[86C] JAk podniesc moc w polo 1.3

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Amalena""]Żeby podnieść moc najlepiej jest uturbić. Najtańsze rozwiązanie[/quote]
Świetna sugestia :glare: ... Widać, że masz pojęcie o kosztach... :banghead:
Samo "dołożenie" turbiny nie wystarczy. Trzeba kupić(zrobić) kolektor pod turbo, wydech, wrzucić IC, zrobić chłodzenie/smarowanie turbo, ewentualnie odprężyć, "zrobić" wydajniejszą instalację paliwową (co wiąże się najczęściej z wymianą pompy, która mało nie kosztuje), o zakuciu nie gadam wogóle... no i ktoś to musi porządnie wystoić - za "stówkę" to się nikt tego nie podejmie...elektryka, jakiś standalone albo "świnia", a jak przyrost mocy znaczący to przeniesienie napędu, sprzęgło, półośki, HAMULCE... "najtańsze rozwiązanie", jaaa mmhhhyy :good:
Zrobienie z wolnossaka silnika z turbosprężarką, który przejedzie więcej niż 500km to jednak są koszty.
A
Amalena
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 28 mar 2010, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amalena »

Znaczy ja zrobiłem sobie coś takiego w "NZ", koszt ok. 2 tyś. z groszami. Nie stroiłem niczego, dodałem dwa wtryski z mazdy na dolocie, smarowanie turba z pod czujuki oleistej, icek z audi, kolektora nie spawałem bo mi się nie chciało, wywinąłem jedynie rure z wyjścia do góry, na czym osadziłem sprężałkę. Muszę jedynie zaadoptować dodatkowy czujnik temp. wody, co by wiatrak robił szybciej start. Aha dałem dwie uszczelki pod głowę. I to jeździ!!!

ps. turbiłeś już coś?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2014, 0:48 przez Amalena, łącznie zmieniany 1 raz.
Blaszak "SZOPKA GARAGE" :assasin:
MONSTER WIATA

Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Amalena""]ps. turbiłeś już coś?[/quote]
w 2 projektach biernie, w jednym czynnie. Wszystko jednego właściciela. Najpierw był Uno fire 1.4+T, potem CC Sporting 1.2+T, a ostatnio arosa 1.0+T...uno było zrobione po kosztach i na spokojnie. Dmuchane o ile pamiętam 0.5b na ori osprzęcie + drugi wtryskiwacz, czujnik ciśnienia na dolocie i kanapka założona do odprężania. Niby nic a wystarczyło 300km i silnik srał olejem dalej niż było przez szyby widać. Uno skończyło na złomie...
Potem było CC ale już konkretnie uzbrojone, wspomagane ecu-masterem. Od 2007 jeździ i nic się nie dzieje.
I ostatnio, tj w ubiegłym roku koło kwietnia, arosa 1.0 145tyś nalatane, "do zabawy" po kosztach robiona. Vagowskie 1.0 na kanapce, 2 wtrysk, czujnik w dolocie załączający drugi wtryskiwacz, 0,4-0,5b, chłodniczka oleju i IC ...do tej pory jeździ, to fakt...w maju jakoś 750km na turbo zrobiło, nie upalane, kręcony wyżej tylko na ciepłym silniku...I już się remont silnika zbliża bo klepie zaworami i puszcza olej tulejami zaworowymi.

dalej podtrzymuje:
[quote=""lukas2305""]Zrobienie z wolnossaka silnika z turbosprężarką, który przejedzie więcej niż 500km to jednak są koszty.[/quote]

btw. chętnie zobaczyłbym jak jeździ to twoje polo...masz coś nagrane już?
A
Amalena
Początkujący
Początkujący
Posty: 90
Rejestracja: 28 mar 2010, 20:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amalena »

Nie mam jeszcze nic nagrane niestety. Zawsze zapominam. Gratuluję wyników, bardzo interesujące!
Polo jeździ na razie, lecz wciąż muszę parę drobnych rzeczy zrobić, chodzi mi tu głównie o temperaturę bo wiadomo się grzeje, poza tym mam problem z paliwem bo jest go za mało, wciąż. Sprawę temp. opanuje czujnikiem wiatraka i termostatem, tylko wciąż nie mogę nic dobrać. Z paliwem myślę o jeszcze jednym lecz mniejszym wtrysku, albo faktycznie pojedzie na mape, bo problemem jest to, że turbo nie zejdzie poniżej 0,6 bara, taki psikus!... Aha! nie zmienię sprężałki!
Blaszak "SZOPKA GARAGE" :assasin:
MONSTER WIATA

Obrazek
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

Będę sie przymierzał do podniesienia mocy w moim Polo.
Silnik mam 1.3 55KM niestety nie wiem jakie oznaczenie silnika.
Od czego polecacie zacząć ?
W najbliższym czasie będę robił przelot.
Co do funduszy to są one ograniczone ;)
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

kszywy88

Nie ma jakiś wielkich patentów jak moc podnieść , najlepiej zrobić swap na 3F lub PY
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

tak jak mówisz kolunio21, to jedyny miarodajny sposób podnieść moc, kupić coś dobrego na swapa, podpieścić i założyć, niż inwestować w 55KM i uzyskać przyrost 10KM
J
Jedras
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:50

Post autor: Jedras »

Nie wiem co na to Admin ale myślę że mój tekst może się przydać.

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=712

Nawiasem, wkładając sam wałek z 3f do NZ zyskujemy naprawdę sporo. Może nie w liczbach ale w tym jak silnik się wkręca. A takiego zabiegu drogim nazwać nie sposób (wałek około 100zł, szklanki 150zł, simering 10zł + 20min pracy).

Sam 3F różni się mechanicznie 3 elementami, tłoki, kolektor, wałek. NZ: CR9,4:1 , 3F CR10:1. Kolektor z dużym CS wynosi wyżej moment przez co silnik przestaje być dieslem. Wałek ma sporo większe kąty, jest najostrzejszym seryjnym wałkiem do małego bloku.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

A co z Wałkiem też z 3F-a ale z tego starszego co wkładali go do 86c jak z jego ostrością jest?? w 2f są wałki z końcówką AF a w tym starszym z końcówką AE jaka jest między nimi różnica?? który lepszy??
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

AF 214,5 AE 217 stopni ;)
J
Jedras
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:50

Post autor: Jedras »

Ja znowu gdzieś wyczytałem że AF to 217st a AE to 223st.

Mniejsza z tym, mają różne wzniosy poza kątami otwarcia i wychodzi na to samo w rezultacie, jedynie przy mniejszym kącie a większym wzniosie moment jest jeszcze wyżej, w rezultacie lepiej jedzie przy dynamicznej jeździe.

Co do modów to przykład, mój wartburg 1.3. Wtrysk z 3f, kolektor ssący NZ, wałek 3f, 2 rurka wydechu zakończona średnicą 51mm, dalej kwas 51mm + wydech końcowy Golf II GTI 16V. Moc? Trudno powiedzieć, na pewno jest lepiej niż seria, sporo lepiej. Jak ktoś z LDZ to mogę na żywo pokazać jak to chodzi.

Obrazek

Są plany na przyszłość, leży wał z korbami z 1W oraz tłoki i kolektor ssący z 3F.
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

Jedras co do walu i korb z 1W to aby wsadzil wal z 1.4 trzeba podrezowac odrobine blok 1.3 aby sie nie obijal wal z blokiem ;) sam niebawem bede zaklal wal z 1.4 do 1.3+ natrysk oleju na denko tloka z 1W i wlasnie nie wiem czy zostawic blok z 1.3 PY i go podrezowac oraz wywiercic otwory na dysze natryskowe czy zalozyc blok z 1,4 1W i dorobic odplyw oleju tylko ;)
J
Jedras
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:50

Post autor: Jedras »

Powiadasz że haczy? Szczerze mówiąc to nie wiem jak z haczeniem w VW bo wał z korbami wstępnie wsadzałem w blok IFA. I nic nie haczy. Ale to może być kwestia tego że IFA jest lepiej wykonana niż VW, w głowicy kanały są ogradowane a w VW takie sople że szok. Podobnie z wałkiem 1.3 IFA ma 58km i 101nm przy CR9,5:1 a VW 1.3 odpowiednik ma 55km i 96nm z CR9,4:1. Wałek z burgera ma 204st a z NZ i pokrewnych 196st, do tego wznios mają inny, optycznie wałek z burka ma większy wznios niż z NZ jak oba miałem w ręku.

W G40 w kombiaku też się nad strokerem zastanawiam ale na razie nie ma na to funduszy ani potrzeby bo PY świeżo po remoncie jak się patrzy i jeszcze nawet nie skompletowany turbo kit.

Jeśli chodzi o natrysk to ja śmiem wątpić żeby były kanały olejowe w bloku z PY, już to oglądałem i jest inny niż 1W. Ja bym cały blok z 1W dał tylko tłoki PY.

Temat natrysku też przerabiam w PF z Golfa GTI, i najprawdopodobniej wejdzie blok z gtd albo z PG, lub cały dół z 9A/2E wtedy i stroker będzie. A dlaczego? A bo w silnikach bez natrysku blok jest inny, niema kanału zasilającego dysze.
Awatar użytkownika
kszywy88
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 242
Rejestracja: 01 kwie 2010, 19:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kszywy88 »

[quote=""Jedras""]Podobnie z wałkiem 1.3 IFA ma 58km i 101nm przy CR9,5:1 a VW 1.3 odpowiednik ma 55km i 96nm z CR9,4:1. Wałek z burgera ma 204st a z NZ i pokrewnych 196st, do tego wznios mają inny, optycznie wałek z burka ma większy wznios niż z NZ jak oba miałem w ręku.[/quote]
mówcie jaśniej bo taki laik jak ja to nie zna się :P
chodzi o wałek z Wartburga?
JEŻELI KTOŚ MA DO MNIE PYTANIA PISZCIE NA GG - 5378845
moje obecne Polo <!-- s]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=46039
J
Jedras
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 kwie 2010, 21:50

Post autor: Jedras »

Tak.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”