Musisz odkręcić półoś klucz 30. wyjąć z piasty i później zdemontować osłonę i zdjąć przegub wyczyścić wszystko dać nowy smar i zamontować z nową osłoną.
Witam,
odświeżę temat,
mam takowy problem:
jakieś pół roku temu wymieniłem osłony przegubów, wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe i zobaczyłem że obie gumy są pęknięte na całym obwodzie przy dużej obejmie.
Poczytałem na necie jak wymienić osłony i natrafiłem na ten temat z tym że ja mam polo 86c z 1987r.
Odkręciłem śrubę 30, skręciłem koła na max, zdjąłem koło ale przegub ni ch*** nie chce wyjść z piasty, brakuje jakieś 2cm.
Jest jakiś sposób żeby go wyjąć czy muszę odkręcać mocowanie wahacza i stabilizatora.
Dzięki za szybką odpowiedź, idę walczyć mam nadzieję że nie będzie większych problemów.
-- Pią Lip 03, 2009 11:24 am --
Nie dałem rady wyjąć przegubu z piasty, ani w jedną ani w drugą.
Brakuje ~2cm żeby całkiem wyskoczył.
Napisze po kolei jak to robiłem, może coś źle robię:
-luzuję nakrętkę piasty 30
-odkręcam koło
-podnoszę samochód i podstawiam koziołki (obie strony są uniesione)
-skręcam koła max prawe w prawo lewe w lewo
-zabieram się za wyciąganie przegubu i tu jest lipa, nie idzie go wyjąć, już mi ręce opadają.
Podważam go od strony łożyska i pcham w stronę skrzyni ale i tak nie wychodzi z piasty.
Co mam zrobić żeby go wyjąć, nie widzi mi się płacić 80zl za stronę w warsztacie, a wizja rozbierania połowy zawieszenia też mnie nie raduje.
Po prostu odkręć nakrętkę i wyjmij śróbe blokującą sworzeń, włóż łoma albo jakąś długą rurę tak żeby naciskała wahacz w dół, zaprzyj o karoserie jednym końcem, szarpnij w dół, jak nie będzie chciało wyjść to podlej odrdzewiaczem. Jak wyjdzie masz pełno miejsca na wyjęcie. Jeżeli komuś się udało wyjąć przegub bez rozpinania wahacza to jest jakimś magikiem, albo ja się nie znam
[quote=""mario_m""]Jeżeli komuś się udało wyjąć przegub bez rozpinania wahacza to jest jakimś magikiem, albo ja się nie znam[/quote]
Tak jak mówisz, ni ch*** przegub nie wyjdzie z piasty bez odkręcania śruby blokującej sworzeń.
trzeba odkrecic sworzen, bo nie wyciagniesz wczoraj to ropbilem a wieloklin przegóbu tak skorodowal w piascie ze pralem w to mlotem 5 kg,sila razy gwalt i wszystko idzie ,polecam potem pasta miedziana wszystko nasmarowac przed zlorzeniem.
Witam !
Przymierzam sie do wymiany osłony:
1.Więc muszę mieć klucz 30 ilu kątny musi być?
2.Nakrętka sworznia jaki klucz?
+ dobry młotek ? :-D
i to wszytko ? Trzy klucze ( no i oczywiście do kół )