Płyn chłodzący

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Płyn chłodzący

Post autor: Kijus »

Panowie, czy do zbiorniczka płynu chłodzącego (wyrównawczego?) w komorze silnikowej, mogę dolać płyn: borygo nowy, czy muszę wlać tam G12. Być może jest to banalne (noob :agree: ) pytanie, ale poczytałem jakieś posty o płynie do chłodnicy i właśnie tam chyba niektórzy nalewali ten borygo NOWY. Czy płyn w chłodnicy i w tym zbiornczku są ze sobą wspólne??

pozdrawiam serdecznie
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Dolewa się zawsze takim jak jest silnik zalany, jeżeli jest to borygo to nie ma problemu jak inny to nie radze.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Ok, a co w sytuacji gdy:
- nie wiemy/nie pamiętamy co jest wlane
- podobno przy wymianie płynu chłodniczego i tak nie schodzi wszystko, więc gdy wlejemy coś nowego to może nie być to samo.
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

[quote="Kijus"]Ok, a co w sytuacji gdy:
- nie wiemy/nie pamiętamy co jest wlane
- podobno przy wymianie płynu chłodniczego i tak nie schodzi wszystko, więc gdy wlejemy coś nowego to może nie być to samo.[/quote]

ad1. Jak niewiemy to wymieniamy cały
ad2. Ale schodzi większość, bardzo niewielkie ilości starego płynu zostają więc problemu nie ma.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Dzięki Maniek i pozdrawiam :cool:
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
pawelec
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 22 lis 2008, 6:46

Post autor: pawelec »

Jeżeli chodzi o płyn, zawsze dolewamy wg koloru. Jeśli mamy różowy, dolewamy różowy. Tak samo robimy przy zielonym. W układzie chłodzenia znajduje się około 5,6l płynu. Podczas spuszczenia, zleci jakieś 3-3.5 litra więc zawsze spowodujemy mieszanie się starego z nowym.
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

No właśnie o to mi chodziło, że raczej jest to nie uniknione
pozdro
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
B
Buli fan VW
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:15

Post autor: Buli fan VW »

Ja miałem silnik zalany płynem G11. Z racji wymiany pompy wodnej i termostatu musiałem wymienić stary płyn. Ponieważ płyn G11 został wycofany polecanym przez VW, w pełni z nim mieszalnym płynem jest G12 plus.

Natomiast jeśli chcemy pozbyć się starego, nieznanego płynu możemy po spuszczeniu starego płynu zalać go wodą destylowaną. Woda rozcieńczy stary płyn i wypłucze go; potem po jej spuszczeniu można napełnić układ świeżym płynem. Proporcje płynu dobierzemy tak aby zapewnić jego odpowiednią odporność na zamarzanie (jeżeli to koncentrat).

Pozdrawiam
Der Volkswagen. Da weiss man, was man hat.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”