[6n] czy padła sonda 1.0 AER ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote=""siwekk""]
BAZI więc, sam już nie wiem o co chodzi, przejechałem dokładnie 50km i znów pojechałem na tę samą stację + ten sam dystrybutor, zatankowałem do pełna i pierwszego odbicia, wynik 5,04L, co daje 10L/100km, śmieszne ale prawdziwe. Jako, że teraz sam już nie jestem pewien, znów odpiąłem sondę i znów po 50km zatankuję, wtedy podam ostateczny wynik spalania.[/quote]

Siwekk, nie dziw się skoro masz uszkodzoną sondę to normalne że łyka paliwa jak smok. Pozwól że wytłumaczę ci to w prosty sposób. Uszkodzona sonda daje cały czas niskie napięcie ok 0.2V do 0V wówczas ECU (komputer sterujący) "myśli" że w spalinach jest za dużo tlenu i wzbogaca mieszankę, sonda znów daje sygnał niski więc ECU znów wzbogaca i tak w kółko, gdy wzbogaci już tak dużo że więcej nie może wówczas rejestruje błąd o którym pisałem wcześniej, że wartość kontrolna sondy lambda jest przekroczona. Skutek, spalanie powyżej 10l/100km. Sonda w polówce jest to sonda jednoparametrowa (wąskopasmowa), to zwykły czujnik tlenu. Gdy tlenu w spalinach nie ma daje sygnał wysoki powyżej 0,5V (mieszanka bogata), gdy jest (mieszanka uboga) - niski poniżej 0,5V. Jeśli odepniesz sondę, ECU podstawia sygnał uśredniony 0,45V i wchodzi w tryb awaryjny, o tym też już pisałem.
Awatar użytkownika
siwekk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 22 cze 2010, 22:43
Lokalizacja: Ruda śląska

Post autor: siwekk »

Witam po dłuższej przerwie, jednak coś nie halo z tą moją sondą, z tym spalaniem to też coś mnie moja poli oszukała, także nie ma opcji by mi spaliła 5L/100km. Panowie wreszcie kupiłem kabel vag kkl usb i mam odczyty z vwtool bo w vag-com 4.9 nie bardzo wiem gdzie uruchomić jakiś wykres sondy lambda ze wskazaniami napięć, powyżej kanało 7 piszę że dostęp zabroniony więc nie wiem czy to wina kabla czy softu czy też tak ma być, ale wracając do wskazań czy możecie zerknąć na te wykresy i określić czy tak ma być czy też jest walnięta ta sonda:
odczyt z podłączoną sondą
http://img194.imageshack.us/img194/3347/odczyt1.jpg

odczyt z wyłączoną sondą
http://img844.imageshack.us/img844/9223/odczyt2.jpg

odczyt z włączoną sondą ale w mojej drugiej poli z silnikiem, 1,3 ADX
http://img713.imageshack.us/img713/9761/odczyt3.jpg
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Widze ze naprawde na prawdziwym dystansie mierzycie spalanie. Co to 55km czy 50 km. Przejedz z 300, zeby miec miarodajny wynik, swoja droga to pistolet roznie odbija. Jesli jezdzisz na niewielkich odcinkach to moze Ci tyle palic, najprosciej jest wziasc miernik, wpiac sie w czarny przewod, i mierz napiecie miedzy czarnym przewodem a masa samochodu. Jest to chyba najbardziej miarodajny wynik. I chyba najprostsze najlepiej wziasc miernik analogowy (wskazowkowy), malo kto jeszcze takie ma.
Byl u mnie kiedys gosciu z audi 80 2.0, palila mu strasznie bo podobno ponad 13-15 litrow. O dziwo sonda byla dobra (mierzona miernikiem), nie udalo sie podpiac pod kompa z niewiadomych przyczyn. Sprawdzic mozna jeszcze czujnik temperatury cieczy chlodzacej, a co i jak to znajdziesz na forum.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
S
Sako11
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 719
Rejestracja: 16 paź 2009, 11:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sako11 »

Sorry że tak długo ale nie było czasu dla potomnych spalanie spadło znacznie wyszło na chwile obecną 8.6 L na oponach 195/45R15 przód i tył 195/50R15
Było POLO 6N 1.0 1997r Yellow Bahama

JEST COŚ CO NIGDY NIE UMIERA TO MIŁOŚĆ DO VOLKSWAGENA!!!!!!!!!!!!!

Byłe Moje Polo >>> viewtopic.php?f=29&t=23723
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Witam i podpinam się z prośbą czy ktoś mógłby z tego wykresu mi powiedzieć czy sonda jest sprawna?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote=""bialas313""]Witam i podpinam się z prośbą czy ktoś mógłby z tego wykresu mi powiedzieć czy sonda jest sprawna?[/quote]

Ajajaj, kolego takie pomiary można sobie wsadzić hm hm. Po pierwsze widzę u ciebie temp. silnika 19*C silnik pracuje na bogatej mieszance (ssanie) i sonda trzyma stały wysoki poziom napięcia 0,81V czyli bogato. Po drugie sonda potrzebuje chwilę żeby się zagrzać od spalin, trwa to ok 1-2min. od uruchomienia silnika. Prawidłowa temperatura pracy sondy to ok 800*C wówczas jej sprawność (szybkość i dokładność pomiaru) osiąga nominalne wartości. Można oszacować że sonda jest sprawna, zdechła sonda daje niski sygnał napięcia lub leży całkiem na 0V u ciebie zdaje się pracować dobrze. Dla uwiarygodnienia rozgrzej silnik i obserwuj zółty wykres. Przy prawidłowej pracy ma się ciągle zmieniać od 0V do 0,8-0,9V w przybliżeniu sinusoidalnie, generalnie ma wyglądać jak wijący się wąż :). Następnie depnij w gaz do podłogi i odpuść, w tym czasie sonda powinna zwrócić sygnał wysoki 0,8V-0,9V przy gazie wciśniętym (miesznanka bogata) i sygnał niski 0V-0,1V przy odpuszczonym (mieszanka uboga) gdy silnik schodzi z obrotów.
Jaśniej się nie da.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""pyc""][quote=""bialas313""]Witam i podpinam się z prośbą czy ktoś mógłby z tego wykresu mi powiedzieć czy sonda jest sprawna?[/quote]

Ajajaj, kolego takie pomiary można sobie wsadzić hm hm. Po pierwsze widzę u ciebie temp. silnika 19*C silnik pracuje na bogatej mieszance (ssanie) i sonda trzyma stały wysoki poziom napięcia 0,81V czyli bogato. Po drugie sonda potrzebuje chwilę żeby się zagrzać od spalin, trwa to ok 1-2min. od uruchomienia silnika. Prawidłowa temperatura pracy sondy to ok 800*C wówczas jej sprawność (szybkość i dokładność pomiaru) osiąga nominalne wartości. Można oszacować że sonda jest sprawna, zdechła sonda daje niski sygnał napięcia lub leży całkiem na 0V u ciebie zdaje się pracować dobrze. Dla uwiarygodnienia rozgrzej silnik i obserwuj zółty wykres. Przy prawidłowej pracy ma się ciągle zmieniać od 0V do 0,8-0,9V w przybliżeniu sinusoidalnie, generalnie ma wyglądać jak wijący się wąż :). Następnie depnij w gaz do podłogi i odpuść, w tym czasie sonda powinna zwrócić sygnał wysoki 0,8V-0,9V przy gazie wciśniętym (miesznanka bogata) i sygnał niski 0V-0,1V przy odpuszczonym (mieszanka uboga) gdy silnik schodzi z obrotów.
Jaśniej się nie da.
Pozdrawiam.[/quote]

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź i szczegółową instrukcję;) rozumiem o co Ci chodzi, ale u mnie jest taki myk(rozkminaliśmy to już kiedyś z rat4) a mianowicie gdy odczytuje blok pomiarowy 001 gdzie jest temp silnika jest ok, ale gdy jednocześnie daje go na blok 002 gdzie jest temp. powietrza to te dwie wartości mi się zamieniają. To znaczy że temp. silnika u mnie to odwrotnie jak u innych i wynosiła podczas scope 87c i samochód był rozgrzany. Czyli rozumiem, że gdy wciskam gaz i obroty rosną to napięcie sondy w górę tak? u mnie jest na stałym napięciu cały czas ok 0,81v a gdy wciskam gaz maleje napięcie. ale jeszcze dziś spprawdzę po dłuższej trasie na dobrze wygrzanym silniku. pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

mam poprawione skany, ten ze startem zimnego silnika i po przejechaniu ok 7km
Obrazek

a ten po krótkim postoju na kawkę i przejechane ok 15 i postój na screena
Obrazek

wydaję się dobrze, ale może ktoś bardziej ogarnięty w temacie widzi coś innego? U niektórych widziałem taką bardziej regularną sinusoide ale może tylko przeżywam za bardzo :scratch:
Obrazek
Obrazek
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote=""bialas313""]
wydaję się dobrze, ale może ktoś bardziej ogarnięty w temacie widzi coś innego? U niektórych widziałem taką bardziej regularną sinusoide ale może tylko przeżywam za bardzo :scratch:[/quote]

Jedna bardzo istotna uwaga. Jeśli chcesz bardziej regularny przebieg napięcia na sondzie to wyłącz bloki pomiarowe 002 i 003 a zostaw tylko 001 (tam gdzie jest m.in. napięcie na sondzie). Czyli wejdź w measurements i kliknij tylko pierwszą górną linijkę blok 001 pozostałych dwóch nie włączaj i daj wtedy scope. Po prostu mając wszystkie włączone bloki przesyłasz dużo informacji i vag nie nadąża próbkować sygnału z odpowiednią dokładnością dlatego przez większą ilość czasu masz stały wysoki poziom napięcia na sondzie. Daj znać czy wówczas przebieg jest bardziej "regularny".
Generalnie sondę masz sprawną. Co do zamiany bloków faktycznie dziwna sprawa, pierwszy raz z tym się spotykam.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""pyc""][quote=""bialas313""]
wydaję się dobrze, ale może ktoś bardziej ogarnięty w temacie widzi coś innego? U niektórych widziałem taką bardziej regularną sinusoide ale może tylko przeżywam za bardzo :scratch:[/quote]

Jedna bardzo istotna uwaga. Jeśli chcesz bardziej regularny przebieg napięcia na sondzie to wyłącz bloki pomiarowe 002 i 003 a zostaw tylko 001 (tam gdzie jest m.in. napięcie na sondzie). Czyli wejdź w measurements i kliknij tylko pierwszą górną linijkę blok 001 pozostałych dwóch nie włączaj i daj wtedy scope. Po prostu mając wszystkie włączone bloki przesyłasz dużo informacji i vag nie nadąża próbkować sygnału z odpowiednią dokładnością dlatego przez większą ilość czasu masz stały wysoki poziom napięcia na sondzie. Daj znać czy wówczas przebieg jest bardziej "regularny".
Generalnie sondę masz sprawną. Co do zamiany bloków faktycznie dziwna sprawa, pierwszy raz z tym się spotykam.
Pozdrawiam.[/quote]
WIELKIE DZIĘKI, SUPER TŁUMACZYSZ I BARDZO POMOGŁEŚ :thumbsup:
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”