[6n2] Polo GTI przeróbka lamp na bi xenon :)

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

[6n2] Polo GTI przeróbka lamp na bi xenon :)

Post autor: TOFIK_6n2 »

Przedstawiam manuala który ulepszy jazde na xenonach po ciemku kierowca GTI i nie tylko :) Mianowicie przeróbka ori xenonów na Bi xenon :D

Potrzebujemy :
-soczewki bi xenonowe z Audi A6 po lifcie nr soczewek 9DR 151 dalsza cześć nr to nr seri. (taki sam nr jak ori soczewka z polo)
-Lutownica
-masa poliuretanowa Boll
-śrubokręty
-nożyki
-taśma izolacyjna
-kluczyk 6
-imbus 7
-i inne niezbędne narzędzia domowego dłubaka :)

Prace:

1. odkręcamy kapturek lampy by miec dostep do palnika i wnętrza lampy
2. Rozklejamy lampe ja do tego urzywałem opalarki na niskim biegu podgrzewałem po krawedziach i powoli odklejałem klosz od lampy, pomagajac sobie nozykiem by klej nie kapnol na odblask bo to w tedy jest samobójstwo by go wyczyścić.
Obrazek
3. Po rozklejeniu odpinamy silniczek regulacji a następnie imbusem 7 kręcimy regulacjami tyle az odblask będziemy mogli swobodnie wyjąc.
Obrazek
4. Teraz odkręcamy od odblasku stara soczewkę do tego będzie nam potrzebny kluczyk 6 i kręcimy nakrętki ze szpilek regulacyjnych.
- porównanie soczewek
Obrazek
5.Kolejnie przykręcamy nowa soczewke srubami mniejwiecej dociągamy podobnie jak byla stara
Obrazek
6. Nastepnie demontujemy z soczewki ta czarną kostke sterownik (ostroznie gdyz jest wpieta na cieniutke piny)
7. Otwierami sterownik i wylutowywujemy kostke ktora sie wpina w elektromagnes w soczewce. W zamian lutujemy 2 kableki ktore dalej pozniej polaczamy z ta kostka
Obrazek
8. Składamy sterownik do kupy i montujemy go w lampie, mi pasował idealnie pod kostke z kablami, jak ori wyszło
Obrazek
9. Ze sterownika lutujemy kable + - pod kable od zarowki od długich
10.Teraz czyscimy wszystko ze starego kleju, czyscimy z brudu odblask klosz itp
11. Montujemy odblask wciskajac i krecac pokretlami regulacyjnymi
12. Podpinamy silnik (tu mala porada nie tylko dla osob przerabiajacych lampy, silniczek nie wciskamy tylko z boku nasuwamy, dzięki temu unikamy prawdopodobieństwa trzymadelek ktore sa nie dodostania)
13. Teraz bierzemy mase poliuretanowa nakladamy ja w rowek na klosz i przyklejamy klosz , najlepiej powertapem dociagnac i zostawic na dzien.
14. Podpinamy wszystko z tylu palnik itp oraz nakladamy kapturek
15. montujemy na aucie regulujemy soczewki obydwie muszą byc równo według siebie.
16. Cieszymy sie dniem w nocy przed autem :D

http://www.youtube.com/watch?v=ZxN-SoWInww
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Na zdjeciu porownawczym soczewek wyglada jakby ta z A6 miala wieszka srednice ale wnioskuje ze sa takie same tak?
Obrazek
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

bicker83


Są takie same, po prostu ta z a6 jest bliżej. Wszystko jets P&P nawet jak sie ma w lepszym stanie soczewki to do starych przesłony można przełożyć :) Jedyny mix to trzeba ta kostkę przerobić by sie soczewka w samej lampie mieściła. i łola
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Tak teraz patrze na twoje zdjecia z montarzu i wychodzi ze jezeli tak masz soczewki zamonowane jak jest na zdjeciach to masz lewa soczewke w prawej lampie i prawa w lewej - chyba ze tak je zalozyles zeby zdjecia zrobic :) . Przeslony do zmiany ustawienia ruchu lewo i prawo stronnego powinny byc po zewnetrznych stronach lamp. Pozwolilem sobie je zaznaczyc na Twoim zdjeciu.

Obrazek
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""bicker83""]Tak teraz patrze na twoje zdjecia z montarzu i wychodzi ze jezeli tak masz soczewki zamonowane jak jest na zdjeciach to masz lewa soczewke w prawej lampie i prawa w lewej - chyba ze tak je zalozyles zeby zdjecia zrobic :) . Przeslony do zmiany ustawienia ruchu lewo i prawo stronnego powinny byc po zewnetrznych stronach lamp. Pozwolilem sobie je zaznaczyc na Twoim zdjeciu.

Obrazek[/quote]
a mnie się wydaje, że soczewki są takie same, nie ma rozróżnienia na prawą i lewą :grin: przynajmniej u mnie tak jest :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Te seryjne soczewki z polo tak ale te z A6 są inne wlasnie przez te przeslony - potwierdzone przez chlopakow z forum A6 :) trzeba te "wajchy"zresztą trochę przypilowac zeby weszly do polowkowej lampy bo nie ma w niej na tyle miejsca.


Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""bicker83""]Te seryjne soczewki z polo tak ale te z A6 są inne wlasnie przez te przeslony - potwierdzone przez chlopakow z forum A6 :) trzeba te "wajchy"zresztą trochę przypilowac zeby weszly do polowkowej lampy bo nie ma w niej na tyle miejsca.


Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2[/quote]
chyba że tak :) ale i tak różnicy nie powinno być czy to założone dobrze czy na odwrót, bo przesłony w takich soczewkach mają taki sam kształt ;)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

bicker83


No wiec właśnie i tu ci teraz odpowiadam. Jesli dasz przekładke od zewnatrz to musisz ja szlifowac oraz obudowa lampy zasłania mozliwosc przełączenia przesłony. Dla mnie to i tak mało istotne bo nie potrzebny mi kompletnie gadzet, ale tak jak ja zamontowałem nic nie haczy i bez problemu sobie przeslone przestawiasz :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

[quote=""TOFIK_6n2""]bicker83


No wiec właśnie i tu ci teraz odpowiadam. Jesli dasz przekładke od zewnatrz to musisz ja szlifowac oraz obudowa lampy zasłania mozliwosc przełączenia przesłony. Dla mnie to i tak mało istotne bo nie potrzebny mi kompletnie gadzet, ale tak jak ja zamontowałem nic nie haczy i bez problemu sobie przeslone przestawiasz :)[/quote]

Niby tak ale jak chcesz miec wszystko zrobione jak powinno w kwestii ustawienia swiatel to lepiej byloby je zalozyc jak trzeba - w koncu bez powodu tego tam nie zamontowali :D ale kazdy robi jak chce :oki:

POZDRO
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""bicker83""][quote=""TOFIK_6n2""]bicker83


No wiec właśnie i tu ci teraz odpowiadam. Jesli dasz przekładke od zewnatrz to musisz ja szlifowac oraz obudowa lampy zasłania mozliwosc przełączenia przesłony. Dla mnie to i tak mało istotne bo nie potrzebny mi kompletnie gadzet, ale tak jak ja zamontowałem nic nie haczy i bez problemu sobie przeslone przestawiasz :)[/quote]

Niby tak ale jak chcesz miec wszystko zrobione jak powinno w kwestii ustawienia swiatel to lepiej byloby je zalozyc jak trzeba - w koncu bez powodu tego tam nie zamontowali :D ale kazdy robi jak chce :oki:

POZDRO[/quote]
w kwestii ustawienia świateł to tak jak napisałem już, moim zdaniem nie ma różnicy czy zamontujesz dobrze czy na odwrót, oryginalnie mogło to robić różnice w kwestii miejsca w lampie, i dlatego zrobili rozróżnienie w soczewkach na prawo-lewo :) aktualnie mam wymontowane dwie soczewki, które też mają te wajchy do przestawiania przesłony i w nich akurat nie ma tego rozróżnienia...i tak jak pisałem, przesłony w soczewkach nie różnią się kształtem w zależności od strony...jeżeli są przeznaczone do lamp europejskich to mają lekko ściętą przesłone z lewej strony, a prawa strona jest wyżej...reszta ustawiana jest już na regulacjach w reflektorze ;)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Tak jak pisze Toto nie ma roznicy w swieceniu
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Jezeli nie ma roznicy ktora lewa soczewka a ktora prawa to w takim razie po co zamontowali te wajchy? gdyby to nie robilo roznicy tak jak twierdzicie to wogole zadnych wajch by tam nie zamontowali bo po co.
Wszystkie lampy ktore maja takie wajchy maja je po to wlasnie zeby przystosowac je odpowiedznio do ruchu lewo lub prawo stronnego.
Pozatym soczewki te maja rozne numery:
-(ES) 9DR 151 333-00
-(ES) 9DR 151 333-01
Sprawdzalem w Etce i ta z koncowka 00 to jest prawa soczewka a 01 lewa.
Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""bicker83""]Jezeli nie ma roznicy ktora lewa soczewka a ktora prawa to w takim razie po co zamontowali te wajchy? gdyby to nie robilo roznicy tak jak twierdzicie to wogole zadnych wajch by tam nie zamontowali bo po co.
Wszystkie lampy ktore maja takie wajchy maja je po to wlasnie zeby przystosowac je odpowiedznio do ruchu lewo lub prawo stronnego.
Pozatym soczewki te maja rozne numery:
-(ES) 9DR 151 333-00
-(ES) 9DR 151 333-01
Sprawdzalem w Etce i ta z koncowka 00 to jest prawa soczewka a 01 lewa.[/quote]
mylisz się...wajchy nie są do przestawiania na ruch lewo i prawo-stronny...przesłony są albo asymetryczne, i tutaj w zależności od tego czy soczewka jest angielska czy europejska odpowiednio jest ona przycięta, tak jak pisałem wcześniej, dla ruchu europejskiego lewa część przesłony jest niżej, w połowie jest lekki skos w górę i prawa strona jest już wyżej...coś takiego: __/-- :crazy: analogicznie angielska wygląda tak: --__ a jak przestawisz tą wajchę to przesłona jest po prostu symetryczna, czyli odcięcie jest poziome ___ :crazy: miałeś je na wierzchu i nie przyglądałeś się jak to wygląda w środku? :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jak by w swieceniu lewa sie roznila od prawej to ta i ta by swiecily w rozne strony. Ja mam zamontowane tak jak widzisz i jest poprawnie :) Tak jak TOTO pisze ma w 100 % racje :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Spoko - powiedzmy ze macie racje ale wytlumaczcie po co za te wajchy w takim razie? Wszędzie pisza ze za uniwersalne tylko wy macie jakas inna teorie. Jak się spojrzy na te wajchy kiedy za ustawione po zewnetrznych stronach to w zaleznosci czy się ustawi ja do gory(poziomo) to zewnetrzna linia swiatla jest prosta a jak na dol(ukosnie) to linia tak samo się tobi ukosna do gory i pada więcej swiatla na pobocze. Gdybyscie sprobowali i przetestowali u siebie w aucie to byście wiedzieli ze mam racje.

Koniec mojego udzialu w temacie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”