[6N] malować czy wymieniać elementy pod kolor?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
carolus111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 05 sie 2010, 21:20
Lokalizacja: Opole

[6N] malować czy wymieniać elementy pod kolor?

Post autor: carolus111 »

Mam taki problem, w mojej poli matowieje lakier, konkretnie z czerwonego zrobił się matowy malinowy. Nie wszędzie, bo jeden błotnik z przodu, klapka wlewu paliwa, dach i tylna klapa nie wyglądają tak źle, ale reszta jak się dotknie to czuć ze lakier jest inny, nie taki "śliski". Nie wiem co jest przyczyną czegoś takiego, tak już ją kupiłem, dosyć okazyjnie właśnie przez ten lakier. Przypuszczam, że błotnik mógł być malowany po jakiejs delikatnej stłuczce albo obcierce, ale wszystkie elementy wokól są fabryczne, więc albo ktoś robił to w autoryzowanym serwisie, albo moje przypuszczenia są mylne. Byłem u lakiernika z tym to powiedział, że widocznie w fabryce nie zabezpieczyli niczym tego lakieru i słońce zrobiło swoje. Powiedział, że niemcy tak mają bo jeżdzą autem średnio 2 lata i tak tną koszty w fabrykach. Kiedy zacząłem zauważać więcej takich polówek, czerwonych jak moja i z takimi samymi objawami tzn, ze jakies elementy matowieją stwierdziłem, ze to moze byc prawda. Narazie ratuje się pastą tempo i to daje jakiś efekt, bo auto odzyskuje kolor, ale tylko na pare tygodni. Mam ochote tak tchnąc nowe życie w to autko ale zastanawiam się czy warto władować kase w pomalowanie całości czy lepiej znaleźć jakieś czerwone polo przeznaczone na części i pozamieniać elementy?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 lip 2012, 19:28 przez carolus111, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zybercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 27 lis 2010, 10:30

Post autor: zybercik »

Pierwsza i podstawowa sprawa - daj zdjęcia.
Przypuszczam że nic nie trzeba malować...
c
carolus111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 05 sie 2010, 21:20
Lokalizacja: Opole

Post autor: carolus111 »

Tak to wygląda, u nas troche chmury, więc dlatego zdjęcie błotnika, bo na nim najbardziej teraz widać różnice. Jak jutro będzie pełne słońce to cyknę więcej fotek całości
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Mnie to wygląda na to, że błotnik to kolor lp3g czyli czerwony a reszta to kolor malinowy - lp3d(o ile się nie mylę), jak byłe polo kolegi czaja
Obrazek

na dachu złazi Ci klar, czyli bezbarwny więc malowanie Cię czeka :blush2:
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

całość jest pomalowane lp3g tylko to taki efekt wizualny, złe odwzorowanie koloru, jak widać autko było już raz malowane bo w oryginale jest akryl, bez klara, polerowanie nie da praktycznie nic więc malowanko...
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="Jabolek"]całość jest pomalowane lp3g tylko to taki efekt wizualny, złe odwzorowanie koloru, jak widać autko było już raz malowane bo w oryginale jest akryl, bez klara, polerowanie nie da praktycznie nic więc malowanko...[/quote]

Niekoniecznie było malowane- Paffcio potwierdza, że były lp3g z klarem ;)
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote="krzychu20"]Paffcio potwierdza, że były lp3g z klarem ;)[/quote]
To by wiele wyjaśniało w moim byłym Polo :)
A polerkę na początek można zrobić i z pewnością pomoże - mówimy oczywiście o mechanicznej a nie ręcznej z Tempo w dłoni.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="Jabolek"]polerowanie nie da praktycznie nic więc malowanko...[/quote]
dokładnie odwrotnie ;) taki utleniony lakier idzie bardzo szybko, o ile nie ma innych większych uszkodzeń to bez problemu może wyglądać praktycznie jak nowy. Czy ten błotnik nie będzie się różnił kolorem to nie wiadomo bo dopiero po zdarciu tej matowej warstwy okaże się czy był dobrze dobrany
analogiczny przypadek http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=41374
Awatar użytkownika
zybercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 27 lis 2010, 10:30

Post autor: zybercik »

No i Borek wszystko wyjaśnił co miałem na myśli.
Błotnik był wstawiany albo malowany, reszta od czasu i słońca utleniona.
Ja bym polerował :oki:
c
carolus111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 05 sie 2010, 21:20
Lokalizacja: Opole

Post autor: carolus111 »

Jak zrobiłem pastą tempo lekko ścierną to z bliska błotnik troche się wyróżniał, ale nie rzucało sie to w oczy, a efekt utrzymywał sie pare tygodni. W przypadku tej mechanicznej polerki to jak długo utrzymuje się efekt?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="carolus111"]to jak długo utrzymuje się efekt?[/quote]
polerka mechaniczna to usunięcie starej zwietrzałej warstwy lakieru i "dokopanie" się do jednolitej zdrowej. Usuwasz powiedzmy 10mikronów grubości tego zniszczonego lakieru (z ok 100mikronów całej grubość) i masz lakier jak nowy i ma taką samą trwałość jak nowy. Te akryle lubią płowieć to fakt więc musisz zacząć o regularne zabezpieczanie dobrym trwałym woskiem
c
carolus111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 05 sie 2010, 21:20
Lokalizacja: Opole

Post autor: carolus111 »

czyli po tym polerowaniu używac wosku i po sprawie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”