[6N] Problem po odpaleniu auta,dławienie,gaśnięcie.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

[6N] Problem po odpaleniu auta,dławienie,gaśnięcie.

Post autor: vwmaro »

Siema. Piszę w sprawie usterki którą dostrzegłem w moim polo. A więc przychodzę sobie koło 17.00 żeby odpalić auto , odpalam czekam chwile aż pochodzi a nagle auto zaczyna tak jakby się dławić na biegu jałowym i przy dodawaniu gazu na postoju auto gasło. Poczekałem aż silnik będzie ciepły i przy gazowałem trochę objaw był ten sam, kolega powiedział że mogą być to objawy lewego paliwa że za dużo w nim wody. Co mógłbym sprawdzić jeszcze żeby nie wydawać kasy na mechanika.? Aha dzisiaj przez noc do godz 12 były też obfite mgły czy mogło coś zawilgotnieć ? Proszę o pomoc. Silnik 1.4 AKV 60KM
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, 22:36 przez vwmaro, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

przewody zobacz czy nie ma wilgoci ;) u mnie to samo było ;P przedmuchane wyczyszczone i hula dalej
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

przewody wydają mi się ok ale sprawdzę , oprócz tego coś jeszcze?
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

przeczyść kopułkę palec
i powinno być si :)
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

Sprawdz moze tez czy paliwo ci dochodzi, bo przy wyzszej partii obrotów moze miec go poprostu za mało i gasnie, ale na poczatek kable ;) Potem tak jak mowie
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
M
Michuu
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 maja 2012, 14:04

Post autor: Michuu »

ja tak miałem to powodem był lekko przecięty wężyk od powietrza i szło lewe i przy dodawaniu gazu się rozszczelniał i łapało lewe i się dłaawił sprawdź wężyki :D
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

Witam, mam 6n AEV 1043cc. Pare dni temu pojawil sie u mnie problem a mianowicie mialem 2 razy w przeciagu paru dni blackout (podczas jazdy auto zgaslo, brak reakcji na gaz, wskazowki od temperatury, paliwa, obrotow i predkosciomierz opadly jak przy wylaczonym zaplonie) po paru sek. wszystko wroclo do normy. Pozniej mialem taki objaw ze zarowno po odpaleniu jak i podczas jazdy jesli z jalowych obrotow dawalem gwaltowniej gaz to samochod zaczal szarpac, jak by chodzic na 2-3 cylindrach, czasem gasl i juz nie dal sie uruchomic. Po odczekaniu 10-20 min odpalal i wracalem jakos pod dom. Wyczytalem ze moze to byc spowodowane m.in. czujnikiem halla wiec wymienilem aparat zaplonowy i przeczyscilem palec rozdzielacza i kopulke. Po wymianie pojezdzilem po osiedlu i wygladalo ze jest ok. Dzis ten sam objaw-dlawienie po dodaniu gazu. Zostawilem auto i jak wrocilem po ok 30 min to odpalil i doturlalem sie pod dom i patrze a tu odma (chyba to jest odma) jest odlaczona od obudowy filtra powietrza. Wsadzilem ja na miejsce i juz nie ma dlawienia ale nie wiem czy to bylo powodem dlawienia.
Nie jechalem nigdzie dalej bo nie chce utknac ale teraz wyglada jak by bylo ok.

Tutaj video:http://w837.wrzuta.pl/film/5Ug2rAkVy7A/vw_polo_6n_aev

Co o tym myslicie?

Pare dni bylo w porzadku a dzis rano znowu problem sie powtorzyl-po odpaleniu i ruszeniu delikatne przydlawienie ale jakos dojechalem do pracy te pare km. W pracy pare razy pogazowalem z wolnych obrotow na cieplym juz silniku i dlawienie powtorzylo sie a za ktoryms razem auto zgaslo. Po pracy dzialalo normalnie pomimo dosc obfitego deszczu godzine wczesniej. Podlaczylem do vag-a i nie pokazal zadnych bledow silnika.

Prodze o podpowiec gdzie i czegoo szukac.
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

Wymienilem obsade wtryskiwacza (z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza). Narazie auto nie dlawi sie ale 2 razy zdazylo sie ze zgaslo (wyglada to tak jak bym zaplon odlaczyl). Po przekreceniu kluczyka pali i jedzie dalej. Gdzie mam szukac przyczyny takiego zachowania sie auta?

Niestety dlawienie sie powrocilo. Czy moze to byc spowidowanie filtrem paliwa i gdzie go mam szukac u siebie (6n 1043cc AEV)?
m
madstorm
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:11
Lokalizacja: Poznań

Post autor: madstorm »

Ja miałem u siebie podobny problem 2 razy (na tym samym baku paliwa). W trasie auto przestało "ciągnąć", szarpało i nawet zgasło. Powodem było słabe paliwo, które na nieszczęście zatankowałem w TESCO ;/, od tamtej pory już tam nie tankuję.

Druga sprawa, to faktycznie możliwość niesprawnego filtru paliwa. Kumpel miał podobną sytuację jak opisujecie i po wymianie filtru paliwa problem zniknął. Dodam jeszcze że to był właśnie okres jesienno-zimowy, a z tego co się słyszy raz do roku ten filtr też powinien być wymieniony, zwłaszcza przed zimą.
Awatar użytkownika
kubis
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 30 wrz 2011, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubis »

[quote=""tomkil78""]Czy moze to byc spowidowanie filtrem paliwa i gdzie go mam szukac u siebie (6n 1043cc AEV)?[/quote]

Tu masz wszystko:
viewtopic.php?f=185&t=10411
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”