No właśnie tu jest pies pogrzebany. Widziałem gdzieś foty jakiegoś VW z pochromowanymi (chyba) wydechem, alternatorem i jeszcze kilkoma rzeczami i wyglądało to ciekawie, a na pewno lepiej niż fabrycznie. Co do aluminium to wiem że można poddać anodowaniu. Znalazłem 2 firmy (
http://www.galwanizernia.radmor.com.pl/ ,
http://www.galmex.gda.pl/oferta.asp )którym mógłbym powierzyć to zadanie i tak się zastanawiam czy lepiej polerka aluminium, czy może poanodować wszystko na czarno?? Najchetniej oddałbym do chromowania wspomniany wcześniej kolektor wydechowy, ale wątpliwa wydaje mi się kwestia trwałości takiej powłoki
EDIT
Kontaktowałem się z kilkoma firmami zajmującymi sie tego typu usługami i:
po pierwsze - nikt nie chce podjąć się galwanizacji elementów samochodowych;
po drugie - powierzchnie do np. chromowania należy przygotować samodzielnie; w grę wchodzi piaskowanie (kolejne koszty) lub ręczne polerowanie; generalnie im gładszą powierzchnie uzyskamy tym ładniejsza będzie powłoka galwanizerska
po trzecie - technolodzy baaaardzo niechętnie rozmawiają o chromowaniu elementów takich jak kolektor wydechowy (żeliwo), obudowa alternatora (aluminium), pokrywa zaworów; chodzi tu zarówno o rodzaj materiału jak i ich pochodzenie
po czwarte - nakład finansowy na tego rodzaju upiększenia moze być dosyć znaczny (galwanizowanie elementu wielkości kolektora to okło 100 zł, do tego jeszcze piaskowanie...), a sam efekt nie do końca przewidywalny
