instalacja radiowa, głośniki

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Tej
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2012, 14:53

Post autor: Tej »

Witam serdecznie, tym bardziej, iż jest to mój pierwszy post na forum.

Otóż mam problem z podłączeniem radia do mego Polo III z 96 roku. Moje radio to Veovision (wiem, chińszczyzna). W aucie są kostki iso podłączone chyba przez poprzedniego właściciela w Niemczech (lub fabrycznie, nie znam się na tyle).
Otóż po podłączeniu radia jest praktycznie wszystko dobrze, jednak po wyłączeniu radia z guzika off na panelu cały czas działa podświetlenie. Podejrzewam, że kabel odpowiedzialny za podświetlenie jest źle włożony w kostce. Nie wiem jednak, który kabel za to odpowiada, ani gdzie go należy przełożyć. Korzystałem z wujka google, tego forum oraz strony studio24.prv.pl, jednak nie rozwiało to moich wątpliwości na ten temat. Nie posiadam również ani miernika, ani próbnika.

W kostce w samochodzie mam tak wszystko podłączone:
1 - kabel fioletowy
2 - pusto
3 - pusto
4 - brązowy z czerwonym paskiem wzdłuż
5 - czarny (jeden kabel) i zielony z niebieskim paskiem wzdłuż (drugi kabel)
6 - szary z niebieskim paskiem wzdłuż
7 - czerwony
8 - brązowy

W kostce w radiu Veovision jest podłączone tak:

1 - pusto
2 - pusto
3 - pusto
4 - baterii +
5 - kontrola anteny
6 - pusto
7 - ignition przełącznika podłączonego
8 - baterii -

Czy moglibyście mi pomóc z konfiguracją kabli w kostce (i w której) oraz napisać za co odpowiadają powyższe kolory? Różnie piszą, w elektronice jestem noga, jednak liczę, że Wy Polowcy pomożecie mi swoim doświadczeniem i wiedzą.

Dzięki i pozdrawiam!
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Witam,
Chciałbym zamontować w swoim samochodzie niefabryczne radio. Pytanie rodzi się takie - jaka przejściówka antenowa jest wymagana do Polo 6n2?
Następnie zamierzam z tyłu radia wyprowadzić USB do schowka. Czy da się tam jakoś dostać bez demontażu zbyt wielu elementów?

Problem z przejściówką i dostaniem się do schowka rozwiązany.

Kolejne pytanie:

Jakie kable zamienić by radio nie traciło ustawień po wyłączeniu zapłonu? Mam przejściówkę z dwóch wiązek na jedną do radia (JVC). Prawdopodobnie należy zamienić zasilanie - tak by było podtrzymanie napięcia, ale nie chcę tego robić metodą prób i błędów.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
xxszumixx
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:52
Lokalizacja: Kaliszkowice Ołobockie

Post autor: xxszumixx »

Witam wszystkich forumowiczów

Posiadam problem z radiem samochodowym AUDIOCORE AC9247 (radio markowe to to nie jest ale zawsze jakieś jest xD )Radio jest nowe ma z 2 tyg. Mój problem polega na tym ze podczas słuchania w czasie jazdy jak również postoju zaczyna niemiłosiernie pikać i piszczeć jak by wyskakiwał jakiś błąd.Ponieważ radio jest na 2 letniej gwarancji dałem je do sprawdzenia, okazało się jednak że jest w 100% sprawne.Więc problem musi tkwić gdzieś w aucie?. Ma ktoś może pomysł jak to usunąć??. Z góry dziękuje za pomoc ;)
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

mam problem z podłączeniem radia.
Chce podpiąć pod zapłon tak włączało się po przekręceniu kluczyka.
Elektryk poprawadził + i - bezpośrednio ze złącza które jest podpięte do włącznika świateł.
Dzisiaj rozebrałem część nad nogami kierowcy szukając właściwego kabla.
Znalazłem dwa kable w których idzie prąd od zapłonu.
Oba czarne z żółtym paskiem, jeden gruby ,a drugi cieńki.
Dodam, że grubszy kabel idzie do kostki od włącznika świateł, a gdzie drugi tego nie mogę zlokalizować.
Wygląda to tak:
Obrazek
Czy mogę podpiąć radio pod te kable?
Obrazek
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

[quote=""Tomek001""]Witam,
Chciałbym zamontować w swoim samochodzie niefabryczne radio. Pytanie rodzi się takie - jaka przejściówka antenowa jest wymagana do Polo 6n2?
Następnie zamierzam z tyłu radia wyprowadzić USB do schowka. Czy da się tam jakoś dostać bez demontażu zbyt wielu elementów?

Problem z przejściówką i dostaniem się do schowka rozwiązany.

Kolejne pytanie:

Jakie kable zamienić by radio nie traciło ustawień po wyłączeniu zapłonu? Mam przejściówkę z dwóch wiązek na jedną do radia (JVC). Prawdopodobnie należy zamienić zasilanie - tak by było podtrzymanie napięcia, ale nie chcę tego robić metodą prób i błędów.[/quote]

Podpinasz kabel czerony i żółty idący od radia do żółtego idącego z instalacji samochodu. Kabel czerwony idący z instalacji samochodu, traci zasilanie po wyłączeniu stacyjki. Pamiętaj żeby przy łączeniu kabli kostki były odpięte, bo będzie strzelać iskrami ! Kabel zółty w instalacji samochodu ma stałe napięcie i wtedy powinno radio Ci działać na wyłączonym zapłonie.

[quote=""xxszumixx""]Witam wszystkich forumowiczów

Posiadam problem z radiem samochodowym AUDIOCORE AC9247 (radio markowe to to nie jest ale zawsze jakieś jest xD )Radio jest nowe ma z 2 tyg. Mój problem polega na tym ze podczas słuchania w czasie jazdy jak również postoju zaczyna niemiłosiernie pikać i piszczeć jak by wyskakiwał jakiś błąd.Ponieważ radio jest na 2 letniej gwarancji dałem je do sprawdzenia, okazało się jednak że jest w 100% sprawne.Więc problem musi tkwić gdzieś w aucie?. Ma ktoś może pomysł jak to usunąć??. Z góry dziękuje za pomoc ;)[/quote]

Miałem coś takiego w xsarze. To może być zabezpieczenie radia które polega na tym że radio działa Ci normalnie tylko w jednym samochodzie i to właśnie w tym, w którym zaprogramujesz. Też się tak nadziałem. Kupiłem do xsary oryginalne radio citroena, włączam i piszczy jak porąbane. Dopiero po wizycie w warsztacie elektronicznym dowiedziałem się o co chodzi. Zgrali mi radio z samochodem i od tamtej pory cisza. Sprawdź w instrukcji obsługi czy nie masz takiej opcji włączonej, a jeżeli jest taka opcja i jest włączona to spróbuj ją wyłączyć, lecz jeśli nie da się tego wyłączyć to pozostaje Ci tylko zgrać radio z samochodem.
Awatar użytkownika
xxszumixx
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:52
Lokalizacja: Kaliszkowice Ołobockie

Post autor: xxszumixx »

Wystarczy jechać do jakiegoś speca od elektroniki czy zalecasz jakiś serwis??
A pro po radio po raz 1 było uruchamiane u mnie wiec raczej powinno zaakceptować ustawienia i nie piszczeć..??
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

Witam
Ostatnio spaliło mi sie moje radio i zastanawiam sie nad kupnem drugiego.
Na oku mam Alpine CDE-111r i CDE-120rm.
Czy ktos jest w stanie doradzic mi ktore lepiej wybrac poniewaz jesli chodzi o wygląd to bardziej podoba mi sie to pierwsze ale wchodzi w gre rowniez jakosc dzwieku?
Z góry dzieki za pomoc.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

rozek90 bierz 111r,sam je mam i jestem mega zadowolony. Modele 120 robione są już na Panasonic'u,pytałem nawet w serwisie Alpine i mi odradzali. Nawet przy porównaniu wyświetlaczy 120 nie miała szans z 111.
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

pawellini
Sorki ze odswiezam ale czy orientujesz sie moze czy ten model CDE-123r tez jest na Panasonicu?
Poniewaz tej 111r nie moge dostac w dobrej cenie nowej bo jej nie produkuja juz.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

rozek90 to możesz spokojnie brać. Poczytałem,popatrzyłem na zdjęcia i wydaje się dobrym radiem. Ale jeszcze zaraz do serwisu zadzwonię :grin:

EDIT: Gość nie chce zbytnio powiedzieć jak się sprawuje ten sprzęt ale ogólnie dał mi do zrozumienia że model warty uwagi.
p
patryk2295
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 sie 2012, 12:36

Post autor: patryk2295 »

No więc posiadam w moim Polo IV orginalne radio. Nagrałem płyte CD i chciałem wysłuchać w samochodzie. Po włożeniu i wciśnięciu przycisku ''CD'' muzyki nie było a na ekranie pokazał się napis ''NO CD''. Gdy chciałem wyjąć płyte, nie chciała wyjść. Słychać było tylko jakieś brzeczenie ale płyta utknęła w środku a na ekranie napis ''CD ERROR''. Próbowałem od nowa wlączać, coś wciskać itp. no ale nic, wyłączyłem radio i płyte zostawiłem w środku.
Po ok. godzinie wrócilem do samochodu a radio było włączone. Wszytko zaczęło działać jak powinno i normalnie radio zaczęło odtwarzać muzykę z płyty. Wyjąłem płyte bez problemu no ale sobie pomyślałem, że samo się naprawiło więc płyte od nowa włożyłem do środka. Niestety ten sam problem co na poczatku, z tym, że tym razem płyta juz nie chce w ogóle wyjść.

O co chodzi?
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

W mojej 9N co jakis czas wylacza mi sie samo radio . . . o co cho?
t
turo
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 24 lis 2012, 20:09

Post autor: turo »

Witam, zgłaszam się na forum gdyż mam problem tak jak wspomniałem w temacie z demontażem radia w moim autku. Oczywiście mam oryginalne Radio Gamma (link: http://obrazki.elektroda.net/49_1240386526.jpg ) , zaślepki oczywiście zdjąłem te na dole po obu stronach radia ale w głębi widać blachę która w dodatku wygląda na sztywną której nie da się ruszyć. Pytam najpierw tutaj gdyż nie chciałbym uszkodzić sprzętu.
Z góry dziękuję za pomoc w opisie co i jak zrobić.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jakie radio?
Czy to RCD-200?

Jeśli tak to sprawdź czy masz linię CAN doprowadzoną do radia. Jeśli radio nie ma kontaktu z CAN samochodu będzie się co godzinę wyłączało.
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

nie wiem jaki to model - fabryczne radio z Cd
w sumie nie wiem czy one sie co godzine wylacza, ale mozliwe, bo w trasie 3,5h wylacza mi sie 2x napewno.
Jak to naprawic? Czy to jest usterka? Czym spowodowane jest i jaki cel ma to wylaczanie radia co godzine?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”