2f czyli 'polóvweczka swena'. by matthew91 CRASH - str3

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

No niby powinno latać, ale pomimo tego myślałem nad jakimś kompresorkiem.
Jedyny problem w tym przypadku to koszty, słyszałem różne opinie, jedni mówią, że nie jest tak źle, inni gadają o kwotach w granicach 10k, a to już mnie trochę przerasta:P

Pożyjemy zobaczymy:P
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""matthew91""]No niby powinno latać, ale pomimo tego myślałem nad jakimś kompresorkiem.[/quote]

na "wyspach" najpopularniejszym modem do 1.4 16v są gaźniory motocyklowe, wychodzi dużo taniej niż kompresor :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

nawet jeżeli zostawić ten silnik w serii, to z osiągów będziesz mega zadowolony
Obrazek
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

[quote=""Skfarek""]na "wyspach" najpopularniejszym modem do 1.4 16v są gaźniory motocyklowe, wychodzi dużo taniej niż kompresor :)[/quote]

widziałem, widziałem, zajebista sprawa:D a jak to się przekłada na moc? znasz może orientacyjny koszt?:P

Wiem, że masa ma tu znaczenie, ale ogólnie patrząc 100km to nie jest jakaś potęga. Chociaż zawsze to dohc, inna praca silnika;) myślałem jeszcze nad ostrym wałkiem rozrządu... a planować można wiele, wszystko wyjdzie w praniu;P
Dodajecie mi motywacji;))) Już się nie mogę doczekać jak nowy motór będzie siedział:)
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

no silnik żwawy gratuluje jednostki
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

matthew91

co do mocy to czytałem że coś koło 120-125 ale większość aut miała inne mody (wydechy, kolektory itp.) :grin:

Mała masa to i 100 koni wystarczy patrz pierwszy Swift GTI. A lotusy Elise - niby tylko 136 kucy a przy masie 800 coś kilo fruwają :)

Gaźniki wyjmiesz za 100-250 zł, do tego trzeba by kolektor, uszczelki, musisz zmienić pompę paliwa, aparat zapłonowy, przydałoby się też do gaźników nowe uszczelki/dobrane dysze itp. Podejrzewam że w 700-1000 zł byś się zmieścił :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

Skfarek

Przy przekładce silnika, myślałem, żeby od razu zrobić wydech przelotowy (i tu od razu pytanie się kłania, kto, gdzie i za ile takie rzeczy robi) zakupić sport. kolektor i pompę paliwową (obecna i tak nie jest w najlepszym stanie), więc i tak sie liczyłem z tym. Ale tak jak mi mówisz, to kurcze jak bym się zmieścił w 1k, to byłbym zadowolony raczej;)
Tylko precyzując masz na myśli konkretnie gaźniki czy itb? Bo raczej o tym myślałem, ale z kim gadam, to każdy ma inne zdanie, szczególnie na temat ceny:P
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Gaźniki, itb lepsza sprawa (wydajniejsze) ale cena odpowiednio wyższa a poza tym trzeba by zewnętrznego kompa bo seryjny raczej nie ogarnie ich. Co do pompy to jak już zdecydujesz się na gaźniki to pamiętaj że ma być niskociśnieniowa taka co tylko przelewa paliwo, ja kupiłem taką:

http://www.re5pect.pl/pompa-paliwa-soli ... 5-psi.html

ale z tego co widzę cena poszła mocno w górę bo ja ją coś poniżej 200 zł brałem jakiś rok temu.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

hmmm, hmmm to widzę, że mimo wszystko trochę roboty jest, muszę sobie ogarnąć szczegółowo obydwa tematy i zobaczę, które jest sensowniejsze. Póki co trzeba się skupić na czasie teraźniejszym czyli swapie. Nawet, dobrze że jest tyle możliwości i alternatyw;)) Jest w czym wybierać:P Jeszcze głęboko będę myślał nad uturbieniem, ale to wszystko narazie tylko w planach;)

W każdym razie dzięki bardzo za podpowiedzi;)

Pozdr
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Pogadaj z memla nie wiem czy jeszcze do nas zagląda ale słuchy mnie doszły ze pakuje ten sam motor na gaźniorach w 86c na bank coś wie.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""matthew91""]Jeszcze głęboko będę myślał nad uturbieniem[/quote]

to już grubsza sprawa niż gaźniory - trzeba by kolektor wydechowy na zamówienie zrobić pod turbo :)
Swapior to dobry moment na dłubanie bo i tak masz już wszystko w kawałkach ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Powodzenia w swapie :good: sam też wkładam AFH ;) czeka Cie sporo zabawy z tym. Chcesz to na oryginalnej instalacji z AFH ogarnać?
Obrazek
Awatar użytkownika
matthew91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 228
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:40
Lokalizacja: P-Ń City
Kontakt:

Post autor: matthew91 »

[quote=""Czołg GT""] Pogadaj z memla nie wiem czy jeszcze do nas zagląda ale słuchy mnie doszły ze pakuje ten sam motor na gaźniorach w 86c na bank coś wie.[/quote]

Dzięki za podpowiedź, muszę w takim razie się odezwać, bo moja obecna wiedza jest średnia:P


[quote=""Skfarek""]to już grubsza sprawa niż gaźniory - trzeba by kolektor wydechowy na zamówienie zrobić pod turbo :)
Swapior to dobry moment na dłubanie bo i tak masz już wszystko w kawałkach ;)[/quote]

Wybiegam trochę w przyszłość, nie planuję takich poważnych zmian jak turbo od razu bo już wiem, że mnie na to nie stać, ale przy okazji swapa, chcę w miarę możliwości wszystko przygotować pod takie ewentualności. Jak się okaże, że z gaźniorami uda się zmieścić w 1k, to być może zrobię to w tym samym czasie, ale jeszcze wszystko muszę przemyśleć;)


[quote=""Fox""]czeka Cie sporo zabawy z tym. Chcesz to na oryginalnej instalacji z AFH ogarnać?[/quote]
Plan jest taki, żeby wszystko co się da, przerzucić na oryginałach od afh(oprócz, wydechu, kolektora etc), ale na dobrą sprawę wszystko się okaże w praniu;) A na jakim etapie jesteś ze swoim swapem? Może wiesz już zdecydowanie więcej ode mnie i chciałbyś mi coś podpowiedzieć:D?
my love\'s car, my lover\'s music.
http://www.mpicture.lens.ph

[size=12px]http]
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Mój AFH nie jest już tak na prawdę AFH bo zrobiło się z niego 1,6 16v z planem na turbo ;) Będziesz miał trochę zabawy z instalacją by to wszystko połączyć do licznika itp. Jak masz jakieś pytania to wal śmiało :piwo:
Obrazek
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Fox no to ładny plan, a co to za 1.6? Hybryda czy coś z GTika?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C2F”