[6N] Lakierowanie elementów po polerce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

[6N] Lakierowanie elementów po polerce

Post autor: sidewinder3 »

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem wypolerowania pokrywy zaworów i osłony kolektora wydechowego. Myślałem też o oddaniu do chromowania kolektora i stojana alternatora.
Nie jest to moja pierwsza polerka i wiem że po pewnym czasie ładny efekt szlag trafi. Stąd moje pytania:
Czy można polakierować pokrywę zaworów (bezbarwnie) i jak to wygląda z trwałością takiego zabezpieczenia (temperatura itp...)na aluminium?
Czy odkręcał ktoś kolektor wydechowy i jaka jes szansa że nie pourywam śrub i szpilek?
Jak to wygląda z trwałością chromu (tudzież innej powłoki galwanizerskiej) na elemencie żeliwnym jakim jest kolektor wydechowy?
Czy można galwanizować stojan alternatora bez wyciagania łożysk?
Inne sugestie też mile widziane :grin:
Awatar użytkownika
krzysiu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:01
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: krzysiu »

Kolektor odkręca się bez problemu. A co do lakierowania to polerka traci połysk :)
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="sidewinder3"]Jak to wygląda z trwałością chromu (tudzież innej powłoki galwanizerskiej) na elemencie żeliwnym jakim jest kolektor wydechowy?[/quote]
moim zdaniem niewrto niebendzie takiego efektu (jeśli wogle sie da na żeliwie :niewiem: :niewiem: :niewiem: )
lepiej chyba z nierdzewki jakoś fajną osłone na tłumik zrobić :grin:
[quote="sidewinder3"]Czy można galwanizować stojan alternatora bez wyciagania łożysk?[/quote]
też niewiem czy aluminium da sie galwanizować :niewiem: ale łożyska napewno trzeba bendzie wyciągnąć ;)
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

No właśnie tu jest pies pogrzebany. Widziałem gdzieś foty jakiegoś VW z pochromowanymi (chyba) wydechem, alternatorem i jeszcze kilkoma rzeczami i wyglądało to ciekawie, a na pewno lepiej niż fabrycznie. Co do aluminium to wiem że można poddać anodowaniu. Znalazłem 2 firmy (http://www.galwanizernia.radmor.com.pl/ , http://www.galmex.gda.pl/oferta.asp )którym mógłbym powierzyć to zadanie i tak się zastanawiam czy lepiej polerka aluminium, czy może poanodować wszystko na czarno?? Najchetniej oddałbym do chromowania wspomniany wcześniej kolektor wydechowy, ale wątpliwa wydaje mi się kwestia trwałości takiej powłoki

EDIT

Kontaktowałem się z kilkoma firmami zajmującymi sie tego typu usługami i:
po pierwsze - nikt nie chce podjąć się galwanizacji elementów samochodowych;
po drugie - powierzchnie do np. chromowania należy przygotować samodzielnie; w grę wchodzi piaskowanie (kolejne koszty) lub ręczne polerowanie; generalnie im gładszą powierzchnie uzyskamy tym ładniejsza będzie powłoka galwanizerska
po trzecie - technolodzy baaaardzo niechętnie rozmawiają o chromowaniu elementów takich jak kolektor wydechowy (żeliwo), obudowa alternatora (aluminium), pokrywa zaworów; chodzi tu zarówno o rodzaj materiału jak i ich pochodzenie
po czwarte - nakład finansowy na tego rodzaju upiększenia moze być dosyć znaczny (galwanizowanie elementu wielkości kolektora to okło 100 zł, do tego jeszcze piaskowanie...), a sam efekt nie do końca przewidywalny :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”