Mam problem z wymianą paska wielorowkowego w Polo 19 sdi.
Teoretycznie jest to proste.
Zdejmujesz pasek odchylając kluczem 15 napinacz.


to jest rolka koszt około 40 PLN

tak wygląda to wszystko z góry, jak widać jest ciasno
Niestety czasami napinacz sie zapieka i co? Mam taki przypadek w swoim Polo 1,9 SDI 1997
Starałem się sam wymienić pasek, ale napinacz nie chce drgnąć, co powoduje że nie mogę go założyć na to koło na dole ze zdjęcia nr 3.
Mam prośbę czy ktoś wie jak ruszyć zaklinowany, zapieczony, napinacz bez zdejmowania pompy wody, alternatora, dużo z tym roboty a ja się na tym nie znam.
stukałem już w palec młotkiem, podpierałem na nim samochód i a ni drgnie, mechanik zażyczył sobie około 500 PLN, może ktoś z Lublina wie co i jak to zapłacę za pomoc.
Pozdrawiam