Wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk. Zmiana- post

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

powiem ci że kolor był bardzo ciemny ale ciekło ładnie, szlamu nie było, a to ze względu że u Niemca jeździł na dobrym oleju i terminowo wymiana była.
KONI
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Edytowałem mój poprzedni post, zadałem w nim jeszcze parę pytań. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

[quote="jackwhiskey"]Na wolnych obrotach oznacza, że silnik jest po prostu włączony?[/quote]
Tak silnik ma poprostu chodzić.
Nic nie spuszczasz, lejesz płukanke do silnika, odpalasz chodzi 15min później spuszczasz ten syf, zmieniasz filtr oleju i zalewasz świeży olej 3,5 - 3,8 litra wchodzi chyba.
Ten filtr jest ok będzie pasował.
Filtr bym ci polecał ale ciężko go dostać firmy Simota nowej generacji z wkładem magnetycznym zatrzymuje więcej syfów opiłków.
KONI
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Używałeś tego preparatu? http://allegro.pl/item652218394_wynn_s_ ... u_hit.html

Pytanie do samego oczyszczania, czy wymianę prowadziłeś na gorącym silniku, po przejechaniu jakiegoś dystansu? Ile wlałeś tego specyfika do silnika?
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Tak dokładnie ten, silnik przed tą czynnością musisz dogrzać aż wentylator chłodnicy się załączy. wlewasz całą puszkę do silnika i odpalasz spowrotem.
KONI
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Dziękuje bardzo za pomoc. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

jak kupiłem auto to od właściciela sie dowiedziałem że go zalał lotosem 15w/40 :banghead:
ale przejechał na nim 1500km i olej był czysty
więc ja przy wymianie filtów płynów pasków itp
zalałem go castrolem 10w/40 (półsyntetyk) i jestem zadowolony :grin: zero wycieków :yahoo:
przebieg pewny ok 240tyś km
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Ja na następnej wymianie zalewam 5w40
KONI
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Dodaje, silnik nadal pracuje na Lotosie 15w40 parę ładnych miesięcy.
Gdzie znajduje się filtr oleju i czy jego wymiana będzie trudna z potrzebą skorzystania z tunelu?
m
marbino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 12 gru 2008, 9:51

Post autor: marbino86 »

ludzie co wy piszecie,w takich starych silnikach jakies płukania darujcie sobie to tylko bezsensowny wydatek to nie nowy HDI ,jak cztam to co piszecie to smiac mi sie chce, do auta w tym wieku i przebiegu to max wlac jakis 10w|40 a nie nawet 5w. obsluguje auta na codzien i wiem jak to wyglada poto sa oleje gestrze i o innej lepkosci czy temperaturze pracy by je lac w miare exploatacji myslicie ze wlejecie sobie do swojes polówki z przebiegiem 250,000 tys olej 5w40 i bedziecie sie chwalic tym jak wam to dobrze chodzi i ze to jest dobre ...smieszne
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

według producenta (książka serwisowa) olej do silnika np. AAU (montowany w polo 2f) to lato- 20W40 zima 10W40, więc nie przesadzajmy, zalać do silnika olej który jest połową jego wartości to trzeba być nadgorliwym :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”