[6R] 1.2 TSI 105KM czy 1.4 85KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

[quote=""vaaks""]Mam HL 1,4 i z tyłu mam tarcze. Rok 2010.[/quote]
Z tym przy 1.4 to właśnie jest loteria, kiedy byłem ostatnio w salonie stały dwie szt. Polo HL Optimum 1.4 i oba miały bębny z tyłu. Natomiast 1.4 z 2009 roku z początku produkcji to nawet Comfortline miały tarcze :niewiem:
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Patrz w specyfikacje,highline optimum to nie highline,roznice sa znaczne w wyposazeniu.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Panowie,ale o po co ta walka ktory mocniejszy,ja mam do miasta cytrynke C3 1.1 60km,co ona potrafi to glowa mala.Kiedys golfy 1.8 mialy po 90 km i lataly ogniem,a my mowimy o lekkim i mniejszym nowym polo.105km jest OK,ale tak jak mowie ja bym sie nie zdecydowal przez jego niepewna,skomplikowana konstrukcje.Wolalem navigacje,czujniki parkowania,kierownice wielofunkcyjna i alarm w cenie tsi.Wczesniej mialem A3 1.6 102km niestare bo kupione jako 4 letnie z przebiegiem 90000km i jego dynamika byla bardzo zblizona do silnika 1.4 w polo,a spalanie 1.4 duzo nizsze,wiec mi to odpowiada w zupelnosci.
m
michalo_051
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2012, 18:34

Post autor: michalo_051 »

Panowie dziś padł wybór i rezerwacja, odbyłem jazdę próbną 1.2 TSI i 1.4 MPI i wybór padł na...
1.4 85KM w wersji Highline w kolorze metalic Szary i udało mi się zbić prawie 2tyś. i komplet akcesoriów do pielęgnacji vW.
Autko do odbioru za jakieś 1,5 tygodnia ;)
Jak odbiorę postaram się założyć jakiś temat i wstawić sesyjkę.
A tak poza tematem to w Małopolsce robicie jakieś zloty :) ?
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Witam mam dos spore doswiadczenie w autach VAG jesli auto ma jezdzic po miecie to polecam wersje 1,4 bedzie mniej spalala od wersji 1,2TSI tsi jest bardzo ekonomiczne na trasie natomaist w miescie nie do konca pozatym silnik 1,4 to stara sprawdzona konstrukcja delikatnie poprawiaona nie posiada juz EGRu niema sie co popsuc
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

jak pisze Franek, - dlatego wybrałem też (faktor ceny również miał znaczenie) starego 1.4 - który od kilkudziesięciu lat jest testowany na całym świecie:)))


nie znam statystyk ale ogólnie są jakieś problemy z małymi TSI w całej grupie - ale faktów nie znam więc nie będę potwierdzał..
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Ogolnie to sa problemy w vag ze wszystkimi silnikami tsi,w mniejszym lub wiekszym stopniu.
Awatar użytkownika
Bartek1441
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:16
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Bartek1441 »

Problem z TSI w całej grupie są najbardziej z tym 1.2 wychodziu tu stosunek mocy do pojemnosci, lecz teraz jest tak ze to klient testuje nowe moedele i silniki i wszelkie usterki wtedy wychwytuja klienci sami widzmy jak to jest coraz wiecej wizyt w serwisie. Dopiero nastepny rocznik modelowy juz jest po tych poprawkach i powinno byc lepiej. jesli chodzi o to czy 1.2 TSI 105 czy 1.4 85 to jak dla mnie zdecydowanie 1.4 mniej awaryjne niz te 1.2 moc moze nie ta ale awaryjnosc i koszta utrzymania takiego pieca jak 1.2 sa wieksze.
[size=12px]

[size=12px]
Kupie rozpórke gora i dol oraz znaczek GT na gril... PW
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Bartek1441 tak się składa, że 1.2, 1.4 czy 1.8 TSI mają ok. 87KM z litra pojemności, więc o jakim nadmiernym wyżyłowaniu 1.2 piszesz? I nie wiem, gdzie tak wyczytałeś o największej awaryjności 1.2? Poczytaj ostatni poradnik Auto Świat, tam są właśnie opisane wszystkie jednostki TSI (zebrane dane m.in. z rynku niemieckiego) i zobaczysz, który jest najbardziej awaryjny ;-)
Problemy z TSI (większe czy mniejsze) dotyczyły wszystkich pojemności i w zasadzie wadliwego ich osprzętu (rozrząd, napinacz). Obecnie produkowane silniki TSI są pozbawione wad wieku dziecięcego i nie widzę potrzeby abyś straszył potencjalnych użytkowników.
Co do 1.4 16V to jest to stara konstrukcja i na pewno na dzień dzisiejszy "bezpieczniejsza" od TSI.
Awatar użytkownika
Bartek1441
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:16
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Bartek1441 »

Nigdzie tego nie przeczytałem, tylko po prostu z wlasnej obserwacji tego co przejeżdża do nas na serwis, o co do wadliwego osprzętu się zgodzę tylko cos ostatnio coraz więcej tych wadliwych rzeczy. łańcuch w TSI po prostu był źle dobrany konstrukcyjnie, byl za słaby i dlatego się tak działo po modernizacji ma jedno ogniwko wiecej. Zobaczymy jak te silniki po modernizacji będą pracowaly bo poki co 70% TSI ktore do nas przyjeżdżają mają robioną akcje 24w6 (blaszka pod turbinę i flesh ) jak dla mnie po tym jest delikatna poprawe ale cięgienko z czasem i tak dzwoni. VW na tle innych marek i tak wypada dobrze jesli chodzi o awarjnosc nowych modeli.
[size=12px]

[size=12px]
Kupie rozpórke gora i dol oraz znaczek GT na gril... PW
Awatar użytkownika
xaafuun
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 lis 2011, 22:45
Lokalizacja: Warszawa/Świdnica
Kontakt:

Post autor: xaafuun »

Kolego to zależy od Ciebie.
Auto z suszarką, jest fajne bo ciągnie od dołu do odcinki.
Auto zwykłe "buja" się ładnie od 3,5 tys obr/min w góre na czerwone pole.
Mając TSI, przyjmujesz turbo z całym dobrodziejstwem inwentarza i prac dodatkowych z tym związancyh :-)

Wybór należy do Ciebie:-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”