[6n] Brak dmuchawy nawiewu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

[6n] Brak dmuchawy nawiewu.

Post autor: dogu18 »

Witam

Dziś przestał mi całkowicie dzialać Nawiew w środku:/

Jakieś 2/3 tygodnie temu przestało mi dmuchać na "4" pozycji dziś już wcale nie dmucha:/
bezpiecznik jest ok.

Co może być jeszcze przyczyną??? opornica?? czy przełącznik?? doradźcie czego szukać bo jutro nie będę miał dużo czasu żeby całe auto przekopać:/


Pozdrawiam i z Góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
zybercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 27 lis 2010, 10:30

Post autor: zybercik »

Może spalił się wiatrak nawiewu?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

opornik / rezystor dmuchawy na 90%
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

[quote=""krzyDOLAR""]opornik / rezystor dmuchawy na 90%[/quote]

też tak obstawiam ale w MK2 był taki bezpiecznik co się przepalał... to może być znowu to czy cały opornik??
Awatar użytkownika
Prz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 08 gru 2011, 12:14
Lokalizacja: Żary

Post autor: Prz »

raczej opornik, dostęp do niego masz pod schowkiem, po stronie pasażera, najlepiej wyjmij go z jakiejś polówki gdzie działa nawiew i będziesz wszystko wiedział, a roboty z tym nie ma tak dużo..
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

Problem rozwiązany:)

przyczyną nie działającej dmuchawy okazała sie Wtyczka:P ta duża biała która wchodzi do przełącznika. Po prostu sie wypiela:P

dzięki wszystkim za rady:D
temat można zamknąc
k
kevin55
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:28

Post autor: kevin55 »

Mi również nawiew szwankował, działał tylko na 4 pozycji. Wlutowałem nowy bezpiecznik termiczny ( 3zł ) do opornikarezystora nawiewu i działa jak należy.

Pozdrawiam
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

Witam. Od długiego czasu nie działa mi w ogóle dmuchawa w moim 6n. Nie pamiętam jak przestała działać. Z racji, że jest zimno i strasznie parują szyby postanowiłem się za to wziąć. Rozebrałem schowek, dostałem się do rezystora i miałem duży problem z wyciągnięciem wtyczek z rezystora. Jak widać na zdjęciach, mała wtyczka i przewód przy niej się przepaliła a duża wtyczka jest już cała przerdzewiała. Obstawiam, że to wina rezystora bo zdjęcia wskazują na jego zepsucie. Raz jadąc samochodem z nadmuchu zaczęło tak strasznie śmierdzieć czymś spalonym, że trzeba było otworzyć okna. Czy właśnie wtedy mógł spalić się rezystor/wtyczki? Myślicie, że winą niedziałającego nawiewu jest zepsuty rezystor i przepalone wtyczki? Gdzie mogę kupić takie wtyczki, bo muszę je wymienić na nowe. A może ktoś z was ma na sprzedaż takie wtyczki i rezystor?
Z góry dziękuję za pomoc :)

linki do zdjęć:
http://voila.pl/index.php?f=1803658
http://voila.pl/index.php?f=1803659
http://voila.pl/index.php?f=1803660
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

Prawdopodobnie tak. Styki całe zaśniedziałe, zrobiło się zwarcie i spaliło opornik na rezystorze. Jakbyś chciał mam taki rezystor na sprzedaż, wtyczek niestety nie. Na każdym szrocie to dostaniesz.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jak już wymienisz wtyczki i rezystor, nie zapomnij o bezpieczniku który również mógł się spalić, najlepiej sprawdź czy jest prawidłowy, bo prawdę mówiąc powinien się spalić wcześniej niż wtyczki (w końcu po to jest)
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

Witam. Wczoraj zabrałem się do naprawy zepsutego nadmuchu w moim 6n, po rozbiórce widać było, że zepsuty jest opornik dmuchawy, z powodu dostania się wody spaliły się wtyki. Pomierzyłem ten opornik i tylko na nóżce z wyjścia "4" tej długiej wtyczki omomierz pokazywał jakaś mała wartość. Właśnie takie zachowanie jest spowodowane zepsutym opornikiem. Kupiłem dzisiaj na szrocie identyczny opornik tylko z Seata Ibizy i wtyczki również. Opornik sprawny. Prze lutowałem wtyczki, wszystko podłączyłem i zapaliłem auto. Sprawdziłem nadmuch na każdym biegu i nic, cisza, nadmuch dalej nie działał i przy 4 (najmocniejszym) biegu dmuchawy silnik zaczął chodzić jakby spowolniony czymś i nagle strzelił bezpiecznik pod kierownicą i obroty silnika się wyrównały. Był tam bezpiecznik 25A, więc wsadziłem 30A i sprawdziłem i to samo z tym, że silnik ciężej chodził, ale w końcu bezpiecznik się przepalił. A nadmuchu dalej nie ma. Sprawdziłem bezpiecznik termiczny na oporniku dmuchawy i pokazywał jakaś wartość, nie pamiętam dokładnie ile bo nie wiem na jakim zakresie miałem włączony miernik. Ale jeśli pokazywał wartość to działa, więc to nie jego wina. Szukałem odpowiedzi na mój problem, ale nigdzie takiego czegoś nie spotkałem. Czy ktoś wie jak się z tym uporać? Gdzie leży problem? Może coś jest nie tak z panelem nawiewu?
Z góry dziękuję za pomoc :)
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

Problem rozwiązany. Juz wiem czemu wtedy tak śmierdziało z nadmuchu... Przepalił się również wentylator i dzisiaj kupiłem z szrotu wentylator BOSCH. Podłączyłem wszystko do kupy, dałem nowy filtr kabinowy i dmucha jak szalony :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”