoc.

Oto mój problem:
Mam w moim polo podłączone 6 głośników, nie mam wzmacniacza (wszystko chodzi bardzo przyzwoicie). 2 głośniki z tyłu na półce podłączone do kostki na osobny kanał z pioneera 165mm dwu dróżne. W drzwiach bocznych z przodu oryginalne głośniki z vw 165mm oraz na podszybiu glosniki z magnata chyba 8cm (zamiast 10 bo kiedys kupilem za male). rowniez dwu drozne. 4 glosniki z przodu podlaczone są tak jakby razem do kostki :P Radio JVC KD-r45. Problem tkwi w tym ze te glosniki z podszybia gdy dam glosniej tzn tak na 22, przy wlaczonym loud'zie i tam podkreconych basach itp raz "harczą" raz nie najczesciej na jakichs basach. Chcialbym to wyeliminowac ale nie wiem jak sie do tego zabrac czy isc w strone wzmacniacza (czytalem ze jest problem z podlaczeniem wzmacniacza do tego modelu radia). czy wymienic glosniki z podszybia, a moze jest jakies inne rozwiazanie. Prosilbym o pomoc bo z auta korzystam codziennie a bez muzyki jezdzic sie po prostu nie da :D Natomiasta harczace podszybie doprowadza mnie do rozpaczy ...

Z gory dziekuje za pomoc...
Awatar użytkownika
cnsaudio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 27 gru 2012, 0:31

Post autor: cnsaudio »

Rozwiązanie jest bardzo proste
Po pierwsze jeśli masz podłączony głośnik o wielkości 8cm to niema on prawa grać dynamicznie(basowo) ponieważ jego wielkość i skok membrany mu na to nie pozwoli Każde mocniejsze uderzenie basu powoduje tzw charczenie
Jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie zwrotnicy i obcięcie mu niskich częstotliwości zostawiając średnie i wysokie
Po drugie piszesz że do zwykłego radia masz podłączone aż 6 głośników Jak się domyślam każdy z nich ma oporność 4ohmy
Generalnie wszystkie budżetowe radyjka są przystosowane do podłączania jednego głośnika 4 ohmowego na kanał Jak znam życie to podłączyłeś te magnaty równolegle więc z 4 zrobiłeś 2ohmy A to jest szkodliwe dla wzmacniacza w radiu
Proponuję odłączyć te magnaty lub zaopatrzyć się w zestaw odseparowany składający się z woofera średniotonówki i twetera oraz zwrotnicy ew w miejsce tych magnatów wcisnąć dobrą wysokotonówkę Efekt będzie o niebo lepszy
VW TEAM BRODNICA
k
konrad5544
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 21:05

Post autor: konrad5544 »

Witam,
w mojej Polówce 9n radio nie zapisuje ustawień, jaka może być tego przyczyna. Radio Pioneer DEH-1400UB
Obrazek
p
pablo22071990
Początkujący
Początkujący
Posty: 127
Rejestracja: 04 gru 2011, 12:45

Post autor: pablo22071990 »

powinieneś miec stały plus na podtrzymaniu pamieci prawdopodobnie musisz zamienić czerwony kabelek z Żółtym na kostce
5
5elementow
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:03
Lokalizacja: Białystok

Post autor: 5elementow »

Witam Wszystkich!
Kiedy kupiłem swoje Polo zmieniłem radio i zastanawiam się nad kupnem głośników na tylną półkę, od razu mówię, że nie jestem wymagający, wystarczy mi ładny, czysty dźwięk. I tutaj zaczyna się problem. Zauważyłem, że poprzedni właściciel przylutował kabelki do głośników. Czy jest to normalne? Czy tak się powinno robić?
Druga sprawa, to mianowicie: Kiedyś podczas jazdy (zdarzyło się tak chyba ze 2 czy 3 razy, więcej nie próbowałem bo nie chciałem niczego popsuć) kiedy grało radio, gasł mi samochód i nic ani rusz. Musiałem gasić radio i odczekać jakiś czas.
Bardzo proszę o pomoc, jestem laikiem.
Chcę zaprowadzić samochód do elektryka ale boję się, że wykorzysta to, że ja kompletnie się na tym nie znam.

Pozdrawiam

Paweł :wave:
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Witam, mam polo 6N2 z radiem VW BETA https://www.google.pl/search?hl=pl&biw= ... B530%3B162 i po odłączeniu radio a z zasilania podłączyłem jej jeszcze raz po czym mam problemy z zasięgiem. Antena jest podłączona prawidłowo. Czy jest jakaś kombinacja ustawień która może to zniwelować?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Działając przy swojej GAMMIE szukałem opisu podłączeń i znalazłem na rosyjskiej stronie. Ale, żeby nie być samolubnym postanowiłem, że się podzielę informacją z innymi. Poniżej przetłumaczona wersja, a na samym dole źródło.

Tak wygląda radio, jak by ktoś miał wątpliwości o jakie chodzi:
Obrazek

Tak wygląda zespół złącz iso:
Obrazek

Informacje ogólne

Radio posiada pamięć dla dwunastu programów. Cztery dla fal średnich "M". Osiem w zakresie VHF (fale ultra krótkie), cztery na przycisk "U", i cztery na przycisk "VF".

Po włączeniu radia wyświetla się napis "SAFE" s żądaniem kodu. Przy napisie "SAFE" może pojawić się cyfra 1 lub 2 informująca i liczbie nieudanych prób wprowadzenia kodu.

Aby wprowadzić kod należy przytrzymać jednocześnie "VF" i "M" i włączyć radio. Przyciski trzymamy aż pojawi się napis "1000". Po wprowadzeniu kodu należy ponownie nacisnąć i przytrzymaj przyciski "VF" i "M" przez kilka sekund. Po zwolnieniu przycisków wyświetlacz pokaże częstotliwość stacji.

Kod wpisywany jest za pomocą przycisków "1", "2", "3", "4", gdzie przycisk "1" odpowiada za pierwszą od lewej cyfrę, "2" za drugą itd. Na przykład, jeśli kod jest 2630, to przycisk "1" trzeba nacisnąć jeden raz, a przycisk "2" - 6 razy itd.

Kod można wpisać dwa razy. Po dwóch próbach źle wpisanego kodu radia blokuje się i nie reaguje na naciśnięcia klawiszy. Aby radio odblokować trzeba zostawić włączone na dwie godziny. Po tym czasie mamy kolejne dwie próby na wprowadzenie kodu.

Obsługa

Pokrętło głośności
Służy do włączania radia i regulacji głośności. Krótkie naciśnięcie radia powoduje uruchomienie automatycznego wyszukiwania stacji.

Pokrętło regulacji tonów niskich "basse"
Po naciśnięciu pokrętło się wysuwa. Wtedy służy do regulacji tonów niskich. Ale jak się je pociągnie aż przeskoczy, to wtedy reguluje się poziom GALA (zależności głośności od prędkości).

Pokrętło regulacji tonów wysokich "hohen"
Po naciśnięciu pokrętło się wysuwa. Wtedy służy do regulacji tonów wysokich. Ale jak się je pociągnie aż przeskoczy, to wtedy reguluje się natężenie głośności między głośnikami tylnymi a przednimi - FADER.

Przyciski "1", "2", "3', "4"
Naciśnięcie i przytrzymanie klawisza numerycznego, wycisza na chwilę radio i zapisuje częstotliwość stacji radiowej w pamięci. Krótkie naciśnięcie przycisku numerycznego prowadzi do wyboru uprzednio zaprogramowanej stacji radiowej.

Przycisk "U"
Wybór pasma VHF. Tutaj można zapamiętać/wybrać cztery stacje radiowe do/z pamięci.

Przycisk "M"
Wybór pasma fal krótkich. Tutaj można zapamiętać/wybrać cztery stacje radiowe do/z pamięci.

Przycisk "VF"
Wybór VF(?) Tutaj można zapamiętać/wybrać cztery stacje radiowe do/z pamięci.

Przycisk "DX"
Wybór DX. Tryb, w którym podczas przeszukiwania częstotliwości radio zatrzyma się na stacji o słabym sygnale. Jeśli DX jest nieaktywne, radio będzie pomijać częstotliwości o słabym sygnale.

Przycisk "Dolby"
Tryb redukcji szumu podczas odtwarzania taśmy.

Przycisk "RDS"
Krótkie naciśnięcie włącza tryb RDS. Wyświetlana jest na ekranie nazwa stacji radiowe, lub inna informacja tekstowa przekazywana przez RDS. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku "RDS" włącza/wyłącza tryb REG.

Przyciski ">" i "<"
Krótkie naciśnięcie przycisku ">" zmienia częstotliwość odbioru o 0,1 MHz w górę w zakresie VHF i o 9 kHz w górę w zakresie fal krótkich. Naciśnięcie i przytrzymanie ">" powoduje ciągłe podnoszenie częstotliwości.
Podobnie na przycisk "<", który działa odwrotnie do przycisku ">".

Przycisk "<>""/u"
Przełączanie między stronami odtwarzanej kasety.

Przyciski "<<", "> >"
Szybko przewijanie taśmy.
Jednocześnie przytrzymanie przycisku "<<" i ">>" - Wysuwa kasetę z kieszeni.

Symbole na wyświetlaczu:

"OO" - odbioru stereo.
"U" - odbiór w zakresie VHF.
"M" - odbiór na falach krótkich.
"V" - odbiór w zakresie VHF w drugim zestawie pamięci.
"VF" -?
"RDS" - informacje RDS na wyświetlaczu.
"REG" - Pojawia się tylko wtedy, gdy dostępny jest RDS. Pozwala wyświetlać inne informacje tekstowe jeśli stacja radiowa takowe nadaje.
"DX" - tryb DX.
"Dolby" - tryb Dolby.

"M1", "M2", "M3", "M4" - wcześniej zapisane odbiornik częstotliwości na falach krótkich.
"U1", "U2", "U3", "U4" - wcześniej zapisane stacje radiowe w zakresie VHF.
"V1", "V2", "V3", "V4", - wcześniej zapisane stacje radiowego w zakresie VHF.

Źródło

Gdyby ktoś miał jakieś uwagi, to proszę pisać na PW.

PS. Gdyby ktoś miał szczegółowy opis wyprowadzeń albo instrukcję w języku niemieckim, to proszę o PW.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Witam mam problem z moim radiem, mianowicie wcześniej miałem radio VW GAMMA i miało problemy z falami (gubiły sie i miały słaby zasięg) teraz mam radio nawigację MCD i też nie jest najlepiej z odbiorem radia. Czy ktoś może mi w tym pomóc? Co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Antenę masz ze wzmacniaczem czy bez? Widziałem gdzieś coś takiego, że ktoś sobie zmieniał ori antenę na taką ze wzmacniaczem i potem odbierało wszystko lux, moim zdaniem to kwestia właśnie tego.

Edit: Mam na myśli stopkę anteny wyposażoną we wzmacniacz ;)
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""tomcho666""]Antenę masz ze wzmacniaczem czy bez? Widziałem gdzieś coś takiego, że ktoś sobie zmieniał ori antenę na taką ze wzmacniaczem i potem odbierało wszystko lux, moim zdaniem to kwestia właśnie tego.

Edit: Mam na myśli stopkę anteny wyposażoną we wzmacniacz ;)[/quote]

To jest już drugie radio, które ma takie problemy. Dokupiłem wzmacniacz antenowy na allegro ale nic to nie dało:-/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”