Problem z odpalaniem, niebieski dym, niskie lub wys. obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gregor1-g1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 04 cze 2011, 22:24
Lokalizacja: zielona góra

Problem z odpalaniem, niebieski dym, niskie lub wys. obroty

Post autor: gregor1-g1 »

Witam proszę o poradę. Raz po raz auto nie chce odpalić, tzn. kręcę jakieś 3-6 sek. auto łapie puszcza niebieskawy dym, spadają mu obroty i gaśnie. I tak 2-3 razy. przy kolejnym razie auto odpala i wchodzi na chwilę na wysokie obroty ale nie spadają mu do normalnej wartości ok.800-900/min tylko zostają na poziomie 1000/min. Dodam, że czasami dzieję się tak na zimnym silniku po nocy a czasami na rozgrzanym. Proszę o poradę. Druga sparawa to po odpaleniu na zimnym silniku auto klekocze trochę jak diesel i tak jakby nierówno chodził silnik choć obrotomierz nie pływa. Czasami też po odpaleniu na zimno auto nie wkręca się na obroty jak kiedyś do ok.1100-1200/min tylko do wartości ok1000/min. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Jeżeli pali ci już na niebiesko to znaczy że spala olej ,a co za tym idzie brak kompresji w silniku czyli puszcza na pierścieniach. Klekocze bo głowica jest już do dupy albo pompa olejowa nie daje odpowiedniego ciśnienia lub co bardziej prawdopodobne sworznie na tłokach mają luzy.Co do obrotów to silnik krokowy, nie wiem jaki masz silnik jaka pojemność i czy to mono czy wielopunktowy. Ja też tak miałem ,czasem radą na to jest wyciągnięcie klem i zetknięciu je razem na 10sec resetuje to komputer.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
gregor1-g1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 04 cze 2011, 22:24
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: gregor1-g1 »

[quote=""Katoo""]Jeżeli pali ci już na niebiesko to znaczy że spala olej ,a co za tym idzie brak kompresji w silniku czyli puszcza na pierścieniach. Klekocze bo głowica jest już do dupy albo pompa olejowa nie daje odpowiedniego ciśnienia lub co bardziej prawdopodobne sworznie na tłokach mają luzy.Co do obrotów to silnik krokowy, nie wiem jaki masz silnik jaka pojemność i czy to mono czy wielopunktowy. Ja też tak miałem ,czasem radą na to jest wyciągnięcie klem i zetknięciu je razem na 10sec resetuje to komputer.[/quote]

Ok, silnik 1.4 16v 55kw ahw. co zrobiłeś, wymieniłeś pierścienie czy coś innego. Byłem na komputerze i wszystko ok. Pokazał sondę lambdę i czujnik temp. silnika więc wykasowaliśmy to i zaadoptowaliśmy na nowo i już nie wyświetliło nic. Jakaś rada poza resetem kompa? Pozdro...
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Możesz mieć uszczelkę pod głowicą też walniętą i dostaje ci się olej bo ewidentnie jak mówisz ze kopci na niebiesko to spala olej. Ja narazie u siebie nic nie działam odkładam kaske.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Witam,
Klekotanie po odpaleniu silnika w samochodzie, który stał dłuższy czas może być normalną sprawą. Jeśli po chwili ustaje to jest moim zdaniem wszystko ok. Wg mnie jeśli puszcza dymek, po tym jak próbowałeś już 3 razy odpalić auto bez żadnych rezultatów, a w normalnych warunkach nic się nie dzieję, to przyczyną może być zbyt duża ilość mieszanki w cylindrach. Mówiłeś że wyskoczył błąd od czujnika temp. Jak masz możliwość podpięcia komputera sprawdź jakie wartości wskazuje ten czujnik. Jeśli silnik będzie nagrzany do temp. pracy a wartość temp. wg vag'a będzie zaniżona to wiesz co dalej zrobić. W innym przypadku mogą występować usterki jakie wymienił Katoo, chociaż to mało prawdopodobne.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Kolega gregor1-g1 mało dokładnie opisał problem dymienia więc na takiej podstawie wyciągnąłem moje wnioski.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
gregor1-g1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 04 cze 2011, 22:24
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: gregor1-g1 »

Dziękuję Panowie za poradę. Pozdrawiam...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”