[6n2] GTI AVY brak odcinki /szarpie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

[6n2] GTI AVY brak odcinki /szarpie

Post autor: wojtasllb »

Witam wszystkich! mam problem z moim polo, chodzi o to, że nie mam odcinki. Silnik wkręca się na czerwone pole, ale nie ma charakterystycznego bam bam z wydechu :-( Daje filmik jak to wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=kX-cv9C4 ... e=youtu.be
jak widać na filmiku auto wkręca się szybko do 5krpm potem zwalnia i od 6krpm do końca wskazówka idzie w beznadziejnym tempie. To samo jeśli chodzi o moc na kołach, do 5 tys idzie jak trzeba potem już nie czuć ciągu :-( Dodatkowo potrafi sobie przerywać silnik i to bez powodu(jak jest dobrze nagrzany) w bliżej nieokreślonych sytuacjach. Dzieje się tak od dłuższego czasu i w sterowniku ani na tablicy nie wyskakiwał żaden błąd,jednak dzisiaj podpiąłem i oto co zobaczyłem:
17978 (P1570) Engine Control Module blocked SPORADYCZNY
daje sie on bez problemu wykasować i nie wskakuje ponownie, myśle ze to wina tego, że raz za szybko chciałem go odpalić, żadna lampka nie zgasła a ja przekręciłem zapłon. Auto odpaliło i po sekundzie zgasło, także raczej to nie jest źródło mojego problemu.

Dodam jeszcze, że jakieś 2 miechy temu auto zaczęło mi często przerywać w sytuacji gdy były niskie obroty przed 2krpm a ja nagle wcisnąłem gaz do końca, wymieniłem wężyk(jego gumowe części) podciśnieniowy który idzie z kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i problem zniknął. Nie było wtedy też żadnego błędu w sterowniku chociaż szarpało autem nie na żarty. Zrobiłem dodatkowo test na przebicie na kablach WN i cewce zintegrowanej, spryskałem je obficie woda ,nie było jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika. Świece zapłonowe wykręcałem i wizualnie są jak nowe. Silnik odpala zawsze jak należy.
Co może być nie tak? wizualnie wszystko jest na miejscu, wtyczki kabelki wszystko na swoim miejscu :niewiem:
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

Wydaje mi się że wina takiego zachowania może leżeć po stronie ECU, a dokładniej poprzez wadliwy odczyt z któregoś z czujników. Możliwe że któryś z tych 2 czujników(czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego) jest uszkodzony. Poszperałem po necie trochę i zdarzało się że czujnik był uszkodzony a VAG nie wywalał błędu.

[quote=""wojtasllb""]Świece zapłonowe wykręcałem i wizualnie są jak nowe.[/quote]

Z tego co wiem to świece mogą wyglądać jak nowe, ale mogą już byc na tyle zużyte że układ zapłonowy nie będzie działał prawidłowo.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

czujnik wału był zmieniany jakieś 3 lata temu bo były z nim spore problemy i błędów cała lista i wiem jak wygląda z nim problem :) z tymi świecami to w sumie głupio napisałem bo wizualnie nie da sie ich sprawdzić faktycznie, ale wiem że nie maja wiecej jak 3lata. Z reszta świece i czujnik to jedynie do tego przerywania by pasowały ,ale z tą odcinką to raczej nie maja powiązania wg mnie. Nie chciałem jeszcze nikogo sugerować ale kumpel napisał mi że to moze być wina "przekaźnika od sterowania silnikiem" nie wiem który to może być w polo, u niego w golfie gti to był 30.
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

miałem taka odcinkę w audi, myślałem ze to dlatego ze samochód miał elektryczna przepustnicę
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

[quote=""wojtasllb""], ale wiem że nie maja wiecej jak 3lata[/quote]

ale zależy jeszcze ile km przejechanych na nich :) . Ja już przejechałem ok 30 tyś i nie wymieniałem(nie wiem ile wczesniej jeździł na tych swiecach), ale wymienie dla spokoju na wiosnę :)

[quote=""wojtasllb""]Z reszta świece i czujnik to jedynie do tego przerywania by pasowały ,ale z tą odcinką to raczej nie maja powiązania wg mnie. Nie chciałem jeszcze nikogo sugerować ale kumpel napisał mi że to moze być wina "przekaźnika od sterowania silnikiem" nie wiem który to może być w polo, u niego w golfie gti to był 30.[/quote]

Znaczy się ECU pobiera informacje z tych wszystkich czujników i na podstawie tego dobiera parametry wtrysku paliwa, steruje wyprzedzeniem zapłonu itp. Jak któryś czujnik oszukuje komputer poprzez błędny odczyt to raczej ECU nie będzie działać prawidłowo. Tak ja to rozumuję :) być może się mylę :)
Spróbuj odłączyć aku na duższą chwilę i sprawdź styki na ECU :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

majkel0908 wszystko co piszesz jest prawdą , ale wydaje mi się, że to nie wina czujników jest w tym momencie bo przechodziłem przez ten problem(czujnik położenia wału) i wiem jak to sie wszystko zachowywało,mocy nie było i krecił sie do 5krpm gasł itp, a tutaj jest wszystko git do tych 5-6krpm i normalny użytkownik nie obczaił by że cokolwiek jest z nim nie tak, i to przerywanie tez nie występuje przy normalnej jeździe tylko raczej przy pałowaniu w różnych warunkach :)

elja to że jest przepustnica sterowana silniczkiem nie ma znaczenia. ma się wkręcać momentalnie i odcinać, tak zreszta było wcześniej
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

wojtasllb


Heh normalne zachowanie taka jest odcinka w Polo :) Moja 75 tez taka miała :) Co do swiec to na przebieg sie patrzy nie na lata. U mnie 30 tys i sa kaplica. Mimo ze nie przebijal kabel to ja bym je wymienił polecam czerwone Bremi. Sprawdz cisnienie wachy na listwie bo jesli slabnie na gorze to tak jak by waszki brakowało. Czujnik polozenia walu moze robic mega cyrki i nie jest powiedziane ze takie same efekty za kazdym razem beda :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

to że jest źle to jestem na 100% pewien bo wiem jak było wcześniej :)



TOFIK_6n2 napisz mi tak łopatologicznie jak to ciśnienie sprawdzić kompem ,będę bardzo wdzięczny :piwo:
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

wojtasllb


Musisz miec manometr z trojnikiem i wpinasz sie w przewod paliwowy dochodzacy do listwy wtryskowej i tam chyba 3,5 bara powinno byc
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

a nie ma tam w listwie jakiegoś otworu żeby wkręcić manometr?

http://moto.allegro.pl/manometr-cisnien ... 78990.html żeby takie coś podpiąć
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

a co mi powiecie o cewce zintegrowanej? może dawać takie objawy? moja w wakacje mi się pokruszyła i kupiłem ori używke, poprzedni jej wlasciciel mial problemy z motorem,wymienil ja na inna i podobno to nie byla tego wina dlatego miał ją na handel. Co sądzicie?
Awatar użytkownika
rzezin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 491
Rejestracja: 28 wrz 2010, 0:09
Lokalizacja: Peterborough / Płock

Post autor: rzezin »

To ECU odcina zaplon, nie stawial bym na ciśnienie paliwa. Tak jak gadalismy, najpierw sprawdź czy ECU widzi obroty, bo przy danej liczbie powinien odciąć iskre. :)
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

Tak dla zasady sprawdź jeszcze filtr paliwa, bo może trochę przytkany i brakuje paliwka przy wysokich obrotach.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

filtr zmieniałem we wrześniu razem z innymi i oliwą
Awatar użytkownika
boodmlood
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2010, 0:47

Post autor: boodmlood »

A czy jesteś pewny, że rodzaj odcinki Ci się zmienił? U mnie jest tak (silnik AVY):
http://www.youtube.com/watch?v=gBmT2TV60Ds
czyli dokładnie tak samo jak na twoim filmiku.
Moje auto idzie jak zły, nie szarpie, nie dymi, nie drga słowem miód malina.
Może twoje problemy nie są wcale powiązane z rodzajem odcięcia zapłonu.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”