[6n]Wymiana paska wielorowkowego+zdjęcia zapieczony napinacz

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kacper1972
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:57

[6n]Wymiana paska wielorowkowego+zdjęcia zapieczony napinacz

Post autor: kacper1972 »

Witam,

Mam problem z wymianą paska wielorowkowego w Polo 19 sdi.
Teoretycznie jest to proste.
Zdejmujesz pasek odchylając kluczem 15 napinacz.
Obrazek to jest widok z dołu już po zdjęciu rolki, która jest na palcu

Obrazek
to jest rolka koszt około 40 PLN

Obrazek
tak wygląda to wszystko z góry, jak widać jest ciasno

Niestety czasami napinacz sie zapieka i co? Mam taki przypadek w swoim Polo 1,9 SDI 1997
Starałem się sam wymienić pasek, ale napinacz nie chce drgnąć, co powoduje że nie mogę go założyć na to koło na dole ze zdjęcia nr 3.

Mam prośbę czy ktoś wie jak ruszyć zaklinowany, zapieczony, napinacz bez zdejmowania pompy wody, alternatora, dużo z tym roboty a ja się na tym nie znam.
stukałem już w palec młotkiem, podpierałem na nim samochód i a ni drgnie, mechanik zażyczył sobie około 500 PLN, może ktoś z Lublina wie co i jak to zapłacę za pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Jako, że jesteś nowy to powinieneś zapoznać się z tematami - użyć opcji Szukaj a dopiero potem zadać pytanie w odpowiednim temacie, na które nie znalazłeś odpowiedzi !

Tu masz wszystkie odpowiedzi na Twój problem łącznie z foto napinacza (sprężyny napinającej)
Szukaj: napinacz AEF: search.php?keywords=napinacz+aef&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

wątpie żeby się "zapiekło" bo gdyby tak było to na starym pasku nie ciągneło by Ci lub ślizgało koło pasowe pompy wodnej lub alternetora. Poprostu gdy pasek sciagnales to sie zacieło. Polecam klucz 15 taki "fajkowy" z przedłużką zeby delikatnie poruszac tym napinaczem . Bo na samym kluczu nie bedziesz miał siły bo tam jest naprawde ciasno.

Ja to robię tak:
1.zakręcam rolkę
2. Zakładam klucz 15 + przedłużka pod kontem ok 90 stopni
3.Zakładam pasek na główne koło alternetor wspomaganie itd
4. Dzięki temu ze jest przedłużka 90C ciagne do siebie klucz i wsuwam pasek pod napinacz



PS. Według mnie wygodniej się to robi leżąc pod autem bo jest jakby wiecej miejsca :)
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Witam czy wymieniał ktoś rolkę napinacza w silniku benzynowym w polo ? Jutro odbieram rolkę i wjeżdżam do garażu i zastanawiam się czy wymiana rolki pójdzie bez problemu.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

tak samo sie pewnie wymienia jak w sdi sciagasz pasek odkrecasz rolke, zakrecasz nową rolke i zakladasz pasek. U mnie raz tak sie koleś męczył z paskiem wreszcie kolega mu powiedział jak go wsadzic a wiec bierzesz klucz płaski 15 nakladasz na srube a pozniej bierzesz klucz oczkowy i nakładasz na koniec tego płaskiego robiąc taka przedłuzke naciagasz napinacz i wslizgujesz pasek. Co do zapieczonego napinacza mozna nawalic WD ale nie po rolce tylko tam gdzie sruba wchodzi poczekac 20 min i ruszac moze sie rozrusza.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”