Witam! Jakieś 3 tygodnie temu Poli podczas jazdy zgasła. Gdy chciałem ją zapalić było samo kręcenie nie zapaliła. Dobrze że stałem na górce bo spóściłem się z niej i wtedy zapaliła (nie od razu). Olałem problem uważając go za jednostkowy przypadek. Jednak wczoraj Poli znów zgasła w czasie jazdy i już nawet nie odpaliła na popych. Gdy przekręcę kluczyk silnik normalnie kręci jak przy zapalaniu jednak nie chce się zapalić! Na dodatek wyładował mi się akumulator (choć kręciłem go tylko parę razy). Akumulator podładowałem dziś w nocy! Wg mnie coś jest z dopływem paliwa, padła pompa paliwa (sprawdzę czy chodzi jak podłącze akumulator), filtr paliwa (ma już ponad 1,5 roku) lub ewentualnie świece do wymiany (chyba nie były nigdy wymieniane ale nie wiem). Miałem kiedyś problem z imo po zapaleniu zaraz gasł, ale
wyczyścłem styki i było ok. Na dodatek wtedy zapalał i po sekundzie gasł, teraz nie zapala wogóle więc myślę że to nie to tylko coś z dopływem paliwa. Proszę o rady! Z góry dzięki!
Zacznij od uporania sie z akumulatorem.
Może być tak, że podczas kręcenia rozrusznikiem npiecie spada na tyle, że ECU i układy wykonawcze głupieją.
To, że Ci padł - podpowiada, żeby sprawdzić jeszcze układ ładowania.
Jak to nie zda egzaminu, to po kolei:
- Paliwo (jak monowtrysk, to wystarczy otworzyć osłonę filtra i patrzec, czy wtryskuje paliwo)
- Iskra (ja bym podczepił śwecę pod jeden z kabli idących do wkręconych świec)
Daj znać jak poszło.
Cooyon.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...
"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Pompa słychać że chodzi. Kumpel wyciągnął nasadkę z jednej świecy (tej do której było tylko dojście na szybko) i wsadziliśmy do nasadki jego świecę by sprawdzić czy jest iskra. Iskry nie było.
Przeczyściłem styki kopułki i palca rozdzielacza były bardzo zaśniedziałe (bez efektu).
Jutro sprawdzę kable zapłonowe miernikiem.
Czy i jak można sprawdzić czy prąd przechodzi przez kopułkę i palec?
A może prąd nie idzie jeszcze wcześniej?
jak nie ma iskry to albo czujnik halla lub cewka u ojca ostatnio w passacie 92rok iskra była ale dopiera po zaprzestaniu krecenia kluczykiem(passat nie odpalał) nie potrzebnie wymieniłem czujnik halla a jak sie okazało to była kostka stacyjki styki sie wyrobiły:/ heh