Wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk. Zmiana- post

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk. Zmiana- post

Post autor: jackwhiskey »

Witam,

samochód ma 130kkm przebiegu, silnik w dobrym stanie, obecnie na mineralnym. Można wlać do niego mobilka 10w40? Czy to będzie korzystna zmiana?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 15:52 przez jackwhiskey, łącznie zmieniany 1 raz.
t
tolek102
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 328
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Trzcińsko Zdrój//Szczecin

Post autor: tolek102 »

jak był lany mineralny to raczej na półsyntetyka się nie powinno zmieniać moim zdaniem
a w to że 86c2f ma przebieg 130kkm to nie wierze ;]
Ortografia to moja bardzo słaba strona, więc wybaczcie mi wszystkie błędy :D
Obrazek
k
kamien
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamien »

[quote="jackwhiskey"]Czy to będzie korzystna zmiana?[/quote]
To bedzie niekorzystna zmiana... Nie zmienia sie oleju o wiekszej gestosci na taki o mniejszej bo mozna rozszczelnic motor i bedzie problem. Zostaw jak jest.
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Przebieg jest oryginalny. Słyszałem, że półsyntetyk jest lepszy od mineralnego, jeśli auto nie ma dużego przebiegu.

Teraz chciałbym omówić kwestię rozszczelnienia, jeśli po dodaniu półsyntetyka auto się rozszczelni, można to jakoś naprawić? Półsyntetyk przecież wymywa wszystkie brudy, nagary i inne zanieczyszczenia z silnika co jak mi się wydaje, jest korzystne dla silnika i zwiększa jego kulturę pracy.

Czekam na wasze odpowiedzi, pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Wlasnie wymycie wszelkich brudow moze spowodowac rozszczelnienie silnika. jedyna naprawa potem to uszczelnienie go na nowo. czyli wymiana wszelkich uszczelek. jesli po remoncie kapitalnym bys zalal polsyntetyk lub nawet pelen syntetyk to sie nic nie stanie. ale przejscie z mineralnego na olej lepszej klasy moze spowodowac zwiekszone wydatki.
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Jaki jest koszt wymiany takich uszczelek, i czy sprawnej wymiany może dokonać normalny serwis samochodowy?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w oleju półsyntetycznym to masz 70 % mineralnego a reszta to w większości przypadków olej hydrokrakowany a nie żaden syntetyk, także ja bym spokojnie spróbował
nie powinno się nic złego stać przy takim przebiegu o ile jest to prawda.
Ewentualnie dla pewności możesz zrobić płukankę silnika a dopiero po tym zabiegu wlać 10W40.
Zdania są tu podzielone, dla świętego spokoju może wlejesz to co zwykle.
Ryzyk-Fizyk :roulette:
poczytaj:
http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum, ... zlamu.aspx
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 12:50 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Jak wykonać płukanie silnika? Chciałbym jeszcze uzyskać odpowiedzi na pytanie z ostatniego wpisu. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

każdy kumaty mechanik to powinien zrobić trzeba też będzie wymienić pierścienie
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Będę wdzięczny, jak napiszecie ile mniej więcej kosztuje wymiana wszystkich uszczelek, płukanie silnika i inne w/w zabiegi. Pozdrawiam!

Co myślicie o zakupie tego oczyszczacza Link do aukcji zakupie nowego półsyntetyka mobila 10w40 i wymiany w serwisie?

-- Nie Cze 07, 2009 4:44 pm --

rat4 dzięki za podesłaną lekturę. Zamawiam LIQUI MOLY- oczyszczacz silnika i nowy filtr. Co do tej ostatniej rzeczy, czy ten będzie dobry m. in. jakość- LINK: http://allegro.pl/item633357490_filtr_o ... c_wro.html ?

Czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam!
q
qazsewq
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2009, 16:05

Post autor: qazsewq »

dobry olej
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

moim skromnym zdaniem zostaw silnik w spokoju i zalej minerał. A tak to coś Ci trzaśnie, buchnie i wybuchnie i co będzie ?:) po co się bawić w płukanie itd. Jak silnik dobrze jeździ na mineralnym to niech jeździ już tak do końca.

pozdrawiam.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Gdyby wszyscy tak podchodzili do życia, to świat stałby w miejscu. Bo po co wynajdować nowe technologie, przecież te są dobre. Temat rzeka, żeby nie zmierzał w złym kierunku nie poruszamy tego dalej.

A co do oleju, co myślicie o tym pomyśle- środek do czyszczenia silnika, nowy filtr i mobil półsyntetyk 10w40?
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Ja mam 250 tyś u siebie robiłem płukankę silnika i nic się nie rozszczelniło, samochód robił wrażenie że żwawiej idzie jeżdżę na Statoilu 10w40. Do płukania polecam ci właśnie preparaty Liqlymolly albo Wynn's - ja płukałem tym drugim wlewasz do ciepłego silnika preparat i odpalasz musi tak pochodzić 15 min na wolnych obrotach, pamiętaj aby nie jechać samochodem w tym czasie i nie dawać powyżej 2000 obr/min. Zastanawiam się przy następnej wymianie nad zalaniem 5w40.
KONI
j
jackwhiskey
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2009, 14:53

Post autor: jackwhiskey »

Podczas płukania dużo zanieczyszczeń zebrało się z silnika?
Na wolnych obrotach oznacza, że silnik jest po prostu włączony?
A co do samego płukania, spuszczasz najpierw trochę oleju a potem o tą samą wartość dolewasz środka do czyszczenia?
Opowiedz jak u ciebie wygląda ta operacja.
Filtr, do którego linka podałem wyżej, będzie pasował? Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”