Dodam, że funkcjonalność ta była seryjnie montowana w każdym Polo 6N2, który z salonu wyjechał z tzw. pakietem zimowym (Licht & Sicht), na który składają się:
- halogeny przeciwmgielne
- podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka boczne
- podgrzewane dysze spryskiwaczy
Jeśli dysponujemy wiązką, montaż jest całkowicie bezproblemowy, ponieważ każde 6N2 ma fabrycznie wyprowadzoną kostkę do podłączenia instalacji wyprowadzoną w podszybiu.
Narzędzia:
- śrubokręt płaski
- klucze 10,13
- opcjonalnie taśma izolacyjna jeśli sami robimy wiązkę
Wykaz potrzebnych części:
2x 6E0 955 986 A lub 6E0 955 986 B - dysza spryskiwacza podgrzewana

wiązka elektryczna - nie jest dostępna jako osobna część w ASO, najlepiej wymontować z rozbitka w całości razem z rurkami doprowadzającymi płyn spryskiwaczy

6X0 955 998A - tuleja gumowa, ale tylko w przypadku gdy jakimś cudem uszkodzimy starą przy wyciąganiu starej instalacji spryskiwaczy
Czas pracy ok 1h.
Koszta - dysze można kupić nowe na znanym portalu aukcyjnym po 59zł/szt, droższe nieco są w ASO. Wiązkę wyciągamy z rozbitka, ja za całość zapłaciłem 50zł.
Poniższe zdjęcie jest poglądowe , moje 6N2 jest czarne więc słabo widać elementy, które trzeba zdemontować.

W pierwszej kolejności ściągamy obie plastikowe zaślepki (na zdjęciu ozn nr.1) podważając je śrubokrętem płaskim



Następnie demontujemy stare dysze spryskiwaczy (nr 2 na zdjęciu). Są zamontowane do maski na wcisk, więc wystarczy przesunąć je lekko w kierunku do góry i pociągnąć w kierunku dół. Wypinamy po obu stronach rurki płynu spryskiwaczy wpięte do dysz.


Ściągamy gumową tulejkę (nr 3 na zdjęciu)

Wypinamy kabel z mocowania - jedno mocowanie jest zaraz pod gumową tulejką, następne jest schowane pod plastikową maskownicą podszybia

Musimy się dostać do podszybia, dlatego demontujemy oba ramiona wycieraczek. Ściągamy zaślepkę śruby i odkręcamy śruby (klucz nr 13)



Zdejmujemy uszczelkę widoczną na zdjęciu. Demontujemy plastiki podszybia. Oba są zamontowane na dwóch klipsach, które ściągamy.
Można również zdemontować mechanizm wycieraczek, ułatwi nam to manewry w podszybiu.



Odkręcamy zbiorniczek spryskiwaczy, odpinamy wtyczkę pompki, wypinamy obie rurki z pompki (lewa - szyba przód, prawa - szyba tył)





Wyciągamy starą instalację spryskiwaczy z pod maski.


Montujemy instalację spryskiwaczy podgrzewanych w odwrotnej kolejności. Pamiętamy aby przeciągnąć kabel elektr. oraz rurkę płynu przez gumową tulejkę. Podłączamy końcówki dysz pod rurki, wpinamy wtyczki i montujemy dysze z powrotem na swoje miejsce.





Pod podszybiem od strony kierowcy ukryta jest fabrycznie zaślepiona wtyczka, zdejmujemy zaślepkę i wpinamy wtyczkę instalacji elektr, którą właśnie zainstalowaliśmy.




Układamy przewody w mocowaniach, montujemy zbiornik spryskiwaczy na swoje miejsce, wpinamy rurki do pompki.






Warto sprawdzić miernikiem czy na wtyczkach elektr. pojawia się napięcie kiedy włączymy ogrzewanie tylnej szyby.
Składamy całość z powrotem do kupy i cieszymy się z nowego frykasa w aucie
