Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

Post autor: Cooyon »

Witam szanownych Forumowiczów.
Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres).
Autem dojeżdżam do pracy około 30 km w jedną stronę (10km miasto + 20km trasa).
Wymieniłem:
+ świece
+ kable WN
+ palec
+ kopułkę
+ filtr powietrza (przez jeden dzień jakby objaw zmalał)
Sprawdzono na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy:
+ obroty biegu jałowego - 850 obr/min (oczywiście na postoju)
+ czujniki temperatury cieczy (93 st C) i powietrza zasysanego (38 st C)
+ sondę lambda - napięcia:
- oscylacje (0,4-0,7 V) około 3-4 razy na sekundę na biegu jałowym i przy równej jeździe
- przyspieszanie przy pełnym otwarciu przepustnicy ~0,9V
- hamowanie silnikiem 0V
- dojście do obrotów biegu jałowego "od góry" początek oscylacji na poziomie 1500 obr/min
+ sondę lambda - współczynnik lambda
- widoczna regulacja składu mieszanki do wartości wsp. lambda=1
Dodatkowo, kilka tankowań wstecz, zauważyłem wzrost zużycia paliwa o około 1,8 l/100 km.
Wzrost zużycia nie pojawił się po wymianie czegokolwiek z powyższych.
Przebieg: 230kkm.

Powiem szczerze, że zabrakło mi już pomysłów i proszę kolegów o pomoc.

Pozdrawiam.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
kukiz18
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2008, 8:43
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: kukiz18 »

sprawdz wyprzedzenie zaplonu, mozliwe ze cos z wtryskiem? nieszczelnosc w dolocie? zatkany katalizator?
Jak ktos ma problemy z LPG, chętnie pomogę :]
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Wymiana świec i oto co wyszło:

Obrazek

Jakieś pomysły odnośnie trzeciej świeczki?

Cooyon
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
E
Eagle
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 26 lip 2009, 21:37
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: Eagle »

zacznij od sprawdzenia cylindrow ^^ miałem dokładnie to samo, okazało sie że ze 4 cylindrow chodziły mi 2 :P
nie ważne czym jeździsz, ważne jak jeździsz.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Zawory, czy pierścienie?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
E
Eagle
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 26 lip 2009, 21:37
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: Eagle »

najpierw niech sprawdzi zawory, nastepnie pierscienie, a noz jakis poszedł.
nie ważne czym jeździsz, ważne jak jeździsz.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Cooyon""]Jakieś pomysły odnośnie trzeciej świeczki?[/quote]

no ewidentnie zle pali a 3 garze :/
sprawdz cisnienie.
[quote=""Eagle""]najpierw niech sprawdzi zawory[/quote]
tyle ze w tym przypadku trzeba głowice zwalac,mysle ze pomiar cisnienia odpowie nam co sie dzieje niedobrego na 3 cylindrze
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Po weekendzie podjadę do Kas'a i będziemy walczyć.
Niech ja tylko zweryfikuje moją wiedzę.
Zrobimy dwa pomiary. Suchy i mokry.
Jesli nie będzie poprawy na mokrym to zawór - czyli głowica won.
Jeśli będzie, to pierścienie - czyli tłok w dół przez miskę?

Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Cooyon""]Jesli nie będzie poprawy na mokrym to zawór - czyli głowica won.
Jeśli będzie, to pierścienie - czyli tłok w dół przez miskę?[/quote]


:thumbsup:
poradzicie sobie
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Po co głowice zaraz ściągać 1 pomiar ciśnienia jeżeli różne od innych to olej miksol do strzykawki i lejemy do tego cylindra z małym ciśnieniem i pomiar jeżeli nie nastąpiła zmiana w ciśnieniu to oznacza to że zawory do roboty czyli góra a jak nastąpiła zmiana to oznacza że pierścienie czyli dół do roboty bo olej uszczelni dół,ale może być jeszcze przebita uszczelka między cylindrami czyli wkręcamy świece obok tego cylindra i pomiar patrzymy na ciśnienie potem wykręcamy świece z jednej strony i pomiar lub z drugiej strony i pomiar i mamy wszystko jak na dłoni.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Pomiary dokonane.
1. 16bar
2. 16bar
3. 13bar - suchy, 19bar mokry.
4. 16bar

Możliwe, żeby pierścienie na 3 były zapieczone?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Cooyon""]Możliwe, żeby pierścienie na 3 były zapieczone[/quote]

miałem podobnie w saxo
tez na 3 garze nie miał cisnienia i po 2 dniach chyba odpusciły i do dzis jest :thumbsup:
z tym ze auto stało ponad rok bez odpalania
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Zauważyłem, że po próbie olejowej jakby się ocknął i jest mniej zamulony.
Przed wymiana oleju zrobię nafto-akcję i zobaczymy.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

U mnie tez miał 13 a po oleju wzrosło na 19
teraz juz chodzi normalnie i nie kopci
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Dzisiaj zakupiłem specyfik Wynn's zapobiegający wyciekom - "Engine Stop Leak".
Koszt około 20PLN. Silnik zrobił się wyraźnie cichszy. Przydławianie jakby ustało - sprawdzę po większym przebiegu.
Czekam jak jeden z forumowiczów zrobi swap'a i biorę od niego ADX'a, więc obecny silnik mogę sobie spokojnie zalewać różnymi wynalazkami. Przynajmniej będziemy wiedzieli czego można oczekiwać po wynalazkach dostępnych na rynku.

Pozdrawiam i życzę poprawnej kompresji :-D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”