[6n] szalejące obroty przy załączeniu odbiorników energii

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

[6n] szalejące obroty przy załączeniu odbiorników energii

Post autor: michal_za »

Witam

Od zakup auta Polo (6n / 999cm / 1997 / 124 tyś) borykam się z problemem opadających obrotów w wyniku których gaśnie silnik.
Mianowicie przy zimnym silniku auto pracuje dobrze przy próbie załączenie jakiegokolwiek źródła zasilania obroty podskakują do 1500 i opadają do normalnego poziomu, przy temp. silnika powyżej 70 C np. na światłach podczas trzymania nogi na hamulcu obroty spadają poniżej 500 i podskakują do 1800 albo silnik gaśnie.

Od stycznia zostały dokonane naprawy i problem nadal występuje.

Czy może któryś z forowiczów spotkał się z takim przypadkiem i/lub ma jakiś pomysł?

Naprawy:
Wymiana rozrządu z pompą wody
Czyszczenie przepustnicy i adaptacja (adaptacja robiona kilkanaście razy i bez zmian)
Wymiana kabli, świec, cewki, aparatu zapłonowego, ustawienie kąta zapłonu
Czyszczenie wtryskiwaczy (???)
Wymiana wszystkich filtrów i ojeju oraz inne rzeczy związane z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

w zasadzie zrobiłeś wszystko co można najprawdopodobniej uszkodzony silniczek krokowy i czeka cię wymiana przepustnicy
dobrze by było gdybyś miał możliwość przełożenia od kogoś na próbę
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Może jest jakiś forowicz z okolic trójmiasta, który posiada przepustnice i mógłby pożyczyć :piwo: na próbę?
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Sprawdź ładowanie,może mieć za mało prądu :scratch:
No i wężyki od podciśnienia(drożność i szczelność)
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

ładowanie i instalacja jest teoretycznie ok. Zostało sprawdzone przez mechanika.

Zapomniałem napisać że auto nie paliło na 3 cylinder usterka teoretycznie została usunięta.
Po oględzinach u innego mechanika okazało się, że znów nie pali na 3 cylinder.
Poza tym powietrze jest źle dawkowane do silnika.

Podejrzenie na ten czas pada na komputer.
Może ktoś ma komputer z imo albo wie jak pominąć imo, żebym mógł podłożyć inny komputer?
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Na tą chwilę zamówiłem przepustnice i komputer.
Zobaczymy jakie będą efekty, jak dostanę części i sprawdzę co było powodem dam znać.
O
Obelix
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2011, 17:08
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Obelix »

nie masz nieszczelnosci na kolektorze wydechowym? sprawdź sondę lambdę
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Sonda lambda jest ok, grzałka grzeje.
Nieszczelności raczej nie mam, cały wydech od początku do końca został wymieniony 3 tygodnie temu.

Przepustnica przyszła, wymieniona, czy zaadaptowana, czy nie dalej bez zmian. (przed adaptacją komputer zresetowany całą noc bez akku)

W sobote będzie komputer więc jego spróbuje zmienić.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 23:01 przez michal_za, łącznie zmieniany 1 raz.
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Mam komputer, po montażu, adaptacji imo, wykasowaniu błędów samochód z nowym odpala ale trzyma obroty silnika na poziomie około 2000 obr.
Przejechałem się kilka km silnik się rozgrzał i zaadaptowałem przepustnice, nic dalej trzyma obroty na poziomie około 2000.
Wymieniłem komputer na inny na szrocie i dalej ta sam opcja 2000 obr.
Oba komputery miały ten sam nr vw i boscha co w samochodzie.

Na starym komputerze obroty trzyma mniej więcej ok.

Czy ja coś źle zrobiłem? Bo wątpię żeby 2 komputery były tak samo uszkodzone.


Podejrzewałem jeszcze raz cewkę wn (firmy Myle nie wiem czy to dobre), ale dziś jak padło nie było żadnych problemów itp.
Tak sobie teraz siedzę, myślę i może to alternator nie nadrabia prądowo?
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Wymień silnik krokowy jest dużo tańszy niż cała przepustnica, poco masz całą kupować?? możesz mieć jeszcze walnięty potencjometr położenia przepustnicy ale i to można kupić nowe .
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Już kupiłem przepustnicę, wymieniłem i bez zmian.
Poza tym w tym modelu nie da się wymienić silnika krokowego i potencjometru, jest to jakby zespolone.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""michal_za""]Już kupiłem przepustnicę, wymieniłem i bez zmian.[/quote]
do sprawdzenia: czujnik temperatury, czy dobrze ustawiony jest zapłon, może z altkiem coś nie tak. sprawdź połączenia czy coś nie zaśniedziało.
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Czujnik temperatury jest ok w vagu widać zmiany temp. wraz z rozgrzewaniem się płynu.
Zapłon był ustawiony niecałe 2 tyg temu przy okazji wymiany całego aparatu zapłonowego.
W poniedziałek albo wtorek pojadę do gości od rozruszników i alternatorów, żeby zbadali go swoim fachowym okiem.
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Alternator sprawdzony, wymieniono regulator napięcia. Niestety BRAK ZMIAN jak szalał tak szaleje.
Zmieniłem jeszcze raz cewkę wn bo tamtej nie byłem pewny, również BRAK ZMIAN.

Już rące opadowywują przy tym.

Ma może jeszcze ktoś jakiś pomysł???

Jak można sprawdzić czy nie bierze lewego powietrza?
Czy posiada może, któryś z kolegów schemat całego układu podciśnienia.
m
michal_za
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 03 sty 2012, 20:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: michal_za »

Sprawdziłem i silnik nie łapie lewego powietrza...

Zna może ktoś warsztat z trójmiasta, który zajmuje się takimi przypadkami?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”