[86c2f]co to maglownica?jakie sa objawy?co daje jej wymiana?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: horses »

Pytanie techniczne, czy amortyzator da sie przemontowac do nowej maglownicy ? Bo ja w swiom 1.4D mam wlasnie taka z amorkiem ale tez sie juz rozleciala.
Obrazek
Awatar użytkownika
lampik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 04 lut 2010, 23:04
Lokalizacja: polska

Post autor: lampik »

a ja mam pytanie bo , szykuję się do regeneracji maglownicy, chciał bym kupić maglownicę od g40 jak by nie było to zrobić coś na wzór g40 tj. dodać ten siłowniczek, czy mógł by ktoś napisać czy da się przerobić zwykłą na wzór od g40 ?, i czy ciężko jest zdjąć magiel z auta na kołach bez kanału i podnośnika ?wymieniłem już wachacze , mam nowe drążki lewy i prawy stabilizatory (gumy) nowe więc szalejemy okres zimowy mobilizuje ;)

~lampik
lampik
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Można wymienić samemu, ale trzeba odkręcić zbiorniczek wyrównawczy i poluzować serwo, będzie łatwiej. Nie jest do tego potrzebny kanał, bo wszystko masz dostępne od góry. Co do regeneracji zastanów się nad kupnem nowej. Ja za 249 z przesyłką kupiłem nową przekładnię i śmigam już pół roku i jest ok, patrycju5z również poszedł tą drogą i jest zadowolony. Co do przeróbki z zwykłej na G40/GT to poszukaj na szrocie uwaloną przekładnię i sobie przełóż tłumik drgań z uszkodzonej do nowej. Ja tak zrobiłem u siebie i pasuje 1:1.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Można bez problemowo wymienić magiel bez odkręcania zbiorniczka i serwa:) najlepiej wyjąć magiel razem z końcówkami.
Co do magla to najlepiej kupić nowy tak jak koledzy piszą, na allegro można znaleść, trudno kupić używkę w dobrej kondycji, ja już 2szt wymieniałem i zaś lipa, bede kupował nowy:)
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Panowie po co od razu szastać forsą naprawa maglownicy jest prosta i tania jeżeli zębatka i listwa nie są nadmiernie zużyte [luzy na kole] ,stuki w maglownicy eliminujemy za max 20zł w następujący sposób .Wyjmujemy i rozkładamy magiel na kawałki
Obrazek
Wymianie podlega ta oto tulejka widoczna po lewej obok zamiennik wykonany z teflonu
Obrazek
A oto umiejscowienie tulejki Obrazek
Jeszcze jedno , do tokarza zabieramy listwę i obudowę maglownicy ,po zamontowaniu nowej tulejki należy wykonać mały otworek odpowietrzający w gumowej osłonie najlepiej od spodu by nie dostawał się syf ,zrobiłem w ten sposób 4 maglownice z dużym powodzeniem i zadowoleniem właścicieli polo nie zapomnijcie o dobrym nasmarowaniu,na pytania chętnie odpowiem.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""dany G40""]Jeszcze jedno , do tokarza zabieramy listwę i obudowę maglownicy ,[/quote]

A w jakim celu zabieramy to do tokarza. Co on ma zrobić?
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Z tych elementów ściągnie dokładny wymiar tulejki [średnica zew i wew ]najlepiej gdy tulejka w środku ma 2 setki na minusie wtedy po wbiciu jej listwa ładnie się w niej przesuwa z takim lekkim oporem po pewnym czasie idealnie się dotrze, jak ktoś montował nową to wie ze nowa też chodzi z oporem tu ma być tak samo .
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Robiłem taki zabieg u tokarza, na tulejce luzu nie ma ale niestety ślimak musi być w bdb stanie, bo nadla stuka jak się kierownicą kręci dynamicznie lewo prawo:( zamówilem nową:)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

A próbowałeś dokręcić tę śrubkę regulacyjną?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Tak, to wtedy kiera nie wraca do końca;) nowy magiel bedzie pn, wt, tak że looz
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

No to temat chyba wyczerpany. Powodzenia przy wymianie i bezawaryjności.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

adek1983
Narazie pogoda nie sprzyja na wymianę :D a sama wymiana to 1.5h i po sprawie;)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja robiłem to pierwszy raz i mi pól dnia zeszło, żeby wyciągnąć :D Włożenie poszło już szybciej.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Zawsze najgorszy jest ten pierwszy raz :D
adek1983
jakiej firmy jest Twój magiel?? general ricambi?? ja kupiłem lauber-a, jest to firma co zajmuje się regeneracją ale te stare magle bez wspomagania są fabrycznie nowe, niby dobry zamiennik z 2letnią gwarancją, zobaczymy jak to działa :D Na allegro pojawia się jeszcze za 140zł nowy ale po numerze OE doszedłem że to jest Hart tak że jakość do mnie nie mówi.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja właśnie kupiłem włoską z dwu-letnią gwarancją za ok 250 PLN z przesyłką. Zasugerowałem się wypowiedzią jednego z forumowiczów, który dłuższy czas użytkuje auto z taką przekładnią. Podobno jest to nowa przekładnia, nie regenerowana. Co nieco znajdziesz też tutaj.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”