Różnica miedzy silnikiem 1.6 Polo GTI a 1.6 16V Seat Cordoba

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

d
dominikk1985
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2012, 23:00

Różnica miedzy silnikiem 1.6 Polo GTI a 1.6 16V Seat Cordoba

Post autor: dominikk1985 »

Witam serdecznie wszystkich ,

Mam pytanie ktore intryguje mnie bardzo mocno a mianowicie, czy ktos wie czym różniły się silniki 1.6 16V w VW POLO GTI (6n) które osiągały moc wg. producenta 125km , od silnika seata Cordoby 1.6 16V który posiada jedynie 101koni ? Czy jest to tylko roznica w elektryce (kwestia sterownika) , czy mechanicznie też się różniły (inne wałki , głowica ? ) Czy jest ktoś w stanie konkretnie powiedzieć jakie były różnice ?
BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY ZA POMOC .


Pozdrawiam
Dominik
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Silnik w Seacie ma najprawdopodobniej oznaczenie AFT i nie ma on 16 zaworów, a 8. Silniki w Polo 6N GTI (AJV) miały 120KM, 125 KM miały te w 6N2 GTI (ARC, AVY). I o ile mnie pamięć nie myli, nie było 1,6 16V w Cordobie. Były ABFy (2,0 16V 150KM), ale nie 1.6.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
d
dominikk1985
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2012, 23:00

Post autor: dominikk1985 »

z jednego z portali :

" Cordoby SX i Cupra występowały w odmianach 6k2 mk1 (odmiana pierwsza (1993 - 1996), 6k2 mk2 (odmiana druga (1996 - 1999) oraz 6k2 mk3 (1999 - 2002). Zarówno SX jak i Cupra były to wersje 2-drzwiowe.
Wersja SX na rynku europejskim oferowana była z 5 silnikami benzynowymi i dwoma silnikami Diesla:
1.4 - 60 KM
1.6 - 75 KM (jednostka znana z wersji sedan)
1.6 16V - 101 KM
1.8 16V - 130 KM
2.0 16V - 150 KM
1.9 TDI - 90 KM
1.9 TDI - 110 KM "

ZAPOMNIALEM TYLKO DOPRECYZOWĆ ŻE WLASNIE O WERSJE CORDOBY SX MI CHODZIŁO ....
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

dominikk1985 chyba jednak jest to 8v:
http://www.motoforum.pl/22/cordoba.html
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... art=3&vc=1

Chociaż niektóre portale twierdzą że 16v, najlepiej jednak sprawdzić co mówi etka :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

z Sakosem poruszałem ten temat vo kolega ma mk3 cabrio z tym silnikiem i jest to 1.6 8v tylko ma moment podniesiony ale podobno silnik kupa
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

dominikk1985
Wszystko fajnie, ale jakbyś nam podał oznaczenie silnika, to bysmy Ci więcej powiedzieli. I co do silnika 1,6 16V, to najprawdopodobniej wystepował on w Cordobach 6k2 o ile sie nie mylę. W 6k nie było takowego. Bez oznaczenia nie jesteśmy w stanie ci powiedzieć wiele na ten temat.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

w Cordobie w latach 1996- 1999 montowano silnik 1.6 AFT/AKS SOHC 8V 74kW 101 KM 140 Nm
Obrazek
d
dominikk1985
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2012, 23:00

Post autor: dominikk1985 »

[quote=""christopherek""]z Sakosem poruszałem ten temat vo kolega ma mk3 cabrio z tym silnikiem i jest to 1.6 8v tylko ma moment podniesiony ale podobno silnik kupa[/quote]


Czemu kupa?? Aż taki muł?? Czy awaryjny?


Z tego co sie zacząłem zagłębiac i oglądać zdjęcia silników na allegro to chyba że 8V :-(
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”