pb 95 / 98

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

pb 95 / 98

Post autor: jackwhiskey »

Witajcie!

Różnicę pomiędzy paliwami znam, jak nie spróbuję jej zatankować to się nie przekonam. Więc powiedzcie, czy to nie zaszkodzi silnikowi w polo?
u
unknownman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:45
Lokalizacja: Lublin

Post autor: unknownman »

Ale co ma temu silnikowi zaszkodzić? 95tka czy 98ka?

Której byś nie zatankował, to silnik będzie zadowolony, chyba, że masz diesla :P
h
horses
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 19 lis 2008, 21:37
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: horses »

Jak byla niewielka roznica w cenie to do Seata 1.4 (w sumie to samo co VW) lalem 98 bo w trasie nieco mniej palil. Dla starszych silnikow ponoc 95/98 niema znaczenia. W nowszych ponoc komputer ustawia program pod paliwo (takie zaslyszane)

Adam
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

95 ma mniej oktanow i przez to szybciej sie spala niz 98.Na 98 wcale nie jest mocniejszy silnik tylko pracuje bardziej kultularnie wlasnie przez wolniej rozchodzacy sie płomien w komorze spalania_to tak w skrocie

Warto przeczytac: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Obrazek
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Ja do swojego AAU tankuje 98
Obrazek
Awatar użytkownika
PatrykG40
Początkujący
Początkujący
Posty: 161
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:38
Lokalizacja: DolnyŚląsk(DLW) Lwówek Śląski

Post autor: PatrykG40 »

do 1.3 NZ raz zalałem V-Power 100 oktanów... to przy 6000obr/min strzelał ogniem :grin: nic mu to nie zaszkodziło bo dalej śmiga i ma się dobrze :oki:
Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

Trudno powiedzieć jak to jest naprawdę. U mnie w/g książki serwisowej producent zaleca paliwo 91 oktanowe. Leję V-power 95 i silnik jest mi za to bardzo wdzięczny, daje się to odczuć. W internecie sporo na ten temat czytałem i krążą opinie, że w starszych silnikach zbyt duża liczba oktanów może doprowadzić do wypalania się gniazd zaworów? Nie wiem na ile to prawda. Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś poprzekręcałem.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Nowe samochody maja większy stopień sprężania a co za tym idzie nie da się nimi jeżdzić na 95 (w szczególności jeśli w instrukcji napisali, żeby lać 98). Dochodzi wtedy do spalania stukowego i pojawia się niebezpieczeństwo wypalenia gniazd.

Podobny temat: http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... f=2&t=2953
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

ja smigam na PB95 i nie narzekam !!

mialem zalane 98 i nie odczułem zadnej roznicy

dopiero jak wlałem V-Power Racing ( 100 )to dopiero odczułem roznice jak autko szybciej wkrecało sie na obroty.
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
S
Sundecade
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2008, 12:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Sundecade »

ja do 3f tankuje tylko i wyłączenie 98 V-Power
Oczywiscie same plusy:
-auto lepiej sie wkreca
-lepiej przyspiesza
-i przy tych samych obrotach sa roznice w predkosci, mozecie wierzyc lub nie :P
p
puca999
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 03 gru 2008, 18:43
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: puca999 »

[quote=""Sundecade""]-i przy tych samych obrotach sa roznice w predkosci, mozecie wierzyc lub nie :P[/quote]
Wytłumacz to fizycznie...... ^^ Napęd na koła przekazywany jest w każdym momencie MECHANICZNIE, więc obroty ZAWSZE będą proporcjonalne do prędkości i odwrotnie... ^^
Awatar użytkownika
666rad
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: http://zeitgeistmovie.com
Kontakt:

Post autor: 666rad »

[quote=""Sundecade""]
-i przy tych samych obrotach sa roznice w predkosci, mozecie wierzyc lub nie :P[/quote]

Obrazek

ps dzisiaj u mnie w mieście na stacji 98 jest w cenie 95 bo mają awarię pompy, to dopiero chwyt marketingowy
http://diablik.eu - Serwer Diablo 2 oparty na Diablik Mod v1.13c

Chcesz mieć w domu Amerykę głosuj na Korwina-Mikke :D
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Mnie ciągle na stacji nagabują na V-Power, że niby wszystko przepłucze, przepali i przeczyści. :rotfl: :rotfl: :banghead:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

i prawdopodobnie 98 usuwa klątwy.....
jezu co za pierdoły
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
ja mam prawie 130 oktanów i auto nie jedzie szybciej nie pali mniej i cudów też nie pokazuje.
Lanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej poleca się do nowoczesnych silników lub starych w których źle dobrano uszczelkę po planowaniu głowicy,co powoduje spalanie stukowe.
Masz w instrukcji 96 to lej 95, wlanie 98 nie zaszkodzi i nie pomoże.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wszystko się bierze z tego że ludzie lubią sobie wmawiać wszelkie rzeczy tak dla lepszego samopoczucia powodując efekt placebo...http://pl.wikipedia.org/wiki/Placebo :-D
w tym przypadku wystarczy powiedzenie "Im więcej tym lepiej" tyle że życie pokazuje że czasem "co za dużo to niezdrowo" i raczej w tym bym znalazł odpowiedź do rzekomo cudownej benzyny ulepszanej wraz z superdodatkami..anty coś tam powodującymi poprawę parametrów silnika i ogólnie twój silnik się odmłodnieje.....blablabla
Rzadko tankuje na polskich stacjach, wlewam ukraińską za 3,60 :D
jak już to nie w mojej okolicy bo tutaj drożej zazwyczaj o 40 groszy jest niż w większych miastach....
NIENAWIDZĘ a raczej wk..... mnie też sugerowanie paliw Verva i innych cudów (choć wiem że każą im to odgórnie tak samo jak powiększanie zestawu w barach McDonald's), sugerują ten towar który im nie schodzi, to że kosztuje więcej nie wspomnę, a o tym co się dzieje z benzyną po dłuższym czasie nie trzeba mówić. Tu jest opisane:
http://www.motofakty.pl/artykul/benzyna ... zgnic.html
nigdy tego nie biorę, bo po co przepłacać jeśli pali tyle samo?, efekt jest tylko w głowie jak sobie wmówimy że to działa.
Motor samochodu jest przystosowany do danej benzyny aby jeździł dobrze na 98 to trzeba by było go odpowiednio przystosować delikatnie zmienić zapłon itd...
Zresztą jakie mamy gwarancje że to co lejemy z napisem 95 jest faktycznie nie ochrzczone rozpuszczalnikami czy też wodą?
żadne.. :mrgreen:
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”