[86c2f] Remont VW Polo II Boulevard

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

[86c2f] Remont VW Polo II Boulevard

Post autor: Tholin85 »

:vinsent: Witam :vinsent:

Na początku chcę wszystkim podziękować za pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z Moim Polo :oki:

[size=99px]Model[/size]:
VW Polo II Boulevard rok 1993r
Przebieg 104000 km
silnik 86c2f<chyba z wtryskiem jednopunktowym.
pojemność: 1043 ccm
VIN: WVWZZZ80ZPPY14290
Obrazek

Historia
sprowadzony w 1995 jako składak przez starszego pana. Następnie w rękach znajomego przez 2 lata, gdzie miał zafundowany szlif głowicy i wymianę uszczelki.
Obecnie został scholowany do mnie, po 5 miesięcznym nieużytkowaniu z powodu grzania się.

Zauważyłem że nie załącza się wentylator,
niestety nie było oryginalnej części w sklepie - kupiłem zamiennik i zaczęło się załączać.
Przez co przestał się grzać.

Co zrobiłem:
1. Wymieniłem olej na 15w40 lotus mineralny i płyn chłodniczy.
2.Nowy akumulator
3.czujnik załączania wentylatora

Po przejechaniu 150km nie zauważalnym przybytku oleju ani ubytku płynu chłodzniczego.

OBJAWY:
1. Po przełączeniu stacyjki na I pozycje zapalają się wszystkie kontrolki a następnie:
-migają kontrolka oleju i cieczy chodzącej,
-po chwili miga kontrolka oleju,
-po odpaleniu kontrolki gasną, a silnik pracuje,

2. Po zatrzymaniu i po odczekaniu 10 min odkręcając zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej następuje sykniecie któremu towarzyszy wyciek chłodziwa.
Czy tak powinno być?

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. :hello:

http://www.autocentrum.pl/awc/youngtimer/

16>05>2012
w końcu trzeba spisać cele.

1. 2 komplety stalówek
2. półka tylna
3. radio oryginalne
4. lakiernik: maska, drzwi kierowcy, dach(polerka)
5 konserwacja podwozia
6. konserwacja komory silnika
7. SWAP 1.6 ABU
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 22:46 przez Tholin85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

wszystko w normie
tak ma być
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Witam
no to dziś jechałem pierwszy raz w deszczu:) i tankowałem do pełna co nie było dobrym posunięciem o tym za chwile.
Pomimo czasami wyłączających się świateł zepsuło się:

1. Zwarcie w instalacji gasną światła.
2. Spryskiwacz przedni nie działa jak pociągnę dźwignie spryskiwaczy do siebie(na szybko przełożyłem kabelki w pompce i teraz załącza mi się tylnia wycieraczka i przedni spryskiwacz)
3. Czasówka wycieraczek(największa strata) zadziałała 2 razy i koniec
3.a. Wycieraczki do wymiany
4. Wyciek benzyny po zakatowaniu do pełna 40,16 litra Pb95 zauważyłem po powrocie od kasy wyciek.
4.a. Jak mogło wejść tyle beny jak zbiornik z rezerwa według WKŁ VW polo "Pojemność zbiornika: 36 dm3, w tym 4 dm3 rezerwy "

Odp.2
na szybko przełożyłem kabelki w pompce i teraz załącza mi się tylnia wycieraczka i przedni spryskiwacz:)

Odp.4
Spuściłem 20l i przestało:( chyba cieknie przy wlocie do baku jest z boku a nie od góry

Pozdrawiam i czekam na pomysły

27.12.2011
No to minął 1k km Bolidem:

5. Zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, przy czym niema przybytku oleju.
Na razie dolałem 1,2l. Dziś doleje znowu,.

6. bąbli się w zbiorniczku płynu chłodzącego :(
gdzie można kupić głowicę?
oto filmik:(
http://speedy.sh/k8jFv/20111229-002.avi

29,12,2011
znalazłem taka informacje:)
"uszczelki marki Elring oraz Goetze- niby najlepsze"

czy można gdzieś kupić nową głowice? do polo
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Co do zbiornika to do pustego wlejesz 45litrów;) jak paliwo ucieka to pewnie gdzieś przegnity jest, musiał byś zobaczyć gdzie, najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na nowy lub używke w bdb stanie.
ubytek płynu chłodzącego to prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą płyn dostaje się do komory spalania i jest przepalany razem z mieszanką, nie musisz kupować nowej głowicy,trzeba bedzie zdjąc głowicę zobaczyć co jest grane.
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Witam

jeszcze tego nie naprawiłem brak czasu ciągle delegacje.
czy jest to silnik bezkolizyjny?

Pozdrawiam
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

jest kolizyjny, sprawdzono :)
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

rozbierając rozrząd trzeba uważać?
Awatar użytkownika
zbiq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 15 kwie 2009, 6:52
Lokalizacja: wawa

Post autor: zbiq »

uwazac i ...... nie wiem jak z rozrzadem bo nie ja zmienialem ..... kolege zapedzilem do tego :D
co do tankowania do pelna i cieknacego paliwa na beton to masz tak jak ja kiedys ....... dziurawa rurka laczaca bak z otworem wlewowym (zalalem do pelna i wylalo sie ok. 1,5 litra na ziemie) spawanie wystarczy na ten problem (ale trzeba samemu wyjac i wlozyc)
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
Awatar użytkownika
Grzesiek2507
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 309
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:21

Post autor: Grzesiek2507 »

[quote=""zbiq""]uwazac i ...... nie wiem jak z rozrzadem bo nie ja zmienialem ..... kolege zapedzilem do tego :D
co do tankowania do pelna i cieknacego paliwa na beton to masz tak jak ja kiedys ....... dziurawa rurka laczaca bak z otworem wlewowym (zalalem do pelna i wylalo sie ok. 1,5 litra na ziemie) spawanie wystarczy na ten problem (ale trzeba samemu wyjac i wlozyc)[/quote]

heh spawanie baku to juz taki maly hardcor... :crazy:
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 23:27 przez Grzesiek2507, łącznie zmieniany 1 raz.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

[quote=""Tholin85""]rozbierając rozrząd trzeba uważać?[/quote]
uważać przy składaniu trzeba, aby na znakach było. Przy ściąganiu to może mało istotne...
Bak da się pospawać, trzeba zalać go wodą, bynajmniej tak słyszałem :grin:
Sam wymieniłem na nowy i śpię spokojnie.
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

[quote=""Crazy""]jest kolizyjny, sprawdzono :)[/quote]

To znaczy kręcąc tłokami po zdjęciu paska rozrządu powyginam zawory?

Czy do zdjęciu głowicy trzeba olej spuszczać?

22:00
olej spuściłem.
płyn spuszczony.
co się dało to zalałem wd-40
jutro rozbieranie.
Jak odkręcić wtryskiwacz? w sensie calosc od głowicy?

PS
przypomnę cel naprawy wymian uszczelki , bierze płyn chłodniczy bąbli sie w zbiorniczku,

Czy dobrym pomysłem jest wymiana uszczelki głowicy. zmorzenie wszystkiego. przejechanie 1k km i sprawdzenie czy wszystko OK. i dopiero pasek i pompa?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Pytasz o 2f, a masz ustawiono 6n?
[quote=""Tholin85""]Jak odkręcić wtryskiwacz? w sensie calosc od głowicy?[/quote]
kolektor mocowany do głowicy na szpilkach, klucz 13 chyba (nowa uszczelka kolektora potrzebna będzie) teoretycznie nie musisz odkręcać kolektora, zdejmij samą przepustnicę aby nie przeszkadzała.
[quote=""Tholin85""]Czy dobrym pomysłem jest wymiana uszczelki głowicy[/quote]
aby nie mieszały się płyny jak najbardziej, jak masz stary pasek, to po ściągnięciu nadaje się jedynie do wywalenia, pompę jeszcze można oceniać, ale jak masz ori przebieg (w co wątpię) to pompa ma już lepsze czasy za sobą...
Zakładaj odrazu nowy pasek. Głowicę wypadało by splanować, dać do sprawdzenia zawory, uszczelniacze powymieniać, ale jak ci nie zależy i tniesz koszta to jedynie wymiana uszczelki głowicy, pasek, pompa, uszczelka kolektora wydechowego, uszczelki dekla zaworów. tak to w skrócie by wyglądało.
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

22: z groszami.

Doszedłem do śrub głowicy i dupa nie mam takiego klucza Torx? ale jak duży?

Przebieg jak najbardziej oryginalny:)
Nie chcę ciąć kosztów
ale:) poprzedni właściciel robił już raz głowice. i niestety mechanizator mu powiedział ze bardziej się splanować nie da.

Jemu poszła uszczelka bo czujnik temperatury od chodnicy poszedł.
A ja kopiłem auto w takim stanie.

Jak rozbiorę głowicę umieszczę zdjęcia i ocenicie co dalej:)

A 1k km testów dlatego ze robię to pierwszy raz.
Pasek wygląda na wymienialny(2 lata temu była głowica) popa raczej nie.

Pozdro
T
Tony
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:37
Lokalizacja: WF

Post autor: Tony »

silnik AAU taki z pewnsocia masz kod silnika
a rozmiar m12 wewnetrzny wielokątny
Ostatnio zmieniony 29 lut 2012, 20:25 przez Tony, łącznie zmieniany 1 raz.
V ZLOT   PKP  2010
VI ZLOT  PKP  2011:
I MIEJSCE W TURNIEJU PIŁKI NOZNEJ.GRUPA MAZOWIECKA

Grupa Mazowiecka -Stara gwardia
Smigałem: Polo 6n2 sdi , 6n2 gti ,Golfik 4 ,  9n 1.9TDI     
:  Audi A6 C6 3.2 Fsi .Audi Q7 4.2. Hyundai I 30 1.4
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

[quote=""Tony""]silnik AAU taki z pewnsocia masz kod silnika[/quote]
to jest pytanie czy odpowiedz?
dzięki jutro kupie:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”