[6n2] Pocenie się skrzyni

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] Pocenie się skrzyni

Post autor: tomsson »

Witam

Poci mi się skrzynia biegów.

Tak wyglądała przed czyszczeniem.

http://images37.fotosik.pl/1454/ca473d4f70d0ca52.jpg
http://images38.fotosik.pl/1482/61a218ee261bc4f0.jpg

Poza przyczyną uszczelniaczy rzuciło mi się w oczy to, iż brakuje w tej skrzyni dwóch śrub, czy one mogą być przyczyną pocenia się ?

http://images35.fotosik.pl/1304/6b4df2b69be5707a.jpg
http://images35.fotosik.pl/1304/d30b2965b58db6ff.jpg

Skrzynie wyczyściłem z oleju i za parę dni zobaczę gdzie i ile wycieka.

Biegi wchodzą mi ciężko, obstawiam, że olej stracił swoje właściwości, ale bez zrobienia uszczelnienia wymiana nie ma sensu.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

kolego, której śruby Ci brakuje? :grin:
http://images24.fotosik.pl/1/ee4ea57edae46e57.jpg

Jeśli się poci to wymienić oring przy wybieraku biegów koszt ok 5zł.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtas153
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 18 kwie 2011, 18:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wojtas153 »

Według mnie przyczyną pocenia są uszczelniacze półosi. A gdybyś wymieniał zobacz luzy na łożyskach w skrzyni w które wchodzą półosie. Jeśli są duże luzy to nowe uszczelniacze nie pomogą.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

O, czyli tych śrub tam po prostu nie ma :P

Jeśli nie będzie się jakoś bardzo mocno pocić to zaleje nowy oryginalny olej, bo chce zobaczyć czy problem z biegami zniknie. Jeśli nie zniknie to będę musiał coś z całą skrzynią pokombinować.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Moim zdaniem Wojtas153 dobrze napisał, leci ci z uszczelniaczy półosi. Niestety do zabiegu potrzeba zdjąć skrzynie...
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
Wojtas153
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 18 kwie 2011, 18:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wojtas153 »

[quote=""Kijus""]Moim zdaniem Wojtas153 dobrze napisał, leci ci z uszczelniaczy półosi. Niestety do zabiegu potrzeba zdjąć skrzynie...[/quote]
Nie trzeba wystarczy wyciągnąć półosie. W polo pocenie w tym miejscu jest raczej normalnym zjawiskiem.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

[quote=""Wojtas153""][quote=""Kijus""]Moim zdaniem Wojtas153 dobrze napisał, leci ci z uszczelniaczy półosi. Niestety do zabiegu potrzeba zdjąć skrzynie...[/quote]
Nie trzeba wystarczy wyciągnąć półosie. W polo pocenie w tym miejscu jest raczej normalnym zjawiskiem.[/quote]

Dajesz za to uciąć sobie głowę?

Stary uszczelniacz mam wygrzebać śrubokrętem czy jakoś specjalnie go potraktować?
Jak nabić nowy?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wojtas153
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 18 kwie 2011, 18:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wojtas153 »

Tak wystarczy odkręcić półoś.Od strony pasażera będziesz musiał wyjąć całą, a od kierowcy wystarczy podnieść trochę samochód i będziesz miał miejsce. Ja do wyciągnięcia używałem śrubokręta, lecz trzeba być ostrożnym. A żeby wbić nowy wystarczy mała deseczka( mniej więcej jak simering) i delikatnie młotkiem uderzać. Mi takim sposobem się udało. ;)
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

i dodam, że jak zawsze simering zakładamy na wcześniej odtłuszczoną powierzchnię, można rozpuszczalnikiem uniwersalnym. Czyli zalecane jest wylanie oleju ze skrzyni - jeśli chcemy zrobić raz a dobrze.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

może ktoś podać wymiary tych simmerów do półosi??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

z prawej[od pasażera] 48-62-7 , z lewej 57-71-7 .
i tak jak pisze Wojtas153. wystarczy odkręcić półosie ; z prawej trzeba ją cofnąć [ odkręcasz sworzeń drążka, oraz zwrotnice od mac-persona i tu przed odkręceniem zapamiętaj, zaznacz, położenie zwrotnicy do mac- persona , ponieważ możesz zmienić pochylenie koła ], z lewej wystarczy odkręcić półoś i unieś.półosie skrzyni są przykręcone śrubą w środku,klucz wewnętrzny 6-kantny 6mm i półoś skrzyni się cofnie sama po zluzowaniu śruby.
pewno iż delikatność wskazana przy wyjmowaniu, montowaniu uszczelniaczy .
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

bez odkręcania mac-persona nie obejdzie się??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

możesz spróbować odkręcić sworzeń wahacza od zwrotnicy oraz sworzeń drążka, tylko jakoś tego nie robiłem i nie wiem czy wystarczy miejsca i nie trzeba będzie demontować całej półosi . zaznaczam markerem styk pomiędzy mac-personem a zwrotnicą przed odkręceniem i na razie to skutkuje, kiera nie zmienia położenia po zmontowaniu . może ktoś wie jak inaczej się da to zrobić? :scratch:
b
bartini6
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 gru 2010, 16:33
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: bartini6 »

to nic zrobię tak jak mówisz. myślę że coś z tego wyjdzie. jako informatykowi nie za bardzo mi idzie grzebanie przy autach a nie dam zarobić mechanikowi:P
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ja pisałem tylko o sposobie dojścia do uszczelniaczy, olej trzeba zlać i później nalać nowy [ strzykawka lub pompka do oleju] , kanał było by łatwiej jeśli nie to podnieść polinę i dobrze podbudować aby nie spadła na ciebie, uszczelniacze łatwo nie wyjdą z gniazd,zestaw kluczy , klucze wewnętrzne, nawet 12- kotny do śrub przegubów wewnętrzntch , do kturych utrudniaja dojscie osłony gumowe , to tylko kila utrudnień , przemyśl swoją decyzję jeśli nie masz praktyki , może mechanik nie krzyknie dużo za wymianę. życzę powodzenia niezależnie kto to zrobi.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2012, 17:20 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”