Gasniecie na niskich obrotach, nierowna i glosna praca

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vwdriver
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:16

Gasniecie na niskich obrotach, nierowna i glosna praca

Post autor: vwdriver »

Witam.

Wracajac wczoraj (na szczescie w okolicach ~100m od domu - dalo sie dotoczyc ;) ) silnik nagle zaczal glosno pracowac, a nastepnie zgasl. Po kilku probach odpalil - ale trzeba go utrzymywac powyzej 1.5krpm, bo inaczej znowuz gasnie. Procz tego - wpada w spore wibracje (choc zaleznie od obrotow - powyzej 2krpm juz chodzi w miare rowno).

Dzis sprawdzilem przewody WN i swiece - wszystko wydaje sie OK. Z rzeczy ktore rzucily mi sie w oczy - przepustnica nie odbija do konca (do sruby regulacyjnej; blokuje ja bolec wysuwany jakims silniczkiem od spodu - jak ten twor sie nazywa? ;) ).

Sam wtryskiwacz z kolei zdaje sie lac ogromne ilosci paliwa ('na oko', po zdjeciu pokrywy filtra powietrza)... Jezdze na LPG, wiec nie wiem ile spalalby benzyny - ale gazu wychodzi w granicach 10.5-11.3 litra (co na 1.3 AAV wydaje mi sie jednak zbyt duzo).

Krotka lektura forum przynosi 2 rozwiazania - niebieski czujnik temperatury i czujnik Halla w aparacie zaplonowym. Niebieski przemierzylem - na zimnym silniku mial w okolicach 1.5-2 kOhm - ciezko stwierdzic, czy to dobrze (znalazlem rozne informacje - raz 2kOhm, innym razem 3kOhm i ponad...). Nie mam natomiast pojecia, jak sprawdzic czujnik Halla...

I na koniec pytanie - czy ktos spotkal sie z podobnymi problemami i zna rozwiazanie (czyli jest internetowa wrozka :P )? Jakie jeszcze moga byc przyczyny? Jak dokladnie objawiaja sie padniete czujniki?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
zioło
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 79
Rejestracja: 27 lis 2008, 21:04
Lokalizacja: Legnica (DL)

Post autor: zioło »

miałem podobny problem- cień podejrzeń padł na świece zapłonowe i okazał się trafiony ;)
Jeszcze dawniej miałem problem z jazdą na gazie, ktoś mi polecił, żeby na parę minut odpiąć akumulator, żeby zresetować komputer- też pomogło:)
Inną sprawą jest okresowa regulacja gazu, słyszałem, że co pół roku trzeba ją robić, ale ja robię co ponad rok i jest dobrze :)
www.palace-zamki.pl - strona prowadzona przeze mnie i przez żonę hobbystycznie :)

Polo 6N2 - marzenie :)
v
vwdriver
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:16

Post autor: vwdriver »

Kupilem niebieski czujnik, odepne tez akumulator - oby pomoglo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”