[6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

[6N] "Tuning" 1,9 SDI poprzez zablokowanie EGR? :o

Post autor: DM91 »

Witajcie. Zaciekawił mnie filmik na youtube gościa z Polo Variant 1.9 SDI, który ma ok 12s do 100 km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=QZ-utZCL ... re=related

W komentarzach ludzie się go pytają jak to możliwe, w odpowiedziach dostają informacje o zatykaniu dziur/blokowaniu EGR.

Czy jest takie cos możliwe ? Jakie moga byc tego konsekwencje ?
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

woooooooow nieźle, ale spójrz na temp. silnik jest nie dogrzany. ciekawe o co kaman :|
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Moze dawal na zimnym ;)

EGR to zlo. Wymyslono to tylko po to, zeby ekolodzy sie nie czepiali. kolobambolo jak chcesz to mozemy zatkac EGR u Ciebie i zobaczymy czy dostaniesz +500HP.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

shao
ale zastanawiam się jak spalanie będzie i czy bede tworzyc chmury za soba :D ale chyba będzie trzeba sie z sakosiem umowic na pogaduszki :) jak dostane troche kucy to juz mi mysli o sprzedazy auta odlecą :D tylko dwóch rzeczy się boje - zwiększenia spalania i tego sinika nie dogrzanego coś tak mi się kojarzy że EGR chyba za to odpowiada, ale nie jestem mechaniorem nie znam się moge wam powiedzieć coś na temat projektowania zapór wodnych systemów wodociągowych czy odwodnień :D
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Nie wiem jak w Waszych sdi jest to zorganizowane, ale pewno jest po prostu z kolektora wydechowego puszczona rurka z zaworkiem do dolotu i tyle. Spaliny na pewno pomagaja dogrzac silnik. Mozna sprobowac na chwile, pojezdzisz, zobaczysz i jak bedzie klops to sie wroci do normala.
Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

Post autor: DM91 »

kolo z tego co wyczytałem mocy nie przybędzie ale bedzie dostawal wiecej powietrza i chętniej się wkręcał. Ale na zime lepiej nie ruszac bo i tak sie dlugo grzeje. Latem nie bedzie problemu :)
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

DM91
no po tym filmiku widać jak ładnie idzie 12 sekund w Variacie! to jest sukces :) można na wiosnę próbować :D u mnie jak kiedyś mierzyłem czas to był w granicach 17-18 ? coś w ten deseń :) 6N troche mniej ma bo ma troche mniej budy :D
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
DM91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 05 cze 2011, 9:35
Lokalizacja: GBY

Post autor: DM91 »

Teoretycznie powinna tez v-max wzrosnac. Ostatnio jechałem A1 to wyciagnalem licznikowe 175 (nawigacyjne 170) az zaczely iskry z wydechu isc bo sie sadza wypalała :D
Obrazek

Moje Białe Polo Classic ]viewtopic.php?f=91&t=35161[/url]
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

[quote=""DM91""]Teoretycznie powinna tez v-max wzrosnac. Ostatnio jechałem A1 to wyciagnalem licznikowe 175 (nawigacyjne 170) az zaczely iskry z wydechu isc bo sie sadza wypalała :D[/quote]

Ja w swoim AEF tez widziałem iskry przy 160 :grin:
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

ogarnijcie na allegro zaślepka EGR - jest tego mnóstwo ! z tego co Tony mi kiedyś mówił SDI maja potencjał jak na klekota ale bardzo dużo im się zabiera przez wydech i własnie przez EGR pewnie :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Bo zaslepienie EGR to nie jest jakas magiczna sztuczka, do ktorej potrzeba miec inzyniera magazyniera habilitowanego z mechaniki pojazdow kosmicznych...
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

shao
no to zaślep u siebie :D na razie szukam informacji - najwięcej znajdę u Łukasza, ale puki zimno musi silnik się dogrzewać :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ja chciałem u siebie, ale w benzynce ponoć nie ma sensu, tak mi łukasz powiedział
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

[quote=""kolo""]shao
no to zaślep u siebie :D na razie szukam informacji - najwięcej znajdę u Łukasza, ale puki zimno musi silnik się dogrzewać :)[/quote]

Jakbym mial to moze i bym se zaslepil...
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

ja mam EGR zablokowany w zwykłym D i na pewno silnik jest dogrzany, po około 5 km ma 90*C . przy padniętym zaworze EGR silnik dławił się własnymi spalinami .
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”