[6n] Masło pod korkiem, nie odpala.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

[6n] Masło pod korkiem, nie odpala.

Post autor: korzenio »

Witajcie , na wstepie powiem, że jeżdze na krótkich dystansach. Wiem ze to jest powód mojego problemu z silnikiem ale pytanie jest takie, czy warto go naprawiac?

objawy, masło pod korkiem, masło na bagnecie, masło w odmie....
wczoraj jeszcze odpalił, lecz dzis przy -9 stoipniach zakręcił. po 3 przekręceniach zresetowały się zegary godziny i dziennego przebiegu po czym zapiszczało i zapaliła sie kontrolka oleju. czy to oznaka zbyt słabego akumulatora i zamarzniętego oleju? w sumie to juz masła.... Musze przepalic to masło zeby móc spuscic olej. Chciałem teraz wymienic rozrzad olej i uszczelek kilka, jakos ten silnik poobudzic do zycia i utrzymać w kondycji.

Czy ten silnik juz nadaje sie na złom czy go ratowac??
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Aku naladuj i przegon gdzies te auto by woda z oleju odparowala i bedzie git.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

ale wywaliło masło nawet simeringiem od wałka....
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Ech....
Akumulator słaby, albo ma pożeracza prądu, który go osłabia, lub rozrusznik masz do naprawy.

Wywaliło bo odma Ci zamarzła

Wstawić auto do pomieszczenia gdzie temp jest na plusie, wyjąć odme i wyczyścić, podładować aku, sprawdzic stan oleju, odpalić, zagrzać do 90, pojechać dać "w rurę" nieco.
Później zmiana oleju
Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 12:50 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

korzenio


Ładuj aku zaciagnij auto do jakeigos znajomego co ma cieply garaz na noc potem odpal i jedz do mechanika wymien olej na jakis pozadny i przepal te auto.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

Narazie będe czekał na temperature plusową na dworze poniedziałem/wtorek ma sie pojawic bo z garażu raczej nici .... ogolnie to zawiodłem sie na VW , mialem wczesniej opla i nigdy nie miałem podobnych objawów a przebiegi dzienne były takie same ...
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="korzenio"]ogolnie to zawiodłem sie na VW [/quote]
tak to jest jak się nie czyta informacji co do pewnych "standardów" VW. Opel też miał swoje "standardowe" wady.
a tak to wszystko w porządku. wymienisz olej i bedzie si. silnikowi nic się nie stało.
swoją drogą na chłopski rozum, to robiąc krótkie odcinki logicznym jest, aby co jakiś czas przegonić auto.
D
Darek1968
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 01 gru 2011, 22:39
Lokalizacja: SW

Post autor: Darek1968 »

[quote="korzenio"] .... ogolnie to zawiodłem sie na VW , ...[/quote]

raczej VW na Tobie olej kiedy wymieniałeś, aku kiedy było doładowywane, kiedy czyściłeś odme. Na krótkie dystanse jeździsz to nawet aku się nie doładuje po rozruchu a co dopiero auto dogrzeje. Tak nawiasem jeżeli się o coś nie dba to nigdy nie będzie sprawne. To tak jakbyś powiedział zawiodłem się na telefonie bo bateria się rozładowała ale jej nie ładowałem.
Posłuchaj kolegów posty powyżej i będzie git, oraz więcej dbałości o sprzęcik
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

olej miał niecałe 1k km :) a odmy nie czyściłem bo nie wiedziałem ze to trzeba czyścić ... aku w sumie tez nie był ładowany .. no biore prostownik , czekam na plusowa temperaturę i będę robił... mam nadzieje, że sie jeszcze jakos moje padło uratuje a na przyszłość mam nauczke
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Nie zapomnij o wymianie filtra oleju
on najdłużej odmarza :grin:
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

Mamy ciąg dalszy perypertii :) prosze o pomoc.

Jako że na dworze temperatury na plusie to i masło sie rozpuściło, więc wziąłem do domku akumulator , naprostowałem , zanioslem no i z wielkim entuzjazmem przekrecilem kluczyk w stacyjce... i tu moj entuzjazm się skończył. Auto nie chcialo odpalić wiec dodałem gazu podczas odpalania , odpaliłem. Kultura pracy silnika okropna , jak tylko puściłem gaz zgasł. W kabinie dym i smród z pod kolektra dym.. postanowilem sprobowac jeszcze raz i to nagrac

http://www.youtube.com/watch?v=VF_6IpV3 ... e=youtu.be

pierwsze i drugie odpalenie bez naduszania gazu , 3cie z gazem.

prosze o zapoznanie sie z 1szym postem w celu poznania wczesniejszych problemów rozruchu
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Probowałeś potrzymać go tak na gazie? jakieś dalsze objawy ? kultura pracy się poprawiła ?
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

dalej nie trzymalem , bo strasznie smierdzialo spalenizna.. wolałem już nie męczyć
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

Mateusz, ja tu widzę że masz instalację elektryczną do wymiany, to co piszesz i pisałeś w poprzednich tematach to się kupy nie trzyma, zapalająca się kontrolka ABS przy włączaniu wycieraczek, dym i smród w kabinie, tylko czekać aż się instalacja zajmie i auto pójdzie z dymem, ja by tego nie lekceważył i wziął się za robotę, kompletną instalację komory silnika i kabiny kupisz za ok. 200 zł, tylko musisz poszukać pewniaka żeby kable nie były pocięte. roboty na 2-3 dni ale twoje problemy na pewno ustąpią.
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

[quote="Jabolek"]Mateusz, ja tu widzę że masz instalację elektryczną do wymiany, to co piszesz i pisałeś w poprzednich tematach to się kupy nie trzyma, zapalająca się kontrolka ABS przy włączaniu wycieraczek, dym i smród w kabinie, tylko czekać aż się instalacja zajmie i auto pójdzie z dymem, ja by tego nie lekceważył i wziął się za robotę, kompletną instalację komory silnika i kabiny kupisz za ok. 200 zł, tylko musisz poszukać pewniaka żeby kable nie były pocięte. roboty na 2-3 dni ale twoje problemy na pewno ustąpią.[/quote]
Rzadko spotykane ale mozliwe...
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”