[6n] Adaptacja zegarów z golfa mk IV do polo

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

[6n] Adaptacja zegarów z golfa mk IV do polo

Post autor: rumcajs25 »

Nazwa czynnosci:Montaz zegarów z golfa IV do polo
Model samochodu:Polo 6n
Rocznik:98 (po małym lifcie)
Potrzebne materiały:
-srubokręt krzyzak
-klucze torx
-2 noze do podwazenia wskazówki w liczniku
-ładnie dopasowany kawałek papieru badz folii zeby włozyc ja pod wskazówke (bez tego porysuje sie tarcza)
-lutownica (kolbowa)
-licznik z golfa mkIV do 220km/h europejski, bez MFA o numerach 1JO919860 (przy zegarach z MFA nie bedzie mozna ustawic zegarka)
-czteropak dla lepszego myslenia :crazy:
-szlifierka katowa z tarcza
Czas wykonania:w moim przypadku ok 30min
Przewidywany koszt:w moim przypadku 125zł-koszt licznika + wysyłka ale mozna tez taniej.
Sposób wykonania:
Od razu zastrzegam ze bede posługiwac sie fotkami z neta bo niestety podczas montazu zegarów nie robiłem foto, bo nie myslałem ze bede robic manuala :blush2: Ale do rzeczy, jak mamy juz zakupiony licznik z golfa o parametrach takich jak wyzej mozemy zabrac sie za jego przerobke, aby pasował do polo 6n. W moim przypadku po podłaczeniu zegarów we wtyczke po przekreceniu kluczyka zapaliła sie i migała jedna kontrolka ktora nie powinna mianowicie ta:

Obrazek wiec trzeba ja wylutowac, aby to zrobic zabieramy sie za "rozdziewiczenie" :D naszego licznika aby to zrobic odkrecamy wszystkie małe srubki na torx na tylnej klapce, jesli licznik rozbierany jest pierwszy raz srubki beda zaplombowane jakims lakierem, gdy juz sciagniemy tylna klapke, trzeba płytke z całym sercem licznika wypiac z zatrzasków i poprostu wyjac, kładziemy na stół i mamy juz ładnie rozebrany licznik, aby dobrac sie do tej kontrolki trzeba sciagnac tarcze licznika ze wskazówkami ale ja jako powiedzmy dosc leniwy postanowiłem ograniczyc do minium rozbieranie licznika, wiec wziałem 2 noze i zaczałem podwazac wskazówke od obrotomierza (ale wczesniej zaznaczamy sobie ołowkiem jej polozenie aby potem wskazania obrotomierza były prawidłowe) wskazówka co prawda poszła do gory ale pojawiło sie nie ładne zadrabanie na tarczy, musiałem wziac cos pod wskazówke, ja miałem akurat pod reka kawałek folii babelkowej wiec rozdarłem kawalkiem ok 2-3cm i włozyłem pod wskazówke wtedy znow wziałem noze i zaczalem podwazac w ten sposób
Obrazek sciagajac wskazówke nalezy to robic delikatnie i z wyczuciem zeby nie pekła! Gdy wskazówka zejdzie podnosimy tarcze i ukazuje nam sie taki sam widok jak na tym foto tyle ze po drugiej stronie:
Obrazek sprawa jest prosta nalezy zobaczyc w ktorym okienku jest dioda ktora odpowiada za podswietlanie tej ikony ktora pokazałem wczesniej i ja wylutowac, gdy ja wylutujemy to składamy licznik w odwrotnej kolejnosci i teraz uwaga zakładajac wskazówke wciskamy ja gdzies w skali obrotomierza i przekrecamy w lewo w ta pozycje ktora sobie zaznaczylismy ołowkiem, teraz jeszcze trzeba cała obudowe z zewnatrz wyrównac, chodzi mi o mocowania licznika ktore sa w golfie nie pasuja pozatym licznik z nimi nie wchodzi, wiec wyrownjemy te uchwyty na dole i licznik juz jest gotowy, teraz bierzemy sie za wyciagniecie naszego ori licznika, odkrecamy 2 sruby na krzyzak i sciagamy dolna i gorna osłone stacyjki/kierownicy, przy gornej trzeba uwazac na manetki i przy okazji zeby jej nie połamac. Opuszcamy kierownice na max w doł i mamy 4 sruby ktore trzymaja blende licznika( 2 sruby beda widoczne i mozliwe do odkrecenia po sciagnieciu obudowy stacyjki i opuszczeniu kierownicy) nastepnie wyciagamy blende licznika odkrecamy licznik (2 sruby na gorze) odpinamy wtyczke podłaczamy licznik golfa i sprawdzamy czy wszystko działa, zeby nie było ze cos nie działa nie tak jak to ja miałem powiem od razu ze podczas zaciagania recznego zyskujemy sygnał ostrzegawczy zeby nie zapomniec o nim :D, gdy wszystko działa prawidłowo wciskamy licznik w deske wchodzi w miejsce ori na wcisk bo jest wiekszy, nie wypadnie bo trzyma go blenda licznika, zakładamy blende zakrecamy ja nastepnie obudowe stacyjki i licznik mamy gotowy.
Co zyskujemy?
-Ładne niebiesko czerwone podswietlenie i piszczałke od recznego :crazy: Zeby nie było nieporozumien ten manual tyczy sie polo po małym lifcie! do przedliftowych tez mozna sie zasugerowac ale jest wiecej kosztów i roboty. Jesli ktos jest juz naprawde zdecydowany i wybiera licznik niech sie do mnie zgłosi na Pw pomoge, zeby przez pomyłke nie kupił licznika z MFA, przekłaka licznika jest naprawde prosta i wiecej czasu zajeło mi napisanie tego manuala niz zalozenie licznika :lol:
Pozdrawiam :D
Jeszcze takie małe info co do zegarów, ktore zapodał sieman0:

Pierwsze 3 cyfry oznaczają model:
1J0 xxx xxx = Normalny prędkościomierz
1J5 xxx xxx = prędkościomierz z chromowanymi pierścieniami (tylko w połączeniu z CAN)

Środkowe trzy znaki są do kontroli:
xxx xxx = 919 bez CAN-Bus (do roku modelowego 2000)
xxx XXX = 920 z CAN-Bus (od roku modelowego 2000)

Trzy ostatnie cyfry oznaczają cechy:
xxx xxx 8xx = wyświetlacz w km / h
9xx xxx xxx = wyświetlacz w MPH

1J0 to czarne
1J5 to srebrne
919 - bez CAN
920 z CAN
8 to w km/h
9 to milach
0 to bez mfa
2 to mfa
4 to fis
5 - immo 2
6 immo 3
bez literki - silnik 1,4
A- benzyna
C - diesel
Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 10:34 przez rumcajs25, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
izeltaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 09 lut 2011, 23:31
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: izeltaz »

Co do zdejmowania wskazówek, najlepiej jest kręcić wskazówkę w kierunku przeciwnym do ruchu zegara i w tym samym czasie lekko ciągnąć do siebie. Schodzą elegancko, nie trzeba używać narzędzi i martwić się że uszkodzimy tarczę.
Awatar użytkownika
sieman0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:04
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: sieman0 »

Bardzo fajna modyfikacja. Mam kilka pytań odnośnie tego:

Przeglądając Allegro natknąłem się na zegary z Golfa 4 i zauważyłem, że posiadają z tyłu dwa gniazda na kostki a Polówkowy zegar posiada chyba tylko jedno - wnioskując ze zdjęć. Czy też jest tak samo u Ciebie? Jak podłączałeś?

Posiadam Polo 6n1 1.4 MPi 55 KW (Czerwiec 1997) z nowszymi zegarami (czcionka podobna jak na tych z Golfa 4).

Z wielką chęcią zamontował bym takowe zegary tyle, że potrzebuję dodatkowych informacji.
Pokaż jeszcze fotkę jak wygląda w nich podświetlenie nocą.

Pozdrawiam
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

[quote=""sieman0""]Bardzo fajna modyfikacja. Mam kilka pytań odnośnie tego:

Przeglądając Allegro natknąłem się na zegary z Golfa 4 i zauważyłem, że posiadają z tyłu dwa gniazda na kostki a Polówkowy zegar posiada chyba tylko jedno - wnioskując ze zdjęć. Czy też jest tak samo u Ciebie? Jak podłączałeś?

Posiadam Polo 6n1 1.4 MPi 55 KW (Czerwiec 1997) z nowszymi zegarami (czcionka podobna jak na tych z Golfa 4).

Z wielką chęcią zamontował bym takowe zegary tyle, że potrzebuję dodatkowych informacji.
Pokaż jeszcze fotkę jak wygląda w nich podświetlenie nocą.

Pozdrawiam[/quote]
Dokładnie tak, licznik z polo ma jedno gniazdo a zegary golfa dwa, z tym ze zielone wyjscie w zegarach słuzy do podłaczenia MFA (w liczniku z polo GTI tez sa 2 wyjscia ale działa tylko to niebieskie) a drugie wyjscie niebieskie jest własnie tym do ktorego sie podłaczamy wtyczka z auta ktora tez jest niebieska i pasuje idealnie i tylko te sie podłacza. Wiec skoro mowisz ze posiadasz takie samo ustawienie tarcz jak na liczniku golfa to masz polifta, choc nie pasuje mi ta data producji 1997 czerwiec, bo z tego co wiem polifty były montowane od pazdziernika 1997 czy cos takiego, no ale skoro masz takie zegary podobne jak te od golfa to ok, nie draze :crazy:
A co do foto to mea culpa :bow: juz dodaje zapomniałem :blush2: :crazy: moze niezbyt wyrazne ale tak to wyglada u mnie
Obrazek
Pozdrawiam
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
sieman0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:04
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: sieman0 »

Oto moja polóweczka, a dokładniej same zegary:
Obrazek

Nawet nie dawno przejechała 250 tysięcy i śmiga dalej jak należy. Dzisiaj zamówię zegary z Golfa IV - szukałem, też te z FISEM bez MFA ale niestety to graniczy z cudem. Mam też pomysł żeby wsadzić w miejsce zegarka uniwersalny komputer pokładowy - sporo ludzi sobie to chwali - drobne, naprawdę drobne pomyłki przy spalaniu itp. a poza tym estetycznie wygląda tylko czy wymiary wyświetlacza będą pasowały w zegarek licznika VW.
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

No to u cb nie trzeba wiele rzezby troche w liczniku i git, a co do zegarów z fisem to chodzi o to zeby nie były na szynie CAN bo wtedy nic nie zrobisz, a mfa załozyc to nie problem troche checi i czesci no i wiedzy i bez problemu załozysz, ja myslałem nad tymi z fisem ale mi sie odechciało :crazy:
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
sieman0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:04
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: sieman0 »

Czytałem właśnie o MFA do Polo 6n1 tyle, że taka impreza dużo kosztuje, same zegary z FISEM to jakieś 100 złotych i manetka (nie wiem czy napewno pasowałaby ale to koszt 80 złotych) i tak sie nazbiera dokupując to i tamto a trzeba się jeszcze 'pokablować' po samochodzie więc wolę kupić Uniwersalny komputer pokładowy i upchać go w licznik - to byłoby naprawdę coś ciekawego ale jak narazie jestem na etapie czekania na licznik z Golfa czwóreczki.

Mam jeszcze takie jedno mało pytanie. Czy diodty te które odlutowałeś mogę oderwać delikatnie śrubokrętem? Lutownica mi padła wczoraj a mój budżet przekracza ten miesiąc.

Dzięki za podpowiedzi,
Pozdrawiam
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

[quote=""sieman0""]Czytałem właśnie o MFA do Polo 6n1 tyle, że taka impreza dużo kosztuje, same zegary z FISEM to jakieś 100 złotych i manetka (nie wiem czy napewno pasowałaby ale to koszt 80 złotych) i tak sie nazbiera dokupując to i tamto a trzeba się jeszcze 'pokablować' po samochodzie więc wolę kupić Uniwersalny komputer pokładowy i upchać go w licznik - to byłoby naprawdę coś ciekawego ale jak narazie jestem na etapie czekania na licznik z Golfa czwóreczki.

Mam jeszcze takie jedno mało pytanie. Czy diodty te które odlutowałeś mogę oderwać delikatnie śrubokrętem? Lutownica mi padła wczoraj a mój budżet przekracza ten miesiąc.

Dzięki za podpowiedzi,
Pozdrawiam[/quote]
Licznik kupiłes na pewno bez mfa? co do załozenia mfa do 6n to jest praktycznie taka sama operacja jak w golfie 4, tyle ze troche inaczej. Takie cos miał załozone np nasz klubowicz Olo tutaj temat o jego polo napewno znajdziesz tam te zegary ;) viewtopic.php?f=67&t=533, co do odrywania srubokretem to stanowczo nie, bo elektronika licznika jest bardzo delikatna i mozesz uszkodzic licznik, takze lepiej podskocz do kogos w okolicy kto ma taka lutownice i odlutuj, tak bedzie bezpieczniej ;)
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Jaka jest roznica miedzy zegarami angielskimi a europoejskimi poza skalą predkosci mile a kilometry? moge miec za free budziki z IV tylko ze z rozbitka anglika 1.6 benzyna a ja mam diesla. Zmiana samych tarcz rozwiaze problem czy musze szukac od diesla? I jakie opcje bede mial dostępne z FISEM?
Awatar użytkownika
sieman0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:04
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: sieman0 »

[quote=""rumcajs25""]Licznik kupiłes na pewno bez mfa?[/quote]
Sprzedawca mówił, że bez MFA chociaż sam nie był w 100% pewien ale sprawdzając oznaczenie (1J0 919 861) to nie znalazłem informacji o wbudowanym MFA chociaż jakby było to już bym kombinował w zmianę manetki :D .

Pytanie trochę z innej beczki:
Orientujesz się może gdzie znalazłbym rozpiskę jak idą połączenia z komputera silnika, tak żeby podłączyć się pod wtrysk (co do spalania), prędkość itp. bo przymierzam się do zakupu UKP i praktycznie nic nie znalazłem. Dużo ludzi mówi, że czujnik prędkości znajduje się gdzieś w skrzyni ale i też impuls przenosi na komputer tylko które przewody odpowiadają to nie wiem.

Pozdrawiam

edit:
Znalazłem jeszcze takie informacje co do wyboru liczników może się bardzo przydać:

Pierwsze 3 cyfry oznaczają model:
1J0 xxx xxx = Normalny prędkościomierz
1J5 xxx xxx = prędkościomierz z chromowanymi pierścieniami (tylko w połączeniu z CAN)

Środkowe trzy znaki są do kontroli:
xxx xxx = 919 bez CAN-Bus (do roku modelowego 2000)
xxx XXX = 920 z CAN-Bus (od roku modelowego 2000)

Trzy ostatnie cyfry oznaczają cechy:
xxx xxx 8xx = wyświetlacz w km / h
9xx xxx xxx = wyświetlacz w MPH

1J0 to czarne
1J5 to srebrne
919 - bez CAN
920 z CAN
8 to w km/h
9 to milach
0 to bez mfa
2 to mfa
4 to fis
5 - immo 2
6 immo 3
bez literki - silnik 1,4
A- benzyna
C - diesel
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

klocek
co do twojego przypadku to pewnie musisz kupic zegary do diesla wyskalowany do 220km/h bez mfa i can i powinno smigac.
sieman0 jak sa to takie numery to bd ok ;)
A do pytania z innej beczki to szukałem ale tez nie moge znalezc zadnego schematu jak tam kable wychodza. Rzeczywiscie jesli chodzi o wskazania predkosciomierza to impulsator znajduje sie w skrzyni.
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Zegary z MKIV bez CAN i z FIS to mega rarytas i ceny takich liczników podchodzą często pod 1000zł.

Kolega olo już wieki temu zaadoptował do siebie takowe, a efekt na poniższym filmie
http://www.youtube.com/watch?v=h_aIdEfd_LQ
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Sygnał przy zaciąganiu ręcznego o którym wspominasz sygnalizuje brak płynu hamulcowego. Takie przynajmniej ma przeznaczenie w golfie itd. Mnie przynajmniej to irytowało i rozdzieliłem sygnały z ręcznego i poziomu płynu. Problem również pojawiał się ze wzbudzeniem alternatora ale rozwiązanie to rezystor 120 ohm 5W. To tak w skrócie...
Awatar użytkownika
sieman0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:04
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: sieman0 »

Oto efektu mojej pracy nad zegarami z Golfa 4 do Polo 6n1, fotka jest trochę nie wyraźna ale da się zobaczyć jak to wygląda a przede wszystkim, że da się zamontować :).

Obrazek

Moje zegary to niestety to nie Moto-Meter i trochę trzeba było poułamywać zatrzasków w Golfowym zegarku - w każdym bądź razie muszę jeszcze zdjąć blendę i ułamać jeden zatrzask bo nie mogę dokręcić jednej śrubki i plastik odstaje.

Nie wiem czy jest tak u was ale u mnie po odpaleniu silnika pali się w miarę długo kontrolka akumulatora i po różnym czasie pracy gaśnie a w tym momencie świecą mocniej światła i zwiększa swą moc nawiewów.

Wesołych!
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

Jest dokładnie to samo co i u mnie z ta kontrolka ładowania, mi gasnie na zimnym silniku zawsze przy 1500obr/min jak jest ciepły to gasnie zaraz po odpaleniu, to jest tak jak pisał pawelo88 czyli problem ze wzbudzeniem alternatora, mozna to bez problemu zrobic ale ja narazie odpuszczam bo jest zima i nie chce mi sie z tym grzebac a pozatym nie przeszkadza mi to wogole :D
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”