[6n] Konserwacja Płyty podłogowej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie znam. Wolałbym sprawdzone firmy
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

Zasugerowałem się Twoją pracą konserwacji podłogi WhitePolo z tym, że ja podłogę wysmarowałem bitgunem(na wszystkie otwory tech nałożyłem bitguma w dodatku na łączenia blach w grodzi też). Wszystko ładnie pięknie ale nie spodziewałem się, że tak będzie śmierdzieć, już prawie 2 tyg i śmierdzi.

Po zdemontowaniu podłogi widziałem że w pierwszej grodzi pod siedzeniem kierowcy jeden otwór tech jest popękany i postanowiłem to jakoś zrobić. Pierwsza myśl to, że kawałek gumy albo plastiku w sadzę i silikonem przejadę i ok.będzie. No ale zasugerowałem się tym postem i bigosu sobie narobiłem. Nie wiem jak u Ciebie z tym boolem czy też tak śmierdzi ale bitguna nie polecam do środka.

W otwór tech wsadziłem zaślepkę plastikową od rury do zmywarki i pasuje jak z fabryki :) wcześniej oczywiście lekki nalot rudej wyczyściłem, odtłuściłem na to podkład bordowy (taki pod ręką tylko miałem) i na to bitguna. Teraz nie wiem czy zrywać tego bitguna, czy na tego bitguna nałożyć masę uszczelniającą na pędzel z bolla(ponoć ona nie śmierdzi to może by ten zapach zahamowała), czy jakimś podkładem pomalować? Może macie jakiś pomysł? Bo wieczorami zimno się robi a ja muszę z szybą otwartą lekko uchyloną jeździć. Z zamkniętą szybą to tak się można nawąchać, że raj dla ćpunów :)
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Boll też cuchnie , teraz mniej jak na początku ale wiecznie smierdzieć nie będzie . Nie wiem co ci poradzić rozkłądam ręce .
Może http://www.myjnia-targowek.pl/sanifikacja
k
kapecq
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2011, 23:00
Kontakt:

Post autor: kapecq »

ja podliczając koszta wolałem dać komuś do zrobienia bo sam kompresor to około 300zł + materiał 300-350zł.

Witam, Powiedzcie mi czy sa zakłady ktore taka konserwacje wykonaja ? Czy raczej ciezko i skoro material okolo 300-350 to ile moze kosztowac cala robocizna ? Pozdrawiam
6n - Czerwona po przejsciach
viewtopic.php?f=29&t=33467
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

WhitePolo już mniej śmierdzi ale codziennie wietrze kabinę. Ale chyba jeszcze tam gdzie smarowałem bitgunem dam na to masę poliuretanową klejąco-uszczelnijącą z bolla(na drugi raz będę wiedział, że tą masą od wewnętrzną stronę podłogi wysmarować a bitgunem zewnętrzną blachę). Na poniższym zdjęciu można zobaczyć jak ja to zrobiłem
Obrazek

Nie smarowałem całej podłogi, nie było na niej nalotów rdzy, miałem tylko w jednym otworze tech dziurę, ale profilaktycznie na resztę otworów też nałożyłem bitguma i na łączeniach blachy(podłogi) z ramą.

Zastanawiam się czy kupić maty bitumiczne czy same te filce założyć ze zdjęcia? Oczywiście 3tyg. temu jak pogoda była to filce wyprałem karcherem. Ty założyłeś te maty? Jak tak to jakie? Najzwyklejsze?

Nie będę ukrywał, że naklejając matę na podłogę poprawiłoby to estetykę podłogi, bo ten bitgum na kolorze samochodu wygląda jakby jakiś partacz to robił :)
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

Witam Panowie

Ten temat byl dosc dlugo walkowany przeze mnie. Doradzal dobrze Krzysiek. Jak czytaliscie to wiecie o co chodzi. Ja w koncu zebralem sie i to zrobilem bo dodatkowo robilem poprawki lakiernicze wiec wszystko za jednym zamachem. Po rozebraniu wnetrza auta okazalo sie ze 2 otwory byly juz calkowicie przezarte, trzymaly sie jedynie na jakims uszczelniaczu, a z kolejnymi trzema cos zaczynalo sie dziac. Wiec zostalo wyciete 5 otworow, wspawane kawalki blachy i od wewnatrz wszystkie te miejsca gdzie bylo wspawywane i dodatkowe kilka otworow zasmarowane masa uszczelniajaca Bolla. Od zewnatrz, okazalo sie ze wczesniej podloga byla dobrze konserwowana, wiec zostala dobrze umyta, osuszona, a nastepnie konserwacja bollem pod pistolem. Przed podlaczniem puszka byla podgrzewana i niczym nie bylo rozcienczane, bo spotkalem sie z opinia(nie na forum) ze czesto rozcienczaja te praparaty. Z mojego punktu widzenia wszystko jest ok i na dlugi czas wystarczy.

Jesli ma sie wiecej kasy mozna smialo robic tak jak poradzil Krzysiek.

W zyciu bym bitgumem nie robil wnetrza, czego efekty sam tu kolega opisuje. Calosc zlozylem, autko wysprzatane i nic nie czuc.

Moge wrzucic fotki jesli ktos by potrzebowal albo mial jakies pytania.

Pozdrawiam

P.S. Z tego co widze to maty bitumiczne juz masz i nie wiem jaki sens jest klasc na to kolejne. Filc jest ok. U mnie juz byly, tylko nie wiem czy tak bylo fabrycznie, docietw na ksztalt podlogi kawalki dilcu i dodatkowo z przodu wygluszenie filcowe pokryte guma i dopiero na to wykladzina. Maty bitumiczne dostaniesz na allegro za okolo 20 zl, filcowe rowniez.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

do wnętrza nikomu nie polecę środków na bazie bitgumu , pachnie nie za dobrze i może pękać. Noxudol ma linię środków bezzapachowych po wyschnięciu. Puszka 500ml kosztuje około 32zł.
Ja w zakładzie (z polecenia) za konserwację w Maździe płaciłem 400zł + 150zł przygotowanie podwozia w własnym zakresie.
Sądzę że nie mając pistoletu można to zrobić samemu mając najazd lub kanał do dyspozycji.
Niestety oddając komuś nigdy nie wiesz jak się przykładał.

a co do mat filcowych to pamiętaj że wilgoć jak złapie to zacznie gnić. a te za 20zł mają taki klej..że szkoda gadać.
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

Tak co do mat filcowych zgadzam sie jak zlapie wilgoc bedzie gnic i dodatkowy fatalny zapach i robota. Ja po konserwacji zalozylem wysuszone. Wiadomo jakas najmniejsza wilgoc zawsze bedzie, zwlaszcza o takiej porze roku. Zobaczymy, poki co jestem zadowolony. Czlowiek inaczej sie czuje jak sam cos przyaucie zrobi, tymbardziej jesli sa to poczatki.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

No to pocieszenie jak może bitgum jeszcze pękać. Zatem tam gdzie położyłem bitguma pokryje go masą uszczelniającą z boola, na drugi raz będę wiedział, żeby od wewnątrz tą masą konserwować a na zewnątrz: bitgunem, bollem itp.

Miałem zamiar takie maty kupić http://allegro.pl/boll-mata-wygluszajac ... 62982.html
(sama guma samo-przylepna). Ale jednak mnie przekonaliście i nie będę szalał. Tymi matami chciałem po prostu przykryć tego bitguma bo za estetycznie to nie wygląda, ale nie ma co szaleć i tak to będzie przykryte dywanem i nic nie będzie widać, jedynie w mojej świadomości to będzie. Widziałem w paru postach, że ludzie stosują te maty ale jednak sobie je odpuszczę a kasa zawsze na coś innego można przeznaczyć.

Oryginalne filce wyprałem(wylałem na nie wanisza i karcherem, oczywiście dobrze wysuszyłem). Też mam z przodu w jednym kawałku filc i na tym filcu jest gruba guma z emblematem VW, natomiast z tyłu jest sam filc taki jak na zdjęciu, które wcześniej umieściłem. Dodam jeszcze, że dziś czyściłem drugi raz dywan waniszem.

P.S. tak odnośnie tej wilgoci, to tak myślę, że fabrycznie umieszczali na blache filc a dopiero na niego gumę i te otwory technologiczne miały chyba pełnić m.in. funkcję wentylacji. Gdzieś czytałem, że każdy samochód jest umieszczany w wannie z wodą i farbą i podłączany jest prąd i ładunki elektrostatyczne przylegają do auta i niby się tak kolor daje albo cynkuje, już nie pamiętam o co to chodziło. Następnie przez te otwory wtryskiwany był wosk na podłogę i w późniejszych konserwacjach miały te otwory się przydać. Ale chyba też te otwory zostawili aby pełniły funkcję wentylacji. Także tak do końca nie wiem czy dobre jest zatykanie szczelnie tak tych otworów. Jakby nie było, byłem chyba pierwszą osobą, która ściągała całą podłogę wraz z wygłuszeniem i po 13 latach jeden otwór tech pęknięty i 1% rdzy, ale ten jeden procent to też tak nie do końca, bo w samochodzie była robiona blokada skrzyni i jak wiercili to nie posprzątali opiłków metalu i one były odpowiedzialne za nalot rudej w okolicy plastiku od nadmuchu.

Jeszcze jedno słowo :) jednak lepiej nie stosować tych mat przylepnych bo one przylegają do blachy co umożliwia jej przewiew. A tak to w lato mogę znowu podłogę zdjąć i przewietrzyć blachę:)
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

Stosowanie maty na mate wydaje mi sie bezsensu. Otwory moze i pelnily funkcje wentylacyjna ale sa tez zalazkiem rudej. Co do bitguma to osobiscie bym odradzal stosowanie wewnatrz jak i na zewnatrz. Robi sie twardy jak te maty bitumiczne kladzione na cieplo a z czasem peka i odpada. Jesli sie myle nich mnie inni poprawia. Jest duzo wiecej lepszych srodkow ktore mozna zastosowac a roznica nawet kilkunastu zlotych oplaci sie w przelozeniu na efekt koncowy.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Witam w związku z tym, że idzie zima mam pytanie czy taki komplet do konserwacji podwozia warto kupić? http://allegro.pl/zestaw-do-konserwacji ... 74594.html dodam że nie mam jakiś wżerów dziur itp po prostu mam eleganckie podwozie które chce zakonserwować. I tu moje pytanie czy to się nada.
Awatar użytkownika
Wojtas153
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 18 kwie 2011, 18:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wojtas153 »

[quote=""sidkoz""]Witam w związku z tym, że idzie zima mam pytanie czy taki komplet do konserwacji podwozia warto kupić? http://allegro.pl/zestaw-do-konserwacji ... 74594.html dodam że nie mam jakiś wżerów dziur itp po prostu mam eleganckie podwozie które chce zakonserwować. I tu moje pytanie czy to się nada.[/quote]
Ja tym samym środkiem będę konserwował, ale dopiero w przyszłym tygodniu więc jak coś mogę Ci zdać relacje, ale myślę że jak dobrze poszukasz to piszą o nich na innych forach. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”