[6n] Zmiana tarcz hamulcowych na większe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

[6n] Zmiana tarcz hamulcowych na większe

Post autor: Skfarek »

Chcę zmienić tarcze hamulcowe w mojej 6nce 1.3 ADX z 239 mm wentylowanych na 256 mm wentylowane z zaciskimi Lucasa pochodzące od 1.4 16V. Pytanie brzmi czy wystarczy zmienić same zaciski (potem tarcze i klocki) czy konieczna jest także zmiana jarzm i ewentualnie czegoś innego?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

Skfarek
Nie kombinuj!. Chcesz poprawić hamulce to kup dobre tarcze i klocki, standard do Twojego auta, taniej mniej roboty i będziesz zadowolony i bezpieczny.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Potrzebujesz zwrotnic z 1.4 16V lub 1.6 16V (GTI)
Oprócz tego jarzma z zaciskami (Lucasa)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dzięki turzol, czyli będę musiał jeszcze poszukać teili :(
ar1000 nie kombinuje - docelowo ma być pod maską 1.8 i ok 136 kucy (KR najprawdopodobniej) więc taka zmiana to rozsądek a nie fanaberia ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Skfarek""]Dzięki turzol, czyli będę musiał jeszcze poszukać teili :(
ar1000 nie kombinuje - docelowo ma być pod maską 1.8 i ok 136 kucy (KR najprawdopodobniej) więc taka zmiana to rozsądek a nie fanaberia ;)[/quote]

Jeżeli planujesz swap-a i jest do osiągnięcia tyle kucy ile piszesz to zmiana hamulcow to mus

Do wyboru masz 2 możliwości
1. zwrotnice z 1.4 16V (AFH) lub 1.6 16V (AJV) i tylko te pasują pod większe zaciski i jarzma. Po ten zacisk wsadzisz tarcze o średnicy 256x25mm . Dodam, że minimalny rozmiar felgi wynosi wtedy 14 cali

2. zwrotnice j.w. + zaciski i jarzma z Corrado G60 , wtedy wsadzisz tarcze 280x22mm. Min 15 cali felga

Mój setup na przód
Zwrotnice z 6N GTI
Obrazek

Zaciski i jarzma z Corrado G60 (Girling 54)
Obrazek

Na tył już mam przygotowany zestaw do zmiany bębnów na tarcze
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

14ki już mam, pozostanę przy opcji 256 mm przy wybebeszonym aucie myślę że wystarczy (dla 1.4 16V i Lucasa z tego co patrzyłem tarcza jest chyba węższa czyli 22 mm ale może się mylę), tak z ciekawości ile dałeś za zwrotnicę???
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

Ponad rok temu szukałem zwrotnicy do 6N 1.4 16V skończyło się na tym, że została sprowadzona z niemiec.. Koszt 600zł za samą zwrotnice, bez łożyska, bez niczego.. Chyba, że akurat miałem takie nietypowe zwrotnice w polówce (polo było sprowadzane z włoch)
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Skfarek""]14ki już mam, pozostanę przy opcji 256 mm przy wybebeszonym aucie myślę że wystarczy (dla 1.4 16V i Lucasa z tego co patrzyłem tarcza jest chyba węższa czyli 22 mm ale może się mylę), tak z ciekawości ile dałeś za zwrotnicę???[/quote]

256x20mm 1.4 16V
256x25mm 1.6 16V

Obie wchodzą pod zaciski Lucasa 54
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

okej dzięki - no to szukam mam nadzieję że uda się coś taniej zwrotnice znaleźć bo mi się 1200 zł nie uśmiecha :(
Dzwoniłem dzisiaj do gościa któy ma częśći używane do polo i wychodzi zacisk 40 zł sztuka, jarzmo 30 zł sztuka i zwrotnica 40 zł sztuka wszystko razy dwa czyli razem 220 zł :banana: :dance: czyli jest gut :spoko: teraz jeszcze łożyska, tarcze nacinane i klocuszki jakieś zacne :D
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

To odgrzebujemy kotleta :D
Chcę załozyć zwrotnice+zaciski od 1.4 16v pod tarcze 256mm. Mam już źródło tylko martwi mnie jedna rzecz. U mnie w seryjnych heblach 238mm otwór na sworzeń jest w jednej linii z linią którą wyznacza laga amora. W zwrotnicach które mogę kupić ten otwór jest lekko przesunięty w bok. Wstępnie wiem, że to jest kwestia tylko zamiany miejscami sworzni (prawy na lewą i lewy na prawą) wtedy koło idzie minimalnie do przodu w nadkolu i należy ustawiać geometrię pod wytyczne dla modeli 16v. Nie jest to ciut niefachowe i nie ma złego wpływu na działanie zawiechy?
Druga sprawa to grubość tarcz. Widzę że mozna założyć i 20 i 25mm. Te same zaciski łykaja 2 rózne rozmiary? Tarcza 25mm na pewno jest bardziej odporna na fadding, za to 20mm jest duzo tańsza
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Dotarczy 20 mm jest węższy zacisk i do tarczy 25 jest szerszy zacisk. Polo 6n 1.4 16V ma zwrotnice pod jarzma bez przesuniętego sforznia, ale dostac je graniczy z cudem. Mi sie udało. Moj zestaw. A zaciski mam z golfa 1.8 GT pd 256x20 http://img405.imageshack.us/img405/7902/dsc09626f.jpg Na wiosne wrzucam juz 280x22 i zaciski i jarzma z VR6 :)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2010, 10:34 przez TOFIK_6n2, łącznie zmieniany 1 raz.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Borek""]W zwrotnicach które mogę kupić ten otwór jest lekko przesunięty w bok.[/quote]

i tak ma być
w 6n 16V są 2 pozycje sworznia w zwrotnicy. Zwrotnice z 1.4 16V mają sworzeń na pozycji A, GTI na pozycji C. Nad otworem jest literka 'A' bądź 'C' - więc łatwo zidentyfikować.
Polecam lekturę oryginalnej serwisówki sekcja o zawieszeniu pojazdu

[quote=""Borek""]
Wstępnie wiem, że to jest kwestia tylko zamiany miejscami sworzni (prawy na lewą i lewy na prawą) wtedy koło idzie minimalnie do przodu w nadkolu i należy ustawiać geometrię pod wytyczne dla modeli 16v. Nie jest to ciut niefachowe i nie ma złego wpływu na działanie zawiechy?[/quote]

nie jest niefachowe jeżeli ustawisz kąty koła analogicznie do ustawień GTI.

[quote=""Borek""]
Druga sprawa to grubość tarcz. Widzę że mozna założyć i 20 i 25mm. Te same zaciski łykaja 2 rózne rozmiary? Tarcza 25mm na pewno jest bardziej odporna na fadding, za to 20mm jest duzo tańsza[/quote]

zacisk Lucas 56 łyka tarczę max grubości = 25mm, także możesz założyć zarówno 20 jak i 25mm - te drugie droższe ale trwalsze
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""TOFIK_6n2""]Dotarczy 20 mm jest węższy zacisk i do tarczy 25 jest szerszy zacisk. [/quote]

to jest informacja nieprawdziwa , zacisk jest taki sam
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""turzol""]także możesz założyć zarówno 20 jak i 25mm[/quote]

Do tych 25 mm potrzebuje tez chyba jarzma bo nie jest na tyle szeroki otwór:)

[quote=""turzol""]to jest informacja nieprawdziwa , zacisk jest taki sam[/quote]

Uwierz mi ze jesteś w błędzie bo mam 2 zaciski akurat w reku :) I wiem co mowie :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=966260686
tu jeszcze jakiś inny wariant bo sworzeń jest zaciskany srubą, ale za to jest w tej samej linii co w 6n
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”