[6n] Zmiana tarcz hamulcowych na większe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""TOFIK_6n2""]
Do tych 25 mm potrzebuje tez chyba jarzma bo nie jest na tyle szeroki otwór:)[/quote]

[quote=""TOFIK_6n2""]A zaciski mam z golfa 1.8 GT pd 256x20[/quote]

[quote=""TOFIK_6n2""]Uwierz mi ze jesteś w błędzie bo mam 2 zaciski akurat w reku :) I wiem co mowie :)[/quote]

Ale mieszasz....
My piszemy o heblach z GTI gdzie występował zacisk LUCAS-a a nie Girling
Radzę prześledzić jeszcze raz dokładnie ETKE i zweryfikować swoje wiadomości
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Mam tez zaciski od polo 1.4 16V 6n mogę wieczorem po robic fotki z miarka sufmiarka. I piszemy tu ogolnie o hamulcach 256 nie tylko GTI :) I zaciski z golfa mam LUCASa nie Girlinga :) ETKA tak naprawdę to sie na ch.. nadaje :) W życiu tzreba kombinować i kompletować :P Nieraz sie spotkałem z tym ze w ecte bylo co innego niz w rzeczywistości :)

[quote=""Borek""]tu jeszcze jakiś inny wariant bo sworzeń jest zaciskany srubą, ale za to jest w tej samej linii co w 6n[/quote]

Takie zwrotnice sa w ibizach cordobach itp . Niby wystarczy tylko sforzen zmienić ale reki nie dam sobie uciac .
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

ja cały czas piszę o ori rozwiązaniach w 6N/6N2 GTI a nie jakiś przeszczepach śmiesznych :)
co do sworznia i jego przesunięcia w zwrotnicy z GTI już chyba wszystko jasne
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Konkluzja ostateczna. Mogę brać śmiało te zwrotnice z zaciskami od 6n2 1.4 16v i nie martwić się tym przesunięciem sworznia TAK :?:
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

TAK :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Odswiezamy.
Jako,ze potrzebuje piast 5*100,by nie wiercic w piascie.Zakupilem caly uklad hamulcowy z golfa 20jahre.Tam jest tarcza 288mm.Tyl wrzuce bez wiekszych problemow.Nie wiem co robic z przodem,bo zwrotnica ma jakby sworzen przesuniety do tylu.Ma ktos jakies pomysly??Jak to rozwiazac??Czy bede musial cos dodatkowo.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

można to ominąć jeśli da się zostawić zwrotnicę z 1.4 16V i piastę wraz z łożyskiem wstawić z XX jahre. jeśli liczba zębów na przegubie zewnętrznym jest identyczna - nie będziesz musiał ich zmieniać. no ale co z łożyskiem? trzeba dobrać łożysko po wymiarze, tak by jego zewnętrzna bieżnia miała 66MM a wewnętrzna 40MM. bo szerokość obu jest taka sama - 37MM
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Ewentualnie inna opcja zostawic sworznie,tylko je zamienic.Tylko,czy w polo na 100% sa sworznie lewe i prawe.Jak sa,wszystko powinno pasowac.Czy przegub z golfa vr6,a polo ma ta sa wysokosc/dlugosc?
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

przekopałem wszystkich producentów łożysk i takie jakie potrzebujesz nie jest produkowane. polo ma sworznie lewe i prawe, natomiast GTI ma je zamienione stronami. przegub z polo ma 30 zębów od strony wałka półosi. ten z VR6 również. średnica uszczelnienia w obu przypadkach jest taka sama 53MM. różnica polega na ilości zębów na zewnątrz - tam gdzie przegub wchodzi w piastę. polo ma ich 22, golf 36. wysokość przegubu raczej nie gra roli, gdyż jest on zabezpieczany "wewnątrz". układ kierowniczy to nie problem, bo możesz go sobie wyregulować na łączeniu końcówki z drązkiem - jeśli nie braknie gwintu. natomiast nie mam Ci jak sprawdzić czy zwrotnica z golfa ma mocowanie koncówki w osi z maglownicą z polo.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Nie mam zdjecia z zwrotnicy z gti,ale wydaje mi sie,ze bedzie dosc podobna do tej z vr6.Jesli bedzie tak samo nalezy tylko zamienic sworznie.Ewentualnie do zmiany jeszcze drazki na te z polo gti.
Zdjecie zwrotnicy z polo gti od strony przegubu wyjasnilo by pare rzeczy.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

zwrotnice 6N GTI AJV są takie same jak w 6N2 1.4 16V / 1.4 TDI / GTI:
lewa 6N0407255C
prawa 6N0407256C

6N z silnikiem 1.4 16V AFH miało dwa rozwiązania, przód tarcza 256MM + tył tarcza 226MM i zwrotnice jak powyżej, lub bęben z tyłu i przód 239MM. druga opcja Cie nie dotyczy. czyli tym samym obalamy mit o innych zwrotnicach w wersji GTI - jedyna różnica to zamieniony stronami sworzeń - domyślam się że na to dodatni wpływ przy nieco agresywniejszym stylu jazdy.
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

wg mnie najlepiej było by przełozyc przeguby tez z golfa bo na półoś napewno spasują, a piaste wcisnąc w zwrotnice gti o ile się da

[quote=""przem_polo""]
Zdjecie zwrotnicy z polo gti od strony przegubu wyjasnilo by pare rzeczy.[/quote]

Obrazek
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""PiterVR6""]PiterVR6[/quote]
Podziekowal.Piasta ze sworzniem jest taka sama w vr6,wiec wszystko powinno pasowac.
[quote=""PiterVR6""]wg mnie najlepiej było by przełozyc przeguby tez z golfa bo na półoś napewno spasują,[/quote]
To bedzie robione.
[quote=""PiterVR6""] a piaste wcisnąc w zwrotnice gti o ile się da[/quote]
Inne wymiary lozyska,chyba.Zreszta zwrotnica jest taka sama.
Powinno wszystko hulac.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Ja z innej beczki. Mam opcję nabycia bardzo tanio kompletu przednich hebli z Golfa Mk2/Mk3 256x20mm. Moje pytanie brzmi, czy spasują p&p, czy też muszę zwrotnice kombinować od AFH tudzież Ibizy??
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Nie zwrotnica moze byc problemem,a sama piasta.
Ja w niedlugim czasie chyba sprzedam swoj kompletny przod.Brak chetnych na cale auto.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”