Mam pytanie ktore intryguje mnie bardzo mocno a mianowicie, czy ktos wie czym różniły się silniki 1.6 16V w VW POLO GTI (6n) które osiągały moc wg. producenta 125km , od silnika seata Cordoby 1.6 16V który posiada jedynie 101koni ? Czy jest to tylko roznica w elektryce (kwestia sterownika) , czy mechanicznie też się różniły (inne wałki , głowica ? ) Czy jest ktoś w stanie konkretnie powiedzieć jakie były różnice ?
BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY ZA POMOC .
Silnik w Seacie ma najprawdopodobniej oznaczenie AFT i nie ma on 16 zaworów, a 8. Silniki w Polo 6N GTI (AJV) miały 120KM, 125 KM miały te w 6N2 GTI (ARC, AVY). I o ile mnie pamięć nie myli, nie było 1,6 16V w Cordobie. Były ABFy (2,0 16V 150KM), ale nie 1.6.
" Cordoby SX i Cupra występowały w odmianach 6k2 mk1 (odmiana pierwsza (1993 - 1996), 6k2 mk2 (odmiana druga (1996 - 1999) oraz 6k2 mk3 (1999 - 2002). Zarówno SX jak i Cupra były to wersje 2-drzwiowe.
Wersja SX na rynku europejskim oferowana była z 5 silnikami benzynowymi i dwoma silnikami Diesla:
1.4 - 60 KM
1.6 - 75 KM (jednostka znana z wersji sedan) 1.6 16V - 101 KM
1.8 16V - 130 KM
2.0 16V - 150 KM
1.9 TDI - 90 KM
1.9 TDI - 110 KM "
ZAPOMNIALEM TYLKO DOPRECYZOWĆ ŻE WLASNIE O WERSJE CORDOBY SX MI CHODZIŁO ....
dominikk1985
Wszystko fajnie, ale jakbyś nam podał oznaczenie silnika, to bysmy Ci więcej powiedzieli. I co do silnika 1,6 16V, to najprawdopodobniej wystepował on w Cordobach 6k2 o ile sie nie mylę. W 6k nie było takowego. Bez oznaczenia nie jesteśmy w stanie ci powiedzieć wiele na ten temat.
[quote=""christopherek""]z Sakosem poruszałem ten temat vo kolega ma mk3 cabrio z tym silnikiem i jest to 1.6 8v tylko ma moment podniesiony ale podobno silnik kupa[/quote]
Czemu kupa?? Aż taki muł?? Czy awaryjny?
Z tego co sie zacząłem zagłębiac i oglądać zdjęcia silników na allegro to chyba że 8V :-(