Zbyt wysoka temperatura silnika...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

termostat wymieniony=problem rozwiązany :) dzięki wszystkim :good:
Temat mozna przymknąć:amen:
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a ile dales za termostat jesli mozna widziec ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

dałem 38 zł, firma Vernet :agree:
k
klaymen
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2009, 19:30

Post autor: klaymen »

Witam mam ten sam model polo (N6). Jakis miesiąc temu nawalił termostat, ok tygodnia po wymianie wszystko bylo wporządku, w tej chwili poziom plynu wydaje sie utrzymywać, jednak temperatura silnika wzrasta do ponad 100 stopni.
Poprosze o jakies sugestie.
Awatar użytkownika
golfina
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2008, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golfina »

Podpowiedzi już padły, ale...
sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy, jeżeli tak to sprawdź dolny przewód chłodnicy - przy rozgrzanym silniku on też powinien być gorący. Jeżeli nie jest to albo padł termostat albo obudowa termostatu.
k
klaymen
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2009, 19:30

Post autor: klaymen »

[quote=""golfina""]Podpowiedzi już padły, ale...
sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy, jeżeli tak to sprawdź dolny przewód chłodnicy - przy rozgrzanym silniku on też powinien być gorący. Jeżeli nie jest to albo padł termostat albo obudowa termostatu.[/quote]

wentylator dziala jeszcze przez jakis czas po wylączeniu silnika, dolny przewód zimny. ok przyjglądne sie temu blizej. kurka ale żeby termostat miał taką krótką żywotność?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

oczywiście że nie ma takiej krótkiej żywotności ale czasem natrafisz na taki bubel i nie ma zmiłuj, ze świecami zapłonowymi też jest ruletka zdarzają się już uszkodzone i to znanych polecanych firm, nie ma tu reguły.
zwyczajna złośliwość rzeczy martwych.... :starwars2:
Kup dobry termostat np. Wahler około 40 zł, możesz pokusić się też o króciec i mieć z głowy na dłuższy czas ten problem, jeśli termostat działał kiedyś tzn że był dobry i się popsuł, ewentualnie ten środek króćca się wykrzaczył, z tego co piszesz masz zablokowany termostat, i nie otwiera się dlatego nie ma obiegu wody i się grzeje silnik.
Rozbierz to i będziesz wiedzieć na czym stoisz, problem trzeba szybko naprawić bo silnik nie lubi temperatury nie większej i nie mniejszej niż 90 stopni :blackeye:
jak przegrzejesz to uszczelka pod głowicą cierpi, pierscienie oraz uszczelniacze a koszty są spore jeśli uszkodzisz,
niedogrzanie silnika też jest szkodliwe nie mówiąc już o tym że spali więcej.
http://www.skrzelinski.com/untitled/war ... szcz2.html
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 21:05 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

[quote=""rat4""]oczywiście że nie ma takiej krótkiej żywotności ale czasem natrafisz na taki bubel i nie ma zmiłuj, ze świecami zapłonowymi też jest ruletka zdarzają się już uszkodzone i to znanych polecanych firm, nie ma tu reguły.
zwyczajna złośliwość rzeczy martwych.... :starwars2:
Kup dobry termostat np. Wahler około 40 zł, możesz pokusić się też o króciec i mieć z głowy na dłuższy czas ten problem, jeśli termostat działał kiedyś tzn że był dobry i się popsuł, ewentualnie ten środek króćca się wykrzaczył, z tego co piszesz masz zablokowany termostat, i nie otwiera się dlatego nie ma obiegu wody i się grzeje silnik.
Rozbierz to i będziesz wiedzieć na czym stoisz, problem trzeba szybko naprawić bo silnik nie lubi temperatury nie większej i nie mniejszej niż 90 stopni :blackeye:[/quote]
dokładnie tak jak mówi kolega;)
Ja też na walkę z tym poświęciłem troszke czasu i pieniędzy, a skończyło się na wymianie króćca oraz dwóch wymianach termostatu(ta druga jak się okazało nie była potrzebna, ale aktualnie w autko jest termo wahlera i jest ok). I pamiętaj żeby przy wymianie dokładnie obejrzeć ten cały króciec termostatu czy nie ma żadnych pęknięć !! :vinsent:
Powodzenia w walce :assasin:
k
klaymen
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2009, 19:30

Post autor: klaymen »

dzięki serdeczne za pomoc panowie
Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

Panowie mam podobny problem, auto ładnie trzyma 90st ale jak jadę dłuższy czas tak około 100km/h to nagle rośnie dochodząc do 100st (według zegarów w kabinie) i momentalnie opada do 90st, a na dodatek ostatnio pluje mi płynem ze zbiorniczka wyrównawczego , ale to już po zgaszeniu silnika, i wogóle podnosi się i opada poziom, bo na zimnym silniku jest między min a max a gdy trochę się auto nagrzeje to rośnie nawet dwa cm ponad max. Termostat i kruciec był wymieniane przed zimą, a czujnik temp na początku roku, wentylator działa poprawnie. Prawdopodobnie to wina termostatu jest to vernet ale czekam na wasze opinie, spalin nie mam w oleju/płynie, oleju nie ubywa, nie kopci itp.
g
gka3ester
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2010, 20:38
Lokalizacja: gka

Post autor: gka3ester »

skoro jak mówisz"skacze" ci temperatura to najprawdopodobniej masz do wymiany termostat, byćmoże nie działa on płynnie, albo zbyt późno włącza sie drugi bieg na wentylatorze,
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Zbiorniczek wyrównawczy musi być zakręcony to jak ci pluje ze zbiorniczka,a że ci sie podnosi i opada to wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia albo padła uszczelka pod głowicą.Piszesz że ładnie trzyma temperature czyli termostat dobry ale !! może za mało sie otwierać i płyn nie nadąża sie chłodzić w chłodnicy lub sie zacina.
Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

ale pluje właśnie przy zakręconym tuż po zgaszeniu silnika, jak by ciśnienie wypluwało i brakuje tyle co w zbiorniczku około 0,5litra, dwa razy mi się to zdarzyło ost, też tak myślę że to termostat (taka bardziej optymistyczna usterka niż uszczelka ) jak by dopiero się otwierał w pełnie przy około 100st a że nie zawsze auto dostaje tak mocno po garach i nie usyzkuje tej temp więc wtedy ciśnienie wywala płyn.Jutro kupię termostat wahlera i zobaczy się czy coś to da.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""ql89""]dałem 38 zł, firma Vernet :agree:[/quote]
ja też go kupiłem i na następny dzien leciałem do sklepu po inny.
Awatar użytkownika
Pestka772
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:01
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Pestka772 »

a no właśnie niestety po zakupieniu termostatu przeczytałem opinie o tej firmie :/ a poza tym nie było innego w tym czasie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”