[6n] Polo 1.9d AEF brak mocy i duze spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vitek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2012, 18:45

[6n] Polo 1.9d AEF brak mocy i duze spalanie

Post autor: Vitek »

Witam!

Od niedawna stałem sie posiadaczem wymienionego w temacie Polo. Fajny samochodzik za naprawde małe pieniądze. Przejdzmy do rzeczy

Od czasu jak go kupiłem auto nie ma mocy. Do tego często przerywał. Troche poczytałem w necie i stwierdziłem ze może być przyczyną zawór EGR. Zaślepiłem go blaszką pomiędzy EGR a blokiem silnika i od tego czasu przerywanie ustało. Do tego przeczyściłem kanał wlotowy od tego zaworu gdzie bylo pełno osadu. Ale niestety nadal auto nie ma mocy takiej jaką powinno mieć. Rozpędzenie sie powyżej 120 km/h jest wręcz niemożliwe a podczas ostatniej trasy ledwo sie wyrobiłem przy wyprzedzaniu tira :roll:
Do tego dochodzi wysokie jak na zwykłego diesla spalanie, srednie jak liczyłem wyszlo ~7,5 litra , większość w trasie.
Oraz mocno trzesie całą budą na jałowym biegu. Jak nabierze ponad 1200 obrotów problemu nie ma. Obstawiam że to poduszki juz kończą swój żywot. Choć wyczytałem w internecie ze kąt wtrysku tez może mieć na to wpływ. Myślałem nad zakupem kabla OBD2 i sprawdzeniu ustawienia kąta wtrysku.

Termostat dobry, szybko nagrzewa i trzyma 90 stopni. Opony mam zalozone 185/55 R15.

Jak myślicie co może boleć ten silniczek?

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

moze po prostu masz za duze koła tam wsadzone i silnik nie daje rady, spalanie równiez moze byc tym spowodowane, ja mam fele 13, silnik identyczny i w trasie to nie pali wcale :D chyba ze dusze mocno :)
V
Vitek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2012, 18:45

Post autor: Vitek »

No ale żeby nawet 120 km/h nie był w stanie osiągnąć? Napewno cała wina nie lezy w kołach
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

ja bym na twoim miejscu zalozyl jakies r13 i zobaczyl , troche klopotliwe, no ale w sumie nie jeden ma w polo r15 i jezdzi to nie mam pojecia co jest nie tak, ja swoją do 150km/h moge rozbujac i to dosc szybko z wiekszym bulem ale dalej ciągnie :) mysle ze 170-175 bym wydusił a mam taki sam silnik jak ty,
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Po pierwsze masz 2 centymetry większe koło więc oszukuje Cię licznik.
Jadąc 120 km/h pewnie masz około 125 km/h ale to i tak mało.

Zweryfikowałbym ustawienie rozrządu i kąt wtrysku. Ja nie wiem czy tutaj nie trzeba to robić zegarem. Koszt koło 150 zł.
V
Vitek
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2012, 18:45

Post autor: Vitek »

No oszukuje to fakt, trzeba uważać na radarach :-D

Więc pozostaje mi poszukać w okolicy mechanika, który ustawi mi rozrząd i ten kąt wtrysku.
Jak dowiem się czegoś wiecej to napisze :)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

rozrzad masz moze dobrze ustawiony ale kąt wtrysku juz nie. Mi 1 razem jak robilem rozrzad to zjebali i mialem tak samo jak ty pedał w podłodze a 100 na liczniku. Teraz 2 razem mi super ustawili czuc dynamike auta i lece 145 max bo wiecej sie boje ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

Witam mam taki sam problem przed wczorajszym wstawieniem samochodu do mechanika przyspieszał jak powinien po robiocie mechanika czyli czyszczeniu wtryskiwaczy i cos tam z pompa po skasowaniu wszystkich błedow i wgraniu ustawien fabrycznych jak wyjechałem od mechanika pojawił sie problem 1 i 2 bieg jest ok od 3 biegu juz nie ma mocy ledwo przyspiesza jest tak na 4 i 5 biegu !
Wiec wrócilem do mechanika i powiedzial ze nie mozliwe lecz podlaczyl kompa nic nie pokazalo wsiadł sie przejechac i twierdzi ze idzie ok a ja juz czuje ze tak nie jest bo ledwo to robi a słabiej przyspiesza dla tego ze ma taka dawke paliwa lecz nie chce mi sie w to wiezyc bo jesli ja mam tak podejmowac sie wyprzedzania to lepiej tego nie robic! stwierdził ze to moze byc wina czujnika EGR ze moze trzeba zaslepic bo podkreceniu czegos tam zauwazyłem pozniej ze zaczoł dymic na czarno a wczesniej tego nie było!

Może wy mi pomożecie co to moze byc?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""Kame122""]Witam mam taki sam problem przed wczorajszym wstawieniem samochodu do mechanika przyspieszał jak powinien po robiocie mechanika czyli czyszczeniu wtryskiwaczy i cos tam z pompa [/quote]
zapytaj konkretnie co robił
teraz kopci to można tylko gdybać; mógł uszkodzić końcówki wtrysków , a pompa Lucas ? i tu podobnie ale nie koniecznie
jak padł EGR to może mulić nawet przy nie padniętym , zebrał się osad i powietrza jest za mało
- wyczyść kolektor ssący , tylko uważaj w kolektorze masz rurki plastikowe nie połam je też zdemontuj i wyczyść
- zaślep EGR podkładką są w sprzedaży
-kiedy zmieniałeś filtry ? mogło je też zamulić
jest wiele niewiadomych a skutek ten sam muli silnik
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

nie wiem co sie stało ale brak mocy ustał byłem 2 raz pod kompem nic nie pokazało wiec myśle ze jest Git!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”