[6N] Jaki rodzaj czujnika cieczy do polo 1.0

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

[6N] Jaki rodzaj czujnika cieczy do polo 1.0

Post autor: djmcg »

Witam
Po problemach z odpalanie na zimnym (zapala i gaśnie) po raz drugi chciałbym zweryfikować czujniki cieczy po odłaczeniu przewodu od czujnika zapala samochód i co ważne nie gaśnie.
Czy może mi ktoś podać nr katalogowy do tego silnika 999cm3 1996rok silnik 50KM
Lub wartośći rezystancji ten czujnik ma 4 piny dwa sa do kabiny a dwa do komputera przynajmniej tak mi się wydaje.
Proszę o informacje.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

czujnik "żółty" - 357 919 501A
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Jeżeli twój silniczek to AEV to czujnik ma numer 6U0919501B i jest czarno-błękitny. Tak podaje ETKA. jeśli dobrze sprawdziłem.

No to mamy 2 różne wersje. czyja dobra?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

djmcg ma silnik na pełnym wtrysku więc AER bądź ALL.
BTW
w Etce jest nieścisłość, prawie do wszystkich silników każe stosować niebieski a z tym się nie zgodzę bo przy silnikach ADX (polo), AEE (polo c), AEA (golf), AEE (skoda felicia) zawsze spotykałem "żółte" czujniki. W ASO Skody do silnika AEE dobrali żółty a jak mi w ADX padł to kupiłem również żółty zamiennik.
doczytałem właśnie na jednej stronce:
Czujnik z niebieską obrączką, zastępuje również w pełni z żółtą.
więc obaj jako tako mamy rację :P
wiem nawet skąd wynikła nieścisłość - żółte wycofano z produkcji w 2003r.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 21:35 przez Jabolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

czaja w 96 999cm3 to tylko AER, AEV to jednopunkt i ma 1043cm3

w oryginale szedl niebiesko-blekitny, zamienniki wszystkie zolte praktycznie..
Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: djmcg »

Mam 3 sztuki żołte na kazdym jak zapale na zimnym to gasnie jak odłacze czujnik to zapala idealnie - nie gasnie.
Sprawdzalem rezystancje na wszystkich sa podobne.
Obstawiam ze do tego silnika przychodzi inny -albo cos innego jest nie tak.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Może czujnik jest dobry a trza pod kompa podłączyć polo i wykasować błąd? Może pokaże coś innego a nie czujnik.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: djmcg »

Juz tak robiłem bład się pojawiał tylko wtedy jak odłączałem czujnik .
Oczywiście bład wykasowałem ale nic to nie dało.
Teraz od kilku dni jezdzę z wypiętym czujnikiem i zapala bez problemu-nie gaśnie.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote="djmcg"]Mam 3 sztuki żołte na kazdym jak zapale na zimnym to gasnie jak odłacze czujnik to zapala idealnie - nie gasnie.
Sprawdzalem rezystancje na wszystkich sa podobne.
Obstawiam ze do tego silnika przychodzi inny -albo cos innego jest nie tak.[/quote]

sprawdzałeś rezystancje na ciepłym i zimnym silniku? jak nie to sprawdź.
Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: djmcg »

Sprawdzałem rezystancje
ale nikt mi jeszcze nie podał jakie wartości mają być na danej temperaturze a w necie dla mojego silnika nie znalazłem.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="djmcg"]Sprawdzałem rezystancje
ale nikt mi jeszcze nie podał jakie wartości mają być na danej temperaturze a w necie dla mojego silnika nie znalazłem.[/quote]

viewtopic.php?f=176&t=826&hilit=rezystancja+czujnika
viewtopic.php?f=182&t=24843&p=226437&hilit=rezystancja+czujnika#p226437
viewtopic.php?f=178&t=2013


Obrazek
:scratch:
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 20:01 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), umieszczony z lewej strony głowicy
- przy 0°C 5600 ± 600 ohm
- przy 10°C 4000 ± 500 ohm
- przy 20°C 2500 ± 500 ohm
- przy 30°C 1750 ± 250 ohm
- przy 40°C 1250 ± 250 ohm
- przy 50°C 825 ± 125 ohm
- przy 60°C 625 ± 125 ohm
- przy 70°C 450 ± 50 ohm
- przy 80°C 300 ± 75 ohm
- przy 90°C 235 ± 35 ohm
- przy 100°C 200 ± 25 ohm
Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: djmcg »

Dzięki koledzy za podanie impedancji na czujniku jutro sprawdze wartości z tabelką.
Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: djmcg »

Sprawdzałem czujnik działa idealnie wsadziłem go w śnieg i rezystancja wzrosła do wartości z tabelki.
Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi z tym odpalaniem na zimnym jak wypne czujnik to nie gaśnie jak tylko wępne czujnik to gaśnie.
Potem jak silnik się juz zagrzeje to niema znaczenia czy czujnik wpiety czy nie to.
Silnik pracuje idelanie
Awatar użytkownika
djmcg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 13 lut 2012, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: djmcg »

Odswiezam temat poniewaz problem nadal nie usuniety
Napisze co wymienilem od tamtej pory
Nowa pompa paliwa wraz z filtrem nowa przepustnica, wymienione filtry oleju i powietrza.
Wymienilem czujnik po raz 3 tym razem oryginalny vw

Problem nadal wystepuje po odpaleniu silnika zgasnie lub sie dlawi jak dodaje gazu to gasnie lub sie dlawi generalnie nie da sie jechac musze czekac az przelaczy sie na gaz.(sekwencja)
Moje odczucie : gdy silnik sie nagrzeje 90 stopni i przelacze go ponownie na benzyne to ewidetnie jest slabszy.
jakies porady?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”