Witam szanownych Forumowiczów.
Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres).
Autem dojeżdżam do pracy około 30 km w jedną stronę (10km miasto + 20km trasa).
Wymieniłem:
+ świece
+ kable WN
+ palec
+ kopułkę
+ filtr powietrza (przez jeden dzień jakby objaw zmalał)
Sprawdzono na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy:
+ obroty biegu jałowego - 850 obr/min (oczywiście na postoju)
+ czujniki temperatury cieczy (93 st C) i powietrza zasysanego (38 st C)
+ sondę lambda - napięcia:
- oscylacje (0,4-0,7 V) około 3-4 razy na sekundę na biegu jałowym i przy równej jeździe
- przyspieszanie przy pełnym otwarciu przepustnicy ~0,9V
- hamowanie silnikiem 0V
- dojście do obrotów biegu jałowego "od góry" początek oscylacji na poziomie 1500 obr/min
+ sondę lambda - współczynnik lambda
- widoczna regulacja składu mieszanki do wartości wsp. lambda=1
Dodatkowo, kilka tankowań wstecz, zauważyłem wzrost zużycia paliwa o około 1,8 l/100 km.
Wzrost zużycia nie pojawił się po wymianie czegokolwiek z powyższych.
Przebieg: 230kkm.
Powiem szczerze, że zabrakło mi już pomysłów i proszę kolegów o pomoc.
Pozdrawiam.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...
"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
[quote=""Cooyon""]Jakieś pomysły odnośnie trzeciej świeczki?[/quote]
no ewidentnie zle pali a 3 garze :/
sprawdz cisnienie.
[quote=""Eagle""]najpierw niech sprawdzi zawory[/quote]
tyle ze w tym przypadku trzeba głowice zwalac,mysle ze pomiar cisnienia odpowie nam co sie dzieje niedobrego na 3 cylindrze
Po weekendzie podjadę do Kas'a i będziemy walczyć.
Niech ja tylko zweryfikuje moją wiedzę.
Zrobimy dwa pomiary. Suchy i mokry.
Jesli nie będzie poprawy na mokrym to zawór - czyli głowica won.
Jeśli będzie, to pierścienie - czyli tłok w dół przez miskę?
Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...
"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
[quote=""Cooyon""]Jesli nie będzie poprawy na mokrym to zawór - czyli głowica won.
Jeśli będzie, to pierścienie - czyli tłok w dół przez miskę?[/quote]
Po co głowice zaraz ściągać 1 pomiar ciśnienia jeżeli różne od innych to olej miksol do strzykawki i lejemy do tego cylindra z małym ciśnieniem i pomiar jeżeli nie nastąpiła zmiana w ciśnieniu to oznacza to że zawory do roboty czyli góra a jak nastąpiła zmiana to oznacza że pierścienie czyli dół do roboty bo olej uszczelni dół,ale może być jeszcze przebita uszczelka między cylindrami czyli wkręcamy świece obok tego cylindra i pomiar patrzymy na ciśnienie potem wykręcamy świece z jednej strony i pomiar lub z drugiej strony i pomiar i mamy wszystko jak na dłoni.
Dzisiaj zakupiłem specyfik Wynn's zapobiegający wyciekom - "Engine Stop Leak".
Koszt około 20PLN. Silnik zrobił się wyraźnie cichszy. Przydławianie jakby ustało - sprawdzę po większym przebiegu.
Czekam jak jeden z forumowiczów zrobi swap'a i biorę od niego ADX'a, więc obecny silnik mogę sobie spokojnie zalewać różnymi wynalazkami. Przynajmniej będziemy wiedzieli czego można oczekiwać po wynalazkach dostępnych na rynku.
Pozdrawiam i życzę poprawnej kompresji :-D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...
"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)