[6n2] Zawory klekoczą.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

[6n2] Zawory klekoczą.

Post autor: POLOXEL »

Witam wszystkich ponownie na nowym forum :)

POLO 6N2 16V 2000 rok, silnik AHW. Przebieg 97 tyś. Olej wymieniony w sierpniu 2008r MOBIL1 5W50.
Od pewnego czasu przy rozgrzanym silniku klekoczą zawory, albo zawór, nie wiem, w każdym razie słyszę klekot.
Gdy silnik jest na wyższych obrotach klekotu nie słychać, ale np. gdy jadę na drugim biegu poniżej 2 tyś. obrotów słychać klekot. To samo na wyższych biegach przy obrotach silnika poniżej 2 tyś. obrotów czyli jakieś 1600-1800 obrotów.
Czy to normalne ?
Czy wcześniej klekotało tego nie wiem bo zawsze włączałem radio i nic nie słyszałem, ale gdy z przyczyn technicznych radio oddałem do serwisu i w samochodzie zapanowała cisz zaczeły do mnie docierać różne dźwięki łącznie z klekotem zaworów.
Planuję w tym tygodniu wymienić olej z filtrem. Obecnie mam już zakupiony MOBIL1 5W50, ale czy następnym razem już nie wymienić na 10W ?
Proszę o jakieś sugestie bo za tydzień czeka mnie trasa 1200 km.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Te silniczki szesnastki tak mają, jeśli chodzi o olej to może pomóc zmiana na gęstszy 10W40 koniecznie jakiś dobry,
a tak to szklanki możesz wymienić ale niekoniecznie rozwiąże to twój problem.
Jeśli klekocze niby jeden tylko to może też masz wydmuchaną uszczelkę w kolektorze wylotowym,
znajomy to przerabiał już miał zmieniać szklanki a okazało się że dmucha mu przy kolektorze, po wymianie uszczelki problem znikł, i miało znaczenie też czy był nagrzany czy też nie.
Zaworki prawidłowo powinny klekotać przy porannym rozruchu zanim dojdzie ciśnienie oleju do popychaczy,
u mnie w 8V w zimie po 12 sekundach od odpalenia nie klekocze a w lecie nawet szybciej przestaje klekotać. Jeżdzę na 10W40.
Poszukaj na forum, było już na ten temat o tym silniku.
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

rat4 owszem nasze motorki klekoczą na wolnych , a nie 1600-1800 - w tym przedziale powinien już silniczek ładnie mruczeć (przynajmniej u mnie tak jest)
Obrazek
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

rat4 na jakim oleju jeździsz ?
Chociaż myślę, że na rozgrzanym silniku nie ma znaczenie 5W czy 10W.
Myślę, że to szklanki albo popychacze, albo uszczelka kolektora.
W tym tygodniu zmienię olej i sprawdzę uszczelkę.
O efektach poinformuję :bye:
M
Michal 6n
Początkujący
Początkujący
Posty: 91
Rejestracja: 23 gru 2008, 6:47
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Michal 6n »

a ja mysle ze niewiele to zmieni moze delikatnie wytlumi a klepac i tak pewnie bedzie u mnie jest to samo i nie tylko u mnie te silniki tak poprostu maja ze sobie klepia jak dieselek wlasnie do tych 2000 obr. ;-)
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

[quote="Michal 6n"]a ja mysle ze niewiele to zmieni[/quote] Też tak myślę, ale w w tym miesiącu tzn. w lipcu powinienem zmienić olej. Zrobiłem na nim tylko 8 tyś. ale coroczna wymiana przypada na lipiec.
Wcześniej napisałem że w sierpniu, ale po dokładnym sprawdzeniu wyszła moja pomyłka.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

rat4 na jakim oleju jeździsz ?
10W40
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
klimens
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:55
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin

Post autor: klimens »

POLOXEL tak jak koledzy mówili, wymień olej, koniecznie na olej o większej gęstości. Ten sam problem był w Polo mojego znajomego z pracy, po wymianie jak ręką odjął.

Zadam Ci głupie pytanie, a sprawdzałeś może poziom oleju? Pytam się bo jak sprowadzałem Astrę z Niemiec to nie sprawdziłem tego, a z racji tego iż radia to ja nie lubię cicho słuchać to dopiero jak wyłączyłem radio usłyszałem jak zawory klepią :)

Pozdrawiam
VW mym bogiem Polo nałogiem Mandaty obawą Prędkość podstawą.

I like my SDI
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Olej wymieniłem wczoraj na Mobil1 5W50 bo już wcześniej taki uciułałem.
Następna wymiana to pewnie znowu będzie Mobil1 5W50 bo jeszcze mi zostało 2,5 litra, a zupy z tego nie ugotuję :grin:
Muszę jeszcze pojeździć, ale po wczorajszej jeździe tak jakby ucichło i silnik nie klekocze, a tak jak poprzednio mruczy, ale...
Właśnie, ale...
Zacząłem się zastanawiać od kiedy zaczęły klekotać zawory i powiązałem to z regulacją sprzęgła.
Nie wiem co ma regulacja sprzęgła do zaworów, ale wymieniając olej popuściłem także linkę sprzęgła bo przy poprzedniej regulacji chyba przesadziłem i za mocno podciągnąłem.
Może źle zrobiłem, że obie rzeczy zrobiłem na raz, ale nie mam czasu na zabawę bo w przyszłym tygodniu wyjeżdżam, a od prawie dwóch tygodni remontuję mieszkanie i jestem już dętka :sorry:
W każdym razie dziękuję wszystkim za sugestie.
Za kilka dni odezwę się i napiszę czy klekotanie całkowicie ustało.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Sprzęgło ma się nijak do klepania zaworów.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Zawory dalej klekoczą, ale po wymianie oleju tak jakby trochę mniej.

Następna wymiana oleju już chyba będzie na 10W-40 bo 5W-50 chyba jest za dobry do tego silnika :roll:
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Witam ponownie.
Żeby nie zakładać nowego tematu pozwolę sobie odświeżyć stary bo to napiszę jest kontynuacją tematu, więc.

W miesiącu sierpniu zmieniłem olej z tak reklamowanego Mobil1 5W50 na Castrol Magnatec 10W-40 i to był strzał w dziesiątkę.
Przejechałem już na Castrol'u 3500 kilometrów i nic nie klekocze.
Także jeśli komuś klekoczą zawory to polecam przejście z 5W na 10W

Pozdrawiam :bye:
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Ja też po zakupie Poli, wlałem syntetyk i nie jeździło mi się na nim dobrze, trochę też go spalał. Dopiero po zmianie na 10w40 olej trzyma swój poziom i silnik lepiej pracuje. Te silniki lepiej jeżdżą na 10w40 i nie jest to tylko moje zdanie, oczywiście wszystko zależy od przebiegu, ale nie oczekujmy, że po 100tys. km, wlewając pełen syntetyk będzie chodził jak nowy.
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

adas110780
Masz silnik AHW, pomożesz ?
viewtopic.php?f=176&t=57298
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

takie rzeczy załatwia się przez pw tym bardziej że adas110780 był na forum ostatnio 23 kwietnia
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”