[6n/6n2] problemy z wchodzeniem biegów (1/2/3/4/5/R)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

sprawdziłem te luzy. biegi zaczynają szwankować kiedy porządnie rozgrzeje auto. jak już ostygnie to bieg wraca...
za pamięci... czy ta łapa która wychodzi spod karoserii i trzyma cięgna od biegów ma się ruszać?? podejrzewam że to może być winowajca wszystkich problemów
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

u mnie jest sztywno i tak powinno być, może jak dokręcisz będzie lepiej.
Obrazek
Obrazek
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

nie da się dokręcić już bo jest dokręcony. jest oberwany w środku. zastanawiam się jak dobrać się do tego...
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

Problem rozwiązany:).Oberwane było mocowanie tej łapy na belce. Uruchomiłem domowego inżyniera i strwożył mi prawie że idealną kopie takiego mocowania z tym że nie z aluminium tylko ze 5 mm stalowej blachy
Awatar użytkownika
Bączas
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 379
Rejestracja: 09 lut 2011, 20:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bączas »

Witam!
bez ostrzeżenia przestały mi chodzić biegi. działa tylko 3 i 4 i tak musiałem dziś wrócić do domu. gałka chodzi bez zgrzytów ale nie da się jej wychylić w zakres wrzucenia 1,2 i wstecznego i do piątki również się nie wychyla. zamiast wymienionych w temacie biegów jest tylko 3,4 tak więc ciężko ruszyć...
Dzierżążna 2011 / Ślesin 2012 /...

byłe Bączasowy [url=
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

Miałem podobnie w Galaxy :) trzeba dobrać sie do wybieraka :D i obczaić taką tulejkę ;) mogła sie wytrzeć ;) ja dorobiłem i smiga u nowego właściciela dalej
Awatar użytkownika
Bączas
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 379
Rejestracja: 09 lut 2011, 20:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bączas »

edit: wjechałem na kanał i okazało się że spadł łącznik wybieraka z czopu
. trzeba będzie wymienić wybierak i/lub czop.
tak jak to pisał Zoodix w temacie: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=25347
Dzierżążna 2011 / Ślesin 2012 /...

byłe Bączasowy [url=
Awatar użytkownika
godles1991
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:04
Lokalizacja: BIA

Post autor: godles1991 »

Prawdopodobnie są to synchronizatory skrzyni biegów... czyli jednym słowem niestety skrzynia do remontu :/
MAŁY ale WARIAT VW POLO 1.4 MPI 2001r

Moje Polo]viewtopic.php?f=78&t=16537[/url]
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

Może ewentualnie masz olej do wymiany. Miałem podobny problem jak twój ale wymiana oleju na świeży pomogła :D
Pozdrawiam ;]
Obrazek
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

nacieszyłem się nie zbyt długo z 5 biegu... problem pojawił się w najmniej wymaganym momencie a dokladnie podczas wyprzedzania. Bedze szukał dziury w całym ponownie i tak czy cięgna mogły się wyciągnąć?? może to ich wina. bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź
pozdrawiam
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

co do cięgieł to możliwe, sprawdź połączenie cięgien z mechanizmem zamontowanym na skrzyni , po lewej[ patrz foto] regulujesz na śrubie przy lince zaś drugą ustawiasz czop kulisty na wybieraku w odpowiedniej wysokości
Obrazek
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

wyregulowałem już na czopie kulistym. ale nie wiem jak wyregulować na tym przy lince. dziwne jest to że wyreguluje biegi ale po przejechaniu około 70 kilometrów zaczyna wariować 5 bieg... może rzeczywiście cięgna dostają jakiś naprężeń i wszystko szlak trafia. zauważyłem luz na linkach ostatnio może też to robi swoje
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

linka po lewej [foto ]jest przykręcona śrubą klucz 13-tka , luzujesz i przesuwasz , nożna tez regulować biegi pod drążkiem zmiany biegów . trudno jednoznacznie stwierdzić więc trzeba szukać., może to wina podpory poczytaj tu viewtopic.php?f=177&t=41820 , może olej [ mało , uzupełnić ] w najgorszym wypadku pada 5 bieg
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

olej jest wlany 75w90 do automatów. ubywa go ponieważ mam wyciek od spodu skrzyni biegów( wygląda to jak z połówek). na oleju mam zrobione niecałe 4 tys. km.
nie wiem jak załatać ten wyciek z połówek, widziałem ostatnio na allegro jakiś specyfik który ''niby'' ma uszczelnić wycieki. co o tym sądzisz może być to przydatne??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

olej powinien być odpowiedni do skrzyni i nie wystarczy iż jest 75W 90 jeszcze masz np; G 4 , G 5 , lub G4 G5 ,ja nalałem 75W 90 G4 G5[ powinien być G4] i nie pamiętam ile przejechałem km biegi zaczęły ciężej wchodzić zmieniłem na VW oryginał i jest ok . a na pewno nie wolno stosować oleju G5 jeśli powinien być G4 można stosować G4, G5 ale nie polecam .na forum też ktoś pisał jaki olej do skrzyni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”