[H] Civic 6gen EJ9 D16Z6+ / B16A soon

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

w planach miałem zakup civica 6 gen z silniczkiem 1.6 vti :) ale wyszło, że zostałem posiadaczem Polówki. Akurat ta wersja Hani 3 drzwiowa jak i coupe są po prostu idealne do różnego rodzaju modyfikacji . Powodzenia w dalszych modyfikacjach ;)
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Lozek ja pisałem że możesz wpaść na spota :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Lozek nie myślałeś żeby nie odciążać koła zamachowego a wręcz przeciwnie dociążyć go jakieś 200-300 gram sprzęgłem i dociskiem wzmacnianym
bo 200km fajnie ale moment spada ci strasznie i gubisz elastyczność
mapa paliwowa będzie zryta zapewne i afr będzie ciężko na opcji
wiesz dlaczego pytałem bo kazdy pisze że odchudzone koło ale tak naprawdę nikt nie pisze z ilu na ile lub chociaż procentowo co ma duży wpływ na kolejne mody
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""vwkas18""]Lozek nie myślałeś żeby nie odciążać koła zamachowego a wręcz przeciwnie dociążyć go jakieś 200-300 gram sprzęgłem i dociskiem wzmacnianym
bo 200km fajnie ale moment spada ci strasznie i gubisz elastyczność
mapa paliwowa będzie zryta zapewne i afr będzie ciężko na opcji
wiesz dlaczego pytałem bo kazdy pisze że odchudzone koło ale tak naprawdę nikt nie pisze z ilu na ile lub chociaż procentowo co ma duży wpływ na kolejne mody[/quote]


A od kiedy to koło zamachowe wpływa na AFR i ogólnie mapę paliwową? Przecież dawki paliwa są zależne od obrotów i otwarcia przepustnicy (czyli od tego ile powietrze wpływa do komory spalania), koło zamachowe nic nie zmienia.... Poza tym komputer będzie strojony tak jak i ten był więc mapa będzie idealna pod setup, który złożę ;)

Elastyczność spada? Ja bym powiedział, że elastyczność wzrasta i to zdecydowanie, reakcja na gaz jest sto razy lepsza. Wybacz, ale muszę to powiedzieć - mówisz jakbyś nigdy nie miał styczności z lekkim kołem zamachowy. :) Jeździłem na poprzednim silniku na seryjnym kole i na odchudzonym i uwierz, że różnica jest widoczna jak dla mnie TYLKO NA PLUS. Na zlocie łapałem się z lżejszymi autami, z takim samym setupem silnikowym tyle, że bez odchudzonego koła zamachowego i wygrywałem dość znacząco.

Ostatnio łapałem się z kumplem który ma ten sam silnik tyle, że doprężony i ma 151KM i 170NM (gdzie ja mam max 145 koni i ze 155-160NM). Ja mam lekki zamach i szliśmy równo (ruszyliśmy identycznie więc nie można tu mówić że wynik był taki bo ktos lepiej/gorzej ruszył)

Odchudzenie koła to po prostu ileśtam setek gram mniej w układzie co się przekłada na szybsze wkręcanie się na obroty (mniejsze opory) a co za tym idzie szybsze osiąganie wyższych wartości KM i NM. To tak samo jak wrzucić lekkie korby czy lekki wał - zejście z masy części wirujących.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zejscie z mas wirujących... ciakwe masz teorie odchudzenie koła zamachowego powoduje utratę Nm mój kolego z forum
niestety wiedzę trzeba uzupełnić
waga ma duże znaczenie :grin: podobnie jak wytrzymałość
lżejsze szybciej się kręci ale wcale nie dłużej :grin: co za tym idzie moment obrotowy spada
jakbyś nie wiedział to głównie odchudza się koła po to aby uzyskać KM ale dociąża się przez zastąpienia orginalnych tarcz i docisków sprzęgła wzmacnianymi -Spiekami itp
zadaj sobie pytanie czemu TDi z dwumasą ma więcen Nm niż ten z jedno
każda zmiana powoduje konsekwencje na plus albo minus
a tak nawiasem mam czytnik AFR Innovate więc trochę mam pojęcia co pisze ;)
masz czujnik położenia wału i czujnik stukowy?
jeżdzisz obecnie na 15 ale załuż sobie 13" będziesz szybciej osiągał prędkość i lepszy start ale później będzie brak i lichość
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""vwkas18""]zejscie z mas wirujących... ciakwe masz teorie odchudzenie koła zamachowego powoduje utratę Nm mój kolego z forum
niestety wiedzę trzeba uzupełnić
waga ma duże znaczenie :grin: podobnie jak wytrzymałość
lżejsze szybciej się kręci ale wcale nie dłużej :grin: co za tym idzie moment obrotowy spada
jakbyś nie wiedział to głównie odchudza się koła po to aby uzyskać KM ale dociąża się przez zastąpienia orginalnych tarcz i docisków sprzęgła wzmacnianymi -Spiekami itp
zadaj sobie pytanie czemu TDi z dwumasą ma więcen Nm niż ten z jedno
każda zmiana powoduje konsekwencje na plus albo minus
a tak nawiasem mam czytnik AFR Innovate więc trochę mam pojęcia co pisze ;)
masz czujnik położenia wału i czujnik stukowy?
jeżdzisz obecnie na 15 ale załuż sobie 13" będziesz szybciej osiągał prędkość i lepszy start ale później będzie brak i lichość[/quote]

Czujnik położenia wału mam, Czujnika stukowego nie mam ( w B16A już będzie )
co do różnicy między 13" a 15" to ją doskonale znam bo przez rok jeździłem na 13" :)

Możesz sobie mieć AFR Innovate ale nadal uważam, że AFR się totalnie nie zmienia po ingerencji w koło zamachowe BO NIBY CZEMU? potrafisz to logicznie uzasadnić? Ja uważam, że uzasadnienie nie istnieje

Lżejsze kręci się sporo krócej - to fakt, ale problemu nie ma jak ciągle operujemy gazem. Zamiast czasem zdjąć noge z gazu to go odpuszczamy troche i jest ok, gdy znowu dodamy sporo gazu to reakcja będzie szybsza i gwałtowniejsza niż z seryjnym zamachem.
Dociążając zamach zyskujemy vmax (ograniczeniem są tylko przełożenia), tracimy na przyspieszeniu. To tak ja właśnie jest z kołami. Mnie nie interesuje zbytnio co jest powyżej 120km/h gdy jadę po szybkim torze. Nie potrzebuje osiągać zawrotnych prędkości, potrzebuje szybkiego przyspieszania.

Dodatkowo to co mówię wspieram praktyką, bo nie raz coś POWINNO być tak a nie inaczej a realia szybko ściągają na ziemię :) Internet jest pełen śmieci, kłamstw i mitów. Nie raz już mierzyłem się z wieloma osobami gdzie różnicą był tylko lekki zamach no i wiadomo koła ( nie raz mieli lżejsze ode mnie) i co? wygrana dla mnie.

tutaj dowód - nie weszła mi 2, dostawałem około 1,5 długości a i tak objechałem kanarkową (żółtą) honde civic kumpla o około pół długości. Setup ten sam jedynie ja mam lekki zamach on nie no i on ma lżejsze koła.
http://vimeo.com/24090311

Sorry, ale nie wmówisz mi, że cięższe jest lepsze, bo nie jest. Co mnie obchodzi pare NM dzięki dwumasie w VW skoro to wcale nie oznacza, że auto jest szybsze. Może mieć i 15, 30 NM wiecej ale skoro wolniej je osiąga to na cholere mi to?
Tak jak porównamy nie jedno BMW czy cokolwiek innego, co ma większą pojemność ode mnie czyli duuuużo wiecej NM i zazwyczaj KM, ma seryjny ciężki zamach itd a dostaje baty od początku do końca.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

a korekty zapłonu nie trzeba robić??
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""vwkas18""]a korekty zapłonu nie trzeba robić??[/quote]

Nie pytaj - po prostu powiedz w końcu czemu tak myslisz? Czy od koła zamachowego zależy zapłon, dawka paliwa czy cokolwiek? Czy zmiana koła zmienia cokolwiek? No nie bo niby jak !? Koło jest na stałe połączone z wałem itd.

Jak pisałem - przecież dawka paliwa jest ustalana przez komp - jest zależna od obrotów i ilości powietrza wpadającego przez przepustnice czyli zależna od kąta otwarcia przepustnicy.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Lozek to widać że stylistyka idzie ci nieco lepiej od mechaniki
kupa roboty przed tobą,nie myślałeś aby wstawić klatkę?? dla bezpieczeństwa przy wywrotce ewentualnie
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""vwkas18""]Lozek to widać że stylistyka idzie ci nieco lepiej od mechaniki
kupa roboty przed tobą,nie myślałeś aby wstawić klatkę?? dla bezpieczeństwa przy wywrotce ewentualnie[/quote]

Przestań !
Kolejny raz mi zarzucasz coś. Mogę o Tobie mówić to samo, że totalnie nie wiesz o czym mówisz, bo....

Twierdzisz coś a potem nie umiesz tego wytłumaczyć logicznie tylko się bronisz odbijaniem piłeczki w moją stronę słowami "to widać że stylistyka idzie ci nieco lepiej od mechaniki"

Zacząłeś temat to go skończ, jestem gotowy do dyskusji. Wybieram argumenty, tłumacze a Ty nie wnosisz nic a ja tak bardzo chce usłyszeć Twoją teorię.


Klatki nie będzie, bo to auto ma być również na codzień.
Awatar użytkownika
kubis
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 30 wrz 2011, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubis »

Lozek
Zajrzyj czasem w wiadomosci prywatne :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

wyłącz capslock'a bo na forum się nie krzyczy
widać posta można napisać posta o 13 zanim się przeczyta PW wysłane o 9 rano tego samego dnia
[quote=""kubis""]
Zajrzyj czasem w wiadomosci prywatne :)
[/quote] czasem cieżko
"w takim razie przy odchudzaniu nie spadły ci delikatnie obroty biegu jałowego??"
choćby 4 cylindrowe silniki mają to do siebie że odchudzone koła obniżają prędkość obrotową a dociązane podwyższają prędkość obrotową biegu jałowego
teoria a praktyka to nie koniecznie to samo :bye:
a odbijanie piłeczki zmusza do myślenia
wiedza kosztuje :grin:
dobra nie będę wchodził dalej w dyskusje
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

Idzie zima, miało nie być modów do wiosny, tylko zbieranie kasy, ale jak się okazuję jedno nie wyklucza drugiego :)

Moja kobieta z moją mamą i wola team'em (ekipą z którą spotujemy, imprezujemy itd) zrobiły spisek i dostałem taki oto urodzinowy prezent:

Obrazek

Tak wiec na ścianie zagości "obraz" a w samochodzie szelki :)
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Czemu kurde ja nie dostałem czegoś takiego na urodziny? :( Pomysłodawcom ogromne brawa za prezent! :good:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta inne niż polo”