[6n2] 1.4 AUA kontrolka check i epc nie wchodzi na obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
karol25
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 17 gru 2012, 17:51

[6n2] 1.4 AUA kontrolka check i epc nie wchodzi na obroty

Post autor: karol25 »

Witam, ponieważ skakały obroty i był pare razy problem z odpaleniem auta (przy zgaszeniu i szybkiej próbie odpalenia, silnik kręcił i nie odpalał) wykonałem czyszczenie przepustnicy oraz poprawiłem zimne luty na płycie ecu.
Po złożeniu wszystkiego i próbie wykonania adaptacji przepustnicy przy pomocy kabelka kkl usb z allegro za pare groszy napisałem próbie ponieważ tylko program vwtool łaczy mi się z sterownikiem silnika ale adaptacji nie mogłem wykonać problem z połaczeniem z blokami pomiarowymi.
Odpaliłem auto jednak paliła się kontrolka epc auto nie wchodziło powyżej 3000tys obrotów chyba samochód przełączył się w tzw. tryb awaryjny. Więc podłączyłem pod vaga i najprawdopodobniej zmieniłem przez funkcje adaptacji w vwtoolu wartość kanału nr 8 i po tym zajściu po odpaleniu auto szarpie i wogóle nie wchodzi na obroty tylko się dławi i bardzo dymi , przepustnica się nie otwiera problem z spalaniem i tu moja proźba czy mógłby ktoś podać wartość kanału nr 8 z swojego auta z tym samym silnikiem i wogóle za co ona odpowiada ?
Sprawdziłem również błędy i wykasowałe jednak błędy wracają od razu :
17989 - Zespół przepustnicy - ustawienia podstawowe > wykonać adaptację
17950 - Czujnik 1 pozycji silniczka przepustnicy - wartość, złe działanie
17580 - Czujnik pozycji silniczka przepustnicy 2 - niski sygnał
Ma ktoś jakieś propozycje czy padła przepustnica czy to problem z adaptacją i ona zrobiona na profesjonalnym interfejsie pomoże czy może padnięte ecu? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
b
bejger
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2011, 15:35

Post autor: bejger »

jak masz błedy sterownika adaptacja sie nie uda, a epc jak sie swieci to padniety może byc mapp sensor- czujnik cisnienia.
Awatar użytkownika
qmatijack
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2012, 21:22
Lokalizacja: TKI

Post autor: qmatijack »

Witam.
Spróbuj odłaczyć kostkę od przepustnicy i zobacz czy auto odpala i czy utrzymuje obroty biegu jałowego. Jeśli sie nie myle to jak odłączysz kostkę z przepustnicy to sterownik silnika dobiera "uśrednią wartość" i auto powinno odpalić i pracować.
Możesz też jednocześnie odłaczyć kostkę z czujnika temperatury, odkrecić klemy akumulatora i złaczyć je na chwile (reset kompa).
Wtedy juz musi odpalić auto ;-)

Ja miałem kiedyś podobny problem, umnie były podobne objawy EPC sie świeciło ale bez check'a.
Przyczyna:
*zanieczyszczona przepustnica - zobacz "pod światło" czy jak wyczyścisz przepustnice to jest taki niewielki prześwit, bo ja miałem bardzo twardy nagar olejowy i ciężko to schodziło ale dało rade wyczyścić, po tej operacji nie adaptowałem przepustnicy bo
niemiałem interfejsu i samoczynnie sie zaadaptowało - poczatkowo wskoczyło gdzieś na 1500 obr/min i później już normalnie. Jest gibt.

Robiłem też taka polo koledze i okazało sie że u niego problem był z rozrzadem (prawie takie same objawy), choć komputer nie pokazywał blędów z czujników. Nie wiem jakie jest powiązanie z tym ale wymiana rozrządu rozwiązała problem. Mozesz spróbować założyć nowy pasek i napinacz nie ruszając pompy wody i sprawdzić efekty bez składania reszty gratów, jak bedzie poprawa to sobie jeszcze pompe wymienisz.
"To tylko dzieło czegoś jest warte z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć".
Adam Mickiewicz
Awatar użytkownika
qmatijack
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 22 gru 2012, 21:22
Lokalizacja: TKI

Post autor: qmatijack »

[quote=""karol25""]Witam, ponieważ skakały obroty i był pare razy problem z odpaleniem auta (przy zgaszeniu i szybkiej próbie odpalenia, silnik kręcił i nie odpalał) wykonałem czyszczenie przepustnicy oraz poprawiłem zimne luty na płycie ecu.
Po złożeniu wszystkiego i próbie wykonania adaptacji przepustnicy przy pomocy kabelka kkl usb z allegro za pare groszy napisałem próbie ponieważ tylko program vwtool łaczy mi się z sterownikiem silnika ale adaptacji nie mogłem wykonać problem z połaczeniem z blokami pomiarowymi.
Odpaliłem auto jednak paliła się kontrolka epc auto nie wchodziło powyżej 3000tys obrotów chyba samochód przełączył się w tzw. tryb awaryjny. Więc podłączyłem pod vaga i najprawdopodobniej zmieniłem przez funkcje adaptacji w vwtoolu wartość kanału nr 8 i po tym zajściu po odpaleniu auto szarpie i wogóle nie wchodzi na obroty tylko się dławi i bardzo dymi , przepustnica się nie otwiera problem z spalaniem i tu moja proźba czy mógłby ktoś podać wartość kanału nr 8 z swojego auta z tym samym silnikiem i wogóle za co ona odpowiada ?
Sprawdziłem również błędy i wykasowałe jednak błędy wracają od razu :
17989 - Zespół przepustnicy - ustawienia podstawowe > wykonać adaptację
17950 - Czujnik 1 pozycji silniczka przepustnicy - wartość, złe działanie
17580 - Czujnik pozycji silniczka przepustnicy 2 - niski sygnał
Ma ktoś jakieś propozycje czy padła przepustnica czy to problem z adaptacją i ona zrobiona na profesjonalnym interfejsie pomoże czy może padnięte ecu? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.[/quote]

Wyjmij przepustnice raz jeszcze i wyczyść dokładnie w benzynce ekstracyjnej, bo klapa przepustnicy nie może znaleść właściwego położenia bo sie nie domyka tak jak powinna ;-)) i nie zrobisz adaptacji
"To tylko dzieło czegoś jest warte z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć".
Adam Mickiewicz
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

spróbuj pozostawić go na wolnych obrotach do rozgrzania możliwe że pomoże , u mnie w AUB adaptacja nie bangla - po czyszczeniu takie same objawy dopiero rozgrzanie na jałowym bez dotykania gazu pomagało , czyściłem chyba trzy razy i za każdym ta sama sytuacja , co do kabelka to w jeżeli VAG Ci nie łączy to zmień ustawienia programu
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”