[9N] Ujemny kąt pochylania koła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

Gaweł jak byś jeszcze dał zwrotnice z gti to by było dobrze, polo ma być autem wygodnym do miasta i nie ma co zbytnio oczekiwać po zwykłej wersji. A co do wytrzymałości to szczerze też dziwie się temu, że to niby norma w 9n ja się z tym nigdy nie spotkałem w życiu ani na forach wszelakich, a trochę czytałem przed tym jak moj brat w 2008 konfigurował swojego 9n3.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

wojtasllb jak mi się skrzywi to na pewno wstawię od GTI razem z zaciskami :) ale na razie to Corrado przejęło wszystkie fundusze na modzenie ,a Polówka została ekonomicznym wozidełkiem.
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

Gaweł to ja się pytam gdzie temat o Corrku? :-D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Nie chce mi sie wierzyc w to, zeby zwrotnice sie wyginaly. Jakby nie patrzec, ma to wplyw na bezpieczenstwo i przewidywalnosc jazdy, np przy hamowaniu na pochylej jezdni.

Zadalbym pytanie, czy Ci mechanicy, ktorzy maja stycznosc z Polówkami naprawiaja wiecej aut powypadkowych, czy kupionych w kraju i 1 lub 2 wlasciciela...?

Jak 5 aut na 7 bedzie powypadkowe, to moze dlatego taka teoria powstala, ze sie deformuja, a jak mi tlumaczył ktos w serwisie, wpier idzie felga, potem amortyzator a potem zwrotnica, np przy bocznych lub skosnych od przodu uderzeniach. W moim wypadku podejrzenie jest na skrzywienie amora przy kielichu. Przyjdzie czas wymiany, to zobacze czy usterka zniknie czy cos innego bedzie.

Wydaje mi sie, ze warto zwrocic uwage czy bierze oponę, czy nie. U mnie nie bierze, podluznice sa chyba okej, a zbieznosc przestawiona troche. Widocznie sie jakos ustawia odpowiednio amor na lozysku, ze nie bierze opony.

Co do zawieszenia polowki i zdolnosci sportowych tego auta, to panowie sie nie oszukujmy. To mialo byc w zamierzeniu miejskie ekonomiczne lub lekko dynamiczne autko (zalezy od motoru). Ja mam zawieche na kraj sprzedazy Francja. Sztywne sa sprezyny, musze jechac wolno po wszelkich dziurach bo slabo tlumi drgania i az plastiki sie odzywaja czasem, ale amory sa sprawne, powyzej 70% i sprawdzane w 2 stacjach w tym 1 nowa i regularnie serwisowana.

Napewno ciezko jest postawic Polo bokiem, bynajmiej moje 3D IVFL. Malo sie na boki ugina, tylne kola jakby szerzej wystaja i za to lubie m.in. to autko, ale jesli chodzi o jazde, to auto ktore ma 13-15 sek do setki sportowe z pewnoscia nie jest :D

Tulei od Cupry bym nie wlozyl za Chiny.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Witajcie. Pozwolę sobie odgrzać kotleta. A mianowicie jak w temacie mam ujemny pochył koła prawego i sprawdzając chociażby poziomnicą widać że koło kładzie się do środka co w konsekwencji pcha stabilizator który przesuwa się i ociera o podporę wahacza. Nie jestem pewien czy to wina amortyzatora czy może zwrotnica.. jak mogę to sprawdzić?
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

skoro jest to na kole prawym, musisz ściągnąć koło po jednej i po drugiej stronie i wizualnie obadać wszystko, porównać
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Dziś sprawdzałem jak wygląda sprawa przy kielichach i kładąc podkładkę na śrubę na prostych kołach wyglądało to tak :
strona prawa:
Obrazek
strona lewa:
Obrazek

czy na podstawie tego można zasugerować skrzywienie amortyzatora?
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

na gornym mocowaniu na tych trzech śrubach jest mała regulacja, wiec to nie oznacza żadnego skrzywienia, po prostu jest zamocowany bez wyosiowania względem kielicha caly mc person, w przypadku 9n/9n3 gdzie nie ma regulacji kątów na zwrotnicach moze to minimalnie wplywać na kąt, ale raczej niezauważalnie. Szukaj dalej ewentualnie na podnośniku poluzuj delikatnie te trzy śruby i spróbuj wypośrodkować amort, może ta niewielka różnica akurat zrobi robotę
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

próbowałem i nic.. odkręciłem dzisiaj łączniki i okazał się mały zonk. Gdy łącznik od strony kierowcy pasuje idealnie to po drugiej stronie łącznik wydaje się za długi i muszę naprężać stabilizator by dało się go przykręcić. Chyba szykuje sie wymiana amorków.. :niewiem:
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Witajcie. Wymieniłem amorki i jest o niebo lepiej lecz auto nadal mi delikatnie ściąga w prawo i koło ma za duży pochył. Chciałbym zmienić zwrotnice gdyz pewnie jest skrzywionia i stąd moje pytanie czy lepiej kupić używkę czy nową? bo róznica w cenach ogromna.. ja forum jest 9N i gość liczy sobie za nia 150 zl.. co o tym myslicie?
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

myślę ze spokojnie możesz brać używkę, tylko od pewnego sprzedawcy, zeby nie było to samo co jest ;)
Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Aydaho »

No i jak z kolem - moje nadal leza do srodka i zastanawiam sie czy wymieniac amory
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""wojtasllb""]myślę ze spokojnie możesz brać używkę, tylko od pewnego sprzedawcy, zeby nie było to samo co jest ;)[/quote]

Tylko pytanie, gdzie znaleźć człowieka, który wie, co sprzedaje :D.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""cruz""][quote=""wojtasllb""]myślę ze spokojnie możesz brać używkę, tylko od pewnego sprzedawcy, zeby nie było to samo co jest ;)[/quote]

Tylko pytanie, gdzie znaleźć człowieka, który wie, co sprzedaje :D.[/quote]

udało mi się kupić prostą zwrotnice za 100zł i gratis dostałem jeszcze półoś :D
Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Aydaho »

[quote=""Mati_9N""][quote=""cruz""][quote=""wojtasllb""]myślę ze spokojnie możesz brać używkę, tylko od pewnego sprzedawcy, zeby nie było to samo co jest ;)[/quote]

Tylko pytanie, gdzie znaleźć człowieka, który wie, co sprzedaje :D.[/quote]

udało mi się kupić prostą zwrotnice za 100zł i gratis dostałem jeszcze półoś :D[/quote]

Czyli jak zwrotnice mam ok to znaczy ze na amorku kolo ma przechyl .. Czyli wymiana amorow po swietach
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”