[6n] Regulacja linki gazu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
havocki
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2009, 16:51
Kontakt:

[6n] Regulacja linki gazu

Post autor: havocki »

Witam, mam taki problem, pod filtrem powietrza znajdue sie 'blokada' (metalowa blaszka ograniczajaca) na lince od gazu, swojego czasu demontowalem gaznik i zapomnialem zaznaczyc w ktorym miejscu ona byla tj. w ktory rowek i teraz mam problem bo niby obroty trzyma ladnie i jezdzi ok. ale np. jak rozpedze sie do ok. 140 to pedal mam wcisniety w podloge i wiecej nie da rady pojechac a wiem ze 170 spokojnie leci :/ tak wiec mam pytanko w kotry rowek mam wsadzic blaszke czy niema regoly dot. POLO 6n 1.6 95r. I czy np. przyspieszenie zaplonu moze jakos znacznie zaszkodzic silnikowi?
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Ad1.
Regulacja linki sterowania
przepustnicy
Uwaga. Linka sterowania przepustnicy jest bardzo podatna na załamania, dlatego należy obchodzić się z nią szczególnie strożnie przy zamontowaniu. Niewielkie załamanie może spowodować późniejsze pęknięcie linki podczas jazdy. Nie wolno stosować linki, którauległa takiemu uszkodzeniu.

• Wcisnąć całkowicie pedał przyspieszenia
i zablokować go w tym położeniu lub skorzystać
z pomocy drugiej osoby.
• Sprawdzić, czy dźwignia przepustnicy opiera
się o ogranicznik całkowitego obciążenia.
• Jeśli nie opiera się, należy wyjąć klamrę
zabezpieczającą (strzałka na rys. V20-1042)
i przesunąć linkę przy wsporniku, aż dźwignia
przepustnicy będzie przylegała do ogranicznika
całkowitego obciążenia. W tym położeniu
włożyć klamrę zabezpieczającą. Dźwignia
przepustnicy dochodzi prawie do położenia
całkowitego obciążenia przy właściwym wyregulowaniu,
przy czym luz przy dźwigni powinien
wynosić najwyżej 1 mm.
• Zwolnić pedał przyspieszenia.
Obrazek

Ad2. Może powodować wypalanie gniazd zaworowych ze wzgledu na pojawianie się spalania stukowego. Ale tak mnie naszło...
Czujnik spalania stukowego opóźnia zapłon. W konsekwencji wychodzi na to samo? :crazy:
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
havocki
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2009, 16:51
Kontakt:

Post autor: havocki »

BOSKO! Dzieki wielkie!! XD jutro rozbiore i zobaczymy co z tego wyniknie ;) dzieki wielkie raz jeszcze!
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="havocki"]swojego czasu demontowalem gaznik[/quote]
tam jest wtrysk , a nie gaznik. Jak juz demontowales to przepustnice.
[quote="havocki"]zapomnialem zaznaczyc w ktorym miejscu ona byla tj. w ktory rowek i teraz mam problem bo niby obroty trzyma ladnie i jezdzi ok.[/quote]
no trzeba tak naciagnac coby mial normalne wolne obroty po nagrzaniu , poza tym to co kolega wyzej napisal.
[quote="havocki"]I czy np. przyspieszenie zaplonu moze jakos znacznie zaszkodzic silnikowi?[/quote]
to sie reguluje lampą stroboskopową , a nie linką , tak jakby kto pytał.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote="bazi"][quote="havocki"]swojego czasu demontowalem gaznik[/quote]
tam jest wtrysk , a nie gaznik. Jak juz demontowales to przepustnice.
[/quote]

hehe bazi gaźnik gaźnik :grin: havocki miał przeróbę na gaźniory i wie co mówi.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="madmax"]havocki miał przeróbę na gaźniory i wie co mówi[/quote]
i co przez to uzyskał ?
Awatar użytkownika
havocki
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2009, 16:51
Kontakt:

Post autor: havocki »

troche koni, wiekszy moment, wiecej halasu i troche problemow ale jaaaazda byla niezla obecnie gazniki sa juz sprzedane... ps. wiem ze nie reguluje sie linka tylko kopulka tylko jak przekrece o np. 2mm czy to zaszkodzi mocno polonii czy nie?
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Witam, nie za duży luz ma moja linka gazu?
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

qwertypol
to zalezy jak tam czujesz pod pedałem gazu, jak po wcisnieciu masz duzy skok jałowy i dopiero sie podnosza obroty mozna podciagnac z wyczuciem, ale tak aby obroty na luzie nie byly za duze.

to raz , a drugie to potem jak kiedys by byla przepustnica adaptowana to musisz pamietac zeby przed adaptacja poluzować linke z powrotem , bo sie nie zaadaptuje.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

[quote="havocki"]troche koni, wiekszy moment, wiecej halasu i troche problemow ale jaaaazda byla niezla obecnie gazniki sa juz sprzedane... ps. wiem ze nie reguluje sie linka tylko kopulka tylko jak przekrece o np. 2mm czy to zaszkodzi mocno polonii czy nie?[/quote]
Jak za bardzo go przyspieszysz, to pojawi sie spalanie stukowe, tzn zaplon bedzie nastepowal zanim tlok dojdzie do swojego gornego polozenia. Latwo to wyczuc, tzn trzeba sie wsluchac w podczas jazdy np po gorke na 4 lub 5, wcisnac pedal gazu do oporu jak bedziesz slyszal takie dzwonienie tzn ze przesadziles i trzeba cofnac. Jest to szkodliwe bardzo dla silnika. Dostaje caly uklad korbowy. Poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”