[6n2] Problem z błędami po czyszczeniu świec

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

[6n2] Problem z błędami po czyszczeniu świec

Post autor: willeman »

witam, po wyczyszczeniu świec, coś złego zaczeło się dziać. po odpaleniu silnika, wskoczył na wyższe obroty, potem obroty spadły i silnik "zdechł", i tak kilka razy po odpaleniu, łapał obroty tak do 1000rpm, i spadał na 500... kilka razy i gasł. pojawiła się lampka CHECK (mrugała i potem cały czas świeciła), i dołączyła EPC, ale tylko na jakiś czas. po odczytaniu błędów OBDII wyszło P0300 Random/Multiple Cyliner Misfire Detected
P0301 Cylinder 1 Misfire
P0302 Cylinder 2 Misfire.
jeszcze za pierwszym razem wyskoczyl mi, że Cylinder 3 misfire razem z 1 cylindrem.
Wczesniej wychwycił jakiś jeszcze błąd ale już go nie pamiętam bo skasowałem.
i robił tak po nocce, jak go rano odpalałem.na zimnym... na ciepłym raczej jest ok.
jeszcze zanim to się zaczęło, przy jeździe, przyspieszaniu, jakby sie dławił (ok 2000rpm), ale tylko raz. i potem juz było ok.
czy kable do wymiany czy co? gdzieś wyczytalem, że co do EPC moze być jakaś rurka od serwa, że moze mieć jakiś przeciek "lewego" powietrza...
co myślicie?
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

czym czyściłeś świeca i czy sprawdzałeś szczelinomierzem odległosć
w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

Post autor: willeman »

najpierw, papierem sciernym, elektrode (NGK irrydium, R). ale wlasnie po tym sie zepsulo. dzisiaj jeszcze raz, ale juz troszke szczotka druciana, i zmierzyłem szczelinke, i do 1mm poprawiłem. i nadal to samo. ale po wyczyszczeniu papierem wyskoczył tezn z 1 i 3 cylindrem błąd. i jakiś trzeci ale nie pamiętam.
w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

Post autor: willeman »

witam, widze nikt nie chcial nic napisac wiecej. nie wazne, mam nadzieje , ze rozwiazalem problem swoj. i moze sie komus przyda wskazowka lub moze miec podobny. przegladajac jeszcze raz silnik, po zakupie nowych kabli i swiec, natknalem sie na dziurke w wezyku, na zdjeciu, w czerwonym zakresleniu.
Obrazek
i mam nadzieje ze to pomoze.
juz po uruchomieniu z rurka dlugopisa w srodku trzyma obroty, nie faluje. zobaczymy jutro rano. zycze sobie powodzenia. pozdrawiam
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Po pierwsze nie czyści się nigdy elementów które jaka jakiś kontakt z prądem papierem ściernym. jak już w wypadku świec tylko szczotka druciana, albo bardzo cienki pilniczek. Papier zostawia zawsze swoje "ziarenka".
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

willeman sorry ale nie rozumiem twojego postępowania
spier...oliłeś i ludziu mają szukać problemu
nikt nie wie co ty robisz
skoro życzysz sobie powodzenia to temat zamykam
Zablokowany

Wróć do „silnik”